|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Śro 28 Paź, 2015 |
Dyskusja: Watomierz + licznik rowerowy |
Autor |
Wiadomość |
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 05 Sie, 2015
|
|
|
Ale po co dwa przewody? Bocznik jest podłączony do masy a ten komouterek i tak jest podłączony do masy więc o co chodzi? |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Śro 05 Sie, 2015
|
|
|
Używa się dwóch przewodów, żeby zapewnić możliwe precyzyjny pomiar. Dzięki temu eliminujemy spadki napięcia na miedzianych przewodach i ścieżkach druku PCB. Miedź znacznie zmienia swoją rezystancję pod wpływem temperatury (duże prądy). Materiał z którego robi się boczniki jest pod tym względem lepszy. Ogólnie taki pomiar to powszechnie używana praktyka tzw. pomiar czetroprzewodowy. |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 05 Sie, 2015
|
|
|
michal214 napisał/a: | WojtekErnest
ap0f1s
Czy termistory NTC 10k których używasz są w jakiejś dodatkowej powłoce? Ilu przewodowy pomiar zastosowano we wspomnianych urządzeniach? Jak masz pod ręką zdjęcie miejsca w którym montujesz czujnik to będę wdzięczny za podlinkowanie. |
Tutaj zdjęcie jak jest zamontowany. Między uzwojenie blisko kabli fazowych i podklejone klejem termo przewodzącym, kable z dwoma czerwonymi termokurczkami, jedyna izolacja to nóżki na które zostało nałożona termokurczka. Wszystko jest zrobione, dzięki pomysłowi kolegi Tas.
(Gdy teraz oglądam zdjęcia w czasie budowy zawsze gdzieś stoi szklanka w której na pewno nie ma wody:p)
Czujnik wygląda tak. Są 2 przewody
LINK |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 05 Sie, 2015
|
|
|
michal214 napisał/a: | Używa się dwóch przewodów, żeby zapewnić możliwe precyzyjny pomiar. Dzięki temu eliminujemy spadki napięcia na miedzianych przewodach |
Stąd moje uproszczenie aby sondę wpiąć w minus Aku i jeden styk za bocznikiem grubszy kabel prądowy aby całość miala małą rezystancje. Ale czekam na Twoje wskazowki. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 05 Sie, 2015
|
|
|
W sensie że 2 przewody równolegle czy dwa od dwóch końców bocznika? |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Czw 06 Sie, 2015
|
|
|
WojtekErnest
Przez kabelki pomiarowe, między bocznikiem a przetwornikiem ADC płyną bardzo małe prądy (spadki napięcia na nich też są małe), dlatego ich grubość nie jest istotna.
Chcemy zmierzyć spadek napięcia tylko na boczniku, a nie na kablach między akumulatorem a bocznikiem. Zwróć uwagę na rząd wielkości. Bocznik ma około 3mOmy. Jedno-metrowy przewód miedziany o średnicy np. 0.5mm ma około 87mOmy. Nie chcemy, żeby jego zmienna od temperatury rezystancja wpływała na pomiar.
Mechano
dwa przewody. Jeden na pierwszy koniec bocznika, drugi na drugi koniec bocznika.
PS. W załączniku fajne wyjaśnienie.
Szaczek napisał/a: | michal214 napisał/a: |
PS. Działa od androida 4.2. |
Da radę przerobić apkę aby uruchamiała się od andka 4.1.2 np. na S3mini
|
W załączniku wersja apki dla androida od 4.0.3
Zmiany:
-dodany zapis logów do pliku "licznikV02.txt". klikając na obszar licznika zapisują się dane do pliku.
-dodany wybór źródła danych o prędkości GPS/Sterownik(Hallotron). Trzeba wpisać obwód koła i ilość magnesów w silniku, żeby odczyt był poprawny. Dane o czasie podróży, dystansie, MXS, Ah, Wh, Wh/h przechowywane są w module. Dzięki temu nawet gdy aplikacja jest nieuruchomiona, dane się z zapisują.
-przy zamykaniu aplikacji wyłączany jest bluetooth
aktualizacja:
-dodana zmiana orientacji ekranu
-wybór akumulatora do S20
-do pliku zapisują się współrzędne geograficzne
W załączniku plik z logami modułu. Dodać jeszcze jakieś dane do zapisania? |
Ostatnio zmieniony przez michal214 Nie 06 Wrz, 2015, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pon 10 Sie, 2015
|
|
|
poproszę o przeróbkę aplikacji dla wersji 20s
dziękuję
Pozdrawiam |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015
|
|
|
Mógłbyś dodać jeszcze położenie geograficzne z GPS (długość i szerokość), o ile nie zwiększy to wydatnie zużycia pamięci. Moduł byłby wtedy bardziej funkcjonalny.
Chodzi o dane z ramki NMEA. |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015
|
|
|
ap0f1s,
Wspomniałeś, że używasz watomierza z pomiarem temp na NTC10k. Do jakich wartości w stopniach C pokazuje wskazanie? Z jaką dokładnością mierzy (miejsca po przecinku)? Ma kalibrację?
Chcę użyć taki termistor:
http://www.tme.eu/pl/deta...ht/sr-passives/
wszędzie piszą, że do max do 150 st C. To nie będzie za mało? |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015
|
|
|
michal214 napisał/a: | ap0f1s,
Wspomniałeś, że używasz watomierza z pomiarem temp na NTC10k. Do jakich wartości w stopniach C pokazuje wskazanie? Z jaką dokładnością mierzy (miejsca po przecinku)? Ma kalibrację?
Chcę użyć taki termistor:
http://www.tme.eu/pl/deta...ht/sr-passives/
wszędzie piszą, że do max do 150 st C. To nie będzie za mało? |
U mnie pikacz w silniku pokazywał raz 200, ale jak nie męczę to wskazuje okolo 80-90, kalibracja jest programowa w pikaczu. |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 12 Sie, 2015
|
|
|
Więcej niż 140 C nie zagrzałem silnika. Jeszcze mam w silniku termistor nc 150C, ale nigdy nie zadziałał. Pokazuję co 1 stopień. Nie jest super dokładny pomiar, gdyż zawsze coś skaczę o parę stopni, ale to ma służyć tylko informacyjnie kiedy mam odpuścić trochę manetki. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
Mała aktualizacja. Druki już przyszły, ale okazało się, że są częściowo niedokończone. Musiałem je odesłać na reklamacje. Zostawiłem sobie tylko kilka szt na moduły bez pomiaru napięcia na celach. Zmontowałem je i testuje. W poniedziałek albo we wtorek mógłbym je już wysłać.
W skład zestawu wchodzi:
-moduł
-czujnik temperatury (miał być NTC10k, ale kiepsko działał dlatego zastosowałem scalony czujnik temperatury. Nie wymaga kalibracji i pokazuje temperaturę z rozdzielczością do 0.1 szt C)
-złącze DB9F - niezalutowane.
W zestawie nie wysyłam tasiemki połączeniowej między modułem, a sterownikiem.
Zrezygnowałem z pomysłu umieszczania sondy w sterowniku. Wszystko co potrzebne będzie już w module. Moduł podłącza się do sterownika przez złącze CA. Jeśli ktoś nie ma takiego złącza, może je wyprowadzić ze sterownika wg. instrukcji do której link podał Szaczek:TUTAJ
UWAGA. Nie trzeba wyprowadzać ze sterownika sygnału manetki (Throttle signal) bo moduł go nie obsługuje.
Na zdjęciu z załącznika można zobaczyć gdzie przylutować kabelki.
W załączniku aplikacja LicznikV02A - wersja do modułów bez pomiaru napięć na celach.
Moduły robiłem starannie, ale nie odpowiadam za ewentualne szkody wynikające z jego złego działania.
Jeśli moduł się popsuje naprawiam go bez dodatkowych kosztów, ale nie pokrywam koszów przesyłek.
Aplikację na androida będę w miarę możliwości rozwijał i wstawiał na forum.
Soft do modułu (jeśli pojawią się błędy) można zmieniać przy pomocy programatora ST-LINK V2 (interfejs SWD. 20zł na portalu aukcyjnym), lub wysłać moduł do mnie. Nie pokrywam kosztów przesyłek.
Z zainteresowanymi skontaktuję się przez PW. Jeśli o kimś zapomniałem proszę o kontakt.
2.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 356 raz(y) 89,08 KB |
1.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 346 raz(y) 161,49 KB |
LicznikV02A.rar
|
Pobierz Plik ściągnięto 278 raz(y) 847,22 KB |
|
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
Ja chciałem bez pomiaru cel. Jak tam jest brak druku z tym związanego ale reszta działa to biorę.
Mam pytanko.
Dane są zapisywane w module. Czy można jeździć bez włączonej aplikacji i np. włączyć po 50 km żeby sprawdzić jak się ma aku? Będą właściwe dane? Telefon tylko wyświetla i programuje moduł? |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015
|
|
|
Adam Wysokiński,
Dokładnie tak jak mówisz. Dane o Wh, Ah, dystansie prędkości maksymalnej itd. są zapisywane w module bez udziału aplikacji.
Po odłączeniu modułu od akumulatora dane nie giną, są zapisywane w wewnętrznej pamięci. Można je zresetować z poziomu aplikacji w telefonie. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 27 Sie, 2015
|
|
|
Dostałem i działa.
Wsxystko pokazuje dobrze, programuje sie itp.
Mam drobne uwagi.
Po włączeniu pokazało mi za duże napięcie i alarm. Po zmniejszeniu max nastawy alarm nie ucichł a przydało by się. Nie trzeba by wtedy restartować.
Po zamknięciu aplikacji czasami nie chce się ponownie połączyć. Po wyłączeniu zasilania modułu jest ok, łączy elegancko.
Zasięg jest spoko, poszedłem w drugi koniec mieszkania i działa.
Sprawdzane na sony z3 z androidem 4.4.4
Edyta:
Wyłączałem apkę wielokrotnie i później już nie było problemów z łączeniem.
Alarmy można oczywiście kasować ale wydawało mi się logiczne, że po ustaniu " awarii " przestanie alarmować. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|