|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Trzykołowy poziomy elektropojazd |
Autor |
Wiadomość |
tomek1319 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Maj, 2008 Trzykołowy poziomy elektropojazd
|
|
|
Witam
Jestem tu nowy ale od jakiegoś czasu przeglądam wasze forum. I tak powstał w mojej
głowie pewien prosty projekt. Ostrzegam odrazu że w paincie nie umiem malować dlatego
to tak wyszło:
Napęd ma być na przednie koło poprzez przekładnię ze skutera(umożliwiałoby to
płynną zmianę przełożenia, zdolność podjazdów pod strome wzniesienia i rozwijanie
znacznych prędkości) z zablokowanym sprzęgłem. Oczywiście na kole wolno bieg
umożliwiający jazdę "na luzie" w celu zaoszczędzenia energii.
Tylne koła skrętne. Aby zminimalizować opory toczenia najlepsze byłyby koła z
kolarzówki, ale obawiam się o ich wytrzymałość ponieważ waga pojazdu będzie oscylować w granicach 180kg razem z kierowcą.
Aby to miało w miarę sensowny zasięg najlepsze było by chyba użycie dwóch lub nawet trzech akumulatorów 12V 99Ah każdy o wadze ~ 23,60 kg.
Rama przestrzenna z amortyzowanymi kołami oraz karoserią zmniejszające opory powietrza.
Nie wiem jaki za bardzo powinien być użyty w tym silnik.
Proszę o krytykę oraz ocenę mojego pomysłu.
Jaki może być zasięg takiego zestawu?
Kiedyś w telewizji widziałem podobne pojazdy i chyba nawet elektryczne, wydaje mi się
że dotyczyło to jakiś eko wyścigów ale jakoś nic nie mogę znaleźć w internecie. |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
|
|
|
|
tomek1319 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Maj, 2008
|
|
|
Dwa pierwsze linki kiedyś już wdziałem gdy pogłębiałem swoją wiedzę na temat rowerów poziomych. Przy budowie podobnego "roweru" można przecież wykorzystać dodatkowe koło pozwalające stabilnie jechać i zatrzymywać się bez udziału nóg. Patrząc na moce które pozwalają osiągnąć dane prędkości minimalna moc która jest potrzebna do utrzymania zadowalających prędkości to 250W.
Czy ktoś mógłby napisać jakie wtedy można uzyskać przebiegi na jednym ładowaniu przy dużej baterii o pojemności 100Ah i z dwoma takimi bateriami? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 14 Maj, 2008
|
|
|
Moim skromnym zdaniem:
przekładnia ze skutera nie jest najlepsza,myślę że za duże opory
leprze byłyby jakieś przerzutki od roweru
rowerzysta nie dysponuje ciągłą dużą mocą i w rowerze przełożenia nie powodują dużych strat a mogą przenieść duże moce
Może koledzy "elektryczni rowerzyści" podpowiedzą
dwa koła skrętne to konieczność zastosowania choćby prostego mechanizmu kierowniczego,lepiej może skręcać jedno (łatwiej mechanicznie)
koła rowerowe to raczej jakieś solidne
pojazd dość ciężki jak na wąskie koła(opony) a przy niepochylanym(tak jak rower) wystąpią znaczące siły boczne
widziałem na allegro silnik 450W może ktoś już taki stosował
250 to raczej mało |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
|
|
|
|
hudhud [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Maj, 2008 poziomka z napendem elektrycznym
|
|
|
pozdro wydaje mi się ze jak apęd elektryczny to tylko do roweru poziomego, skonstruowałem niedawno semi low racera z napędem typu cruzbike czyli na przednie koło, w tego typu rozwiazaniu tylne koło pozostaje wolne ( niewykozystane ) mozna z niego swobodnie kozystać montujac wolnobieg do napędu elektrycznego i przezutkę, mamy wtedy dwa nie kolidujące z soba napędy. W swoim rowerku zamontowałem pod siedzeniem kosz teraz słózy do przewozu różnych żeczy docelowo beda w nim akumulatory, i znowu zaleta roweru poziomego akumulatory będą nisko a nisko połozony srodek ciężkości to stabilnoćć podczas jazdy. następną zaletą poziomki jest mały opór aerodynamiczny, naukowcy obliczyli że podczas jazdy tradycyjnym rowerem przy szybkości 30km/h 80 % energi rowerzysta zużywa na pokonanie oporów powietrza a wiec mniejszy opór to mniejsza strata energi z akumulatora i co za tym idzie wieksza szybkość . gdzieś czytałem że teoretycznie człowiek na rowerze a człowiek jest w stanie wytwozyć moc żędu 200w powinien osiągnąć prędkość 120km/h. wpisując w wyszukiwarce na www.yotube.pl IHPVA mozemy się o tym przykonać że jusz jest do tego bardzo blisko tak więc kluczem do małych strat i dużych prędkości jest aerodynamika i rower poziomy, niedługo wstawie zdjecia mojego rowerka juz z koszem bez kosza sa tu;
http://pl.youtube.com/user/hudhud70
http://pl.youtube.com/watch?v=r-2dnPekEpE |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|