|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik 9C? |
Autor |
Wiadomość |
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pią 28 Sie, 2015 Silnik 9C?
|
|
|
Zastanawiam się nad wyborem silnika, ma być nie za szybki, ale do sterownika 45A.
Dostanie napięcie 60V.
Rower będzie służył także do jazdy w terenie i w górach (niezbyt wysokich), zastanawiam się czy lepszy będzie 7x9, czy 10x6.
Jeśli będzie to nowy silnik, to wolałbym go nie rozbierać w celu dokonania zabezpieczeń, wydaje mi się jednak że w opisanych wyżej zastosowaniach nie będzie to zbyt rozsądne?
Koło 26 cali.
Czy warto wchodzić w droższy model 9C na kasetę, czy nie ma istotnej różnicy pomiędzy nimi? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
45A to dużo za dużo na 7x9. Niestety będziesz musiał wybrać silnik szybszy i mimo wszystko zainstalować czujnik temperatury z jakimś zabezpieczeniem termicznym. Ja swój silnik 7x9 spaliłem na sterowniku 20A więc nigdy nie przewidzisz jaki prąd może być bezpieczny.
Silnik kaseta ma 10% większy moment bo ma o tyle szersze magnesy. |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015 Re: Silnik 9C?
|
|
|
Silnik BLDC jest niezniszczalny. Poważnie, praktycznie nie da się go uszkodzić... za wyjątkiem przegrzania. Dlatego paradoksalnie, w interesie wymagającego użytkownika jest rozkręcić silnik i zabezpieczyć go :wink: Wtedy odpada jedyny użytkowy powód uszkodzeń :mrgreen: |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pon 31 Sie, 2015
|
|
|
Tak czy inaczej zdecyduję się na 10x6.
Trochę szkoda mi rozkręcać nowego silnika, żeby poinstalować czujki, bo gwarancję stracę.
Z drugiej strony jak silnik będzie spalony przegrzaniem to pewnie gwarancji i tak nie będzie. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pon 31 Sie, 2015
|
|
|
qaz33 napisał/a: | 45A to dużo za dużo na 7x9. |
Już cały sezon jeżdżę kasetowcem 7x9 ze sterownikiem 45A przy instalacji 14s i wszystko z nim ok, co prawda szosa i leciutki teren ale nie szczędzę mu gwałtownych przyspieszeń. Teraz dołożyłem mu kolejne eSki aż do 19s, i po pierwszych jazdach (~50-70km) nadal czuje się dobrze |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pon 31 Sie, 2015
|
|
|
Jeśli już robisz eketryka to naprawdę nie jest strasznie dużo pracy w montowaniu czujników. W silniku za bardzo nie ma się co zepsuć i uszkodzić go jest naprawdę ciężko. Jedyną rzeczą to są halle bez których i tak można jeździć. Przecież otwarcie silnika to tylko parę śrub a jak go wyjąć z obudowy jest pokazane na blogu tasa. Wystarczy kupić czujnik temp i do rozwarcia koło 150, 140st i przykleić klejem. Jak już ktoś nie chce przeciskać kabli to chociaż przy osi uciąć i dać już grubsze. Jak dla mnie nie ma sie czego bać tylko zrobić to i oszczędzić kupna nowego silnika. Sam kilka miesięcy temu bałem się tych czynności, gdyż robiłam to pierwsze raz. Nie powiem trochę czasu to zajęło, ale przynajmniej mam spokój i teraz już przy 2,3,4,5 konstrukcji szło jak po maśle. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pon 31 Sie, 2015
|
|
|
Ok, a gdzie jeszcze można kupić silnik?
Na nexun.pl z kasetowców najwolniejszy to 10x6. |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Pon 31 Sie, 2015
|
|
|
10x6 daje radę na pagórkach, ale chwila jazdy i temperatura potrafi skoczyć na 130 zanim się rozkręcisz.
Czujnik temperatury i wyłącznik termiczny wydają się niezbędnikiem.
Bez aktualnych wskazań nigdy nie będziesz wiedział czy przypadkiem nie potrzeba odpuścić manetkę dopóki sam silnik nie stanie
Z drugiej strony może się też okazać iż będziesz jechał zbyt łagodnie i marnował potencjał silnika.
Btw jak już montować czujki temperatury to polecam upchnąć obok zwykłego termistora 3 pinowy LM35 (zasilanie można pociągnąć z halli) - nigdy nie wiesz kiedy się może przydać. |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | qaz33 napisał/a:
45A to dużo za dużo na 7x9.
Już cały sezon jeżdżę kasetowcem 7x9 ze sterownikiem 45A przy instalacji 14s i wszystko z nim ok, co prawda szosa i leciutki teren ale nie szczędzę mu gwałtownych przyspieszeń. Teraz dołożyłem mu kolejne eSki aż do 19s, i po pierwszych jazdach (~50-70km) nadal czuje się dobrze |
Ja o prądzie a ty o napięciu. Przecież to zupełnie co innego. Oczywiście że 7x9 nadaje się a nawet należy zasilać dużym napięciem aby osiągnąć dużą moc. Nawet 120V wytrzyma ale weź zapodaj mu 45A na dłużej niż 5-10min to go poprostu spalisz
wookie napisał/a: |
Ok, a gdzie jeszcze można kupić silnik?
Na nexun.pl z kasetowców najwolniejszy to 10x6. |
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3701
Mam jeszcze kilka sztuk |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|