Dymiący i mało świecący BMS, czyli budowa nowego akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
wapn
początkujący
Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2015 Dymiący i mało świecący BMS, czyli budowa nowego akumulatora
|
|
|
Witam,
Składam akumulator 16s(Headway 12AH 3.2V) z BMS 16s 30A według poradnika z bloga ebike.nexun.pl . Doszedłem do kroku numer 5.
Przy podłączaniu wtyku 16s do BMS zapala się na BMS jedno niebieskie światełko. Z tego co się zorientowałem światełek jest 16 (dla każdej celi). Zapala się numer 1. Ewentualnie zapala się numer 2 jeśli poruszać wtykiem 16s, ALE zaczyna lekko dymić z BMS!
Jaka możliwa przyczyna? Co robić?
P.S
BMS nie aktywowany przez ładowarkę. Wszystko fabrycznie nowe.
Pozdrawiam serdecznie i czekam na sugestie. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2015
|
|
|
a sprawdziłeś poprawność polutowania złacza balancera? są napiecia takie jak powinny? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
wapn
początkujący
Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2015
|
|
|
Więc tak:
Między każdym sąsiednim wtykiem jest 3.2~3.3V - chyba prawidłowo;
Między wtykiem nr 1 a B- na BMS jest 53.2V
Między wtykiem nr 16 a B- na BMS jest 3.2V
Czy powinno być tak: ?
wtyk nr 1 - BMS - 3.2V
wtyk nr16 - BMS - 53.2V
Jest jakaś różnica jak to podłączać?
Nie bardzo rozumiem "złącza balansera". Proszę, jeśli możesz sprecyzuj. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2015
|
|
|
dokładnie, wygląda na to, że pomyliłęś strony wtyku i polutowałeś odwrotnie. Prawdopodobnie BMS jest do wymiany |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
wapn
początkujący
Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2015
|
|
|
Nie pomyliłem stron wtyku, bo wtyk można włożyć jedną stroną tylko (jest profilowany).
Teraz należy zrobić tak aby na wtyku nr1 a B- w BMS była różnica 3.2V i wtyku nr16 a BMS była różnica 52.3V? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015
|
|
|
Miedzy pierwszym pinem a B- jest połączenie. Minus pierwszej celi ma tam byc a w kazdym kolejnym plusy wszystkie pokolei.
Pierwszy jest pin liczony od strony b- patrząc na front. |
|
|
|
|
wapn
początkujący
Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015
|
|
|
Informacja po niecałym miesiącu użytkowania:
BMS działa prawie prawidłowo. To znaczy: Przez cały czas kiedy podłączony jest do baterii, świeci się jedna niebieska dioda. Po za tym odcina prawidłowo ładowarkę i podczas jazdy także prawidłowo się zachowuje. Tak więc bez paniki, nie jest do wymiany |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015
|
|
|
A sprawdzałeś, czy łącznie ze świecącą się diodą nie jest uruchomiony balancer 24h? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015
|
|
|
Sprawdź kabelki balansera, nie powinny świecić diody podczas normalnego użytkowania, gdy bateria np ma 50% |
|
|
|
|
wapn
początkujący
Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015
|
|
|
Dioda świeci 1 z 16 jakie są. Jeśli wtyczka balansera jest podłączona to świeci non-stop. Mimo, że ogniwo za które odpowiada jest tak samo naładowane jak pozostałe. Sprawdzę wtyczkę przy najbliższej okazji.
"łącznie ze świecącą się diodą nie jest uruchomiony balancer 24h?" Jak sprawdzić czy balanser jest uruchomiony? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015
|
|
|
Wypadałoby jakoś amperomierzem. Naprawdę to jest zły objaw, że to się świeci. Straszna lipa przez to stracić aku. Wyjmij złącza balansujące z BMSa i sprawdź czy się wyłączy. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
wapn
początkujący
Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015
|
|
|
Jeśli wymnę złącze balansujące to dioda gaśnie. Dlatego jak trzymam aku w domu i nie jeżdżę kilka dni to wyjmuję złącze, aby ta dioda nie zjadała mi naładowanego akumulatora. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015
|
|
|
Już mi się 5x nie chce tego samego powtarzać
Dobre rady mają to do siebie, że czasem pozwalają zaoszczędzić wydatków |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
syntony
stażysta
Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 113 Skąd: kielce
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
|
|
|
Wydatki to optymistyczna opcja, może się skończyć spalonym domem
edit:
A policz czy na pewno masz 16 diód bo teraz sprawdziłem u siebie to jest ich 17 przy bmsie na 16s. Jedna skrajna się nie świeci. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015
|
|
|
A ja bym wcale nie byl pewien czy balanser balansuje. Tak naprawdę moga byc uszkodzone wszystkie kanaly. Ogniwa się równo ładują bo są nowe. Nadto ładowarka zapewne się sama wyłącza po osiagnieciu Umax baterii i spadku prądu.
Proponuję obserwować, mierzyć napięcia na segmentach w trakcie ładowania, szczegolnie w obszarze 3,15 - 3,40 V i zobaczyć co się naprawdę dzieje. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|