ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
pomoc przy silniku 5kw
Autor Wiadomość
GAWŁOWSKI PIOTR
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Paź, 2008   pomoc przy silniku 5kw

witam kolegów ,mam 46lat ,jestem modelarzem elektrycznym ,i ostatnio wpadło mi w ręce dużo dużych pakietów blach do silników trójfazowych( kxero )mniejszych silników wykonałem kilkanaście, ale naprawdę
dużego (5kw)jeszcze nie zrobiłem, czy na forum jest ktoś taki kto siedzi w tym temacie i by mi pomógł przy realizacji takiej besti.
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Śro 22 Paź, 2008   

a jaki jest cel takiego gmerania? Znaczy, w czym to ma być lepsze od tego co można kupić?
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
GAWŁOWSKI PIOTR
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Paź, 2008   

kolego Liściasty czy kolega przeczytał to co napisał...
zadałem pytanie , i czekałem na odpowiedż od kolegów którzy mieli do czynienia z dużymi silnikami trójfazowymi , być może ktoś już zrobił coś podobnego, albo próbował ,a kolega mi tu ni to z gruszki ,ni zpietruszki wyjeżdża o jakimś gmeraniu i kupowaniu.
Kolego jak to mówią kupić to i głupi potrafi ,ale zrobić to już inna bajka.Kupie to sobie aku. a silnik to sam wykonam, a tak przy okazji czy kolega sam już coś kiedyś zrobił czy wszystko kupuje....
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pią 24 Paź, 2008   

Nie pytałem żeby się doczepić, tylko z ciekawości.
Mnie interesuje głównie sprawność i masa, jak taka samoróbka którą bym sobie
zrobił byłaby tania ale grzała się i była ciężka, to owszem, wolę kupić gotowe.

Stąd pytanie :>
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 24 Paź, 2008   

GAWŁOWSKI PIOTR napisał/a:
...czekałem na odpowiedż od kolegów którzy mieli do czynienia z dużymi silnikami trójfazowymi , być może ktoś już zrobił coś podobnego...

Jest na forum kilku kolegów kombinujących z kontrolerami ale silnika nikt tu jeszcze nie budował. A w sumie szkoda, bo kilka ciekawych koncepcji aż by się prosiło o przetestowanie.
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Sob 25 Paź, 2008   

Myslę że jak zapytasz tutaj

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic277125.html

to ktoś się znajdzie :P

Temat długi jak serial brazylijski ale przeczytałem praktycznie wszystko i było warto :>

Pzdr.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Sob 25 Paź, 2008   

Proponuje firme Komel projektuja i robia takie silniki
http://www.komel.com.pl/
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008   

I zdzierają okrutnie, nie ma co, niezłą ofertę poleciłeś ;)
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Paź, 2008   

Zrobienie samodzielnie silnika to już coś, gratulacje.
Chętnie zobaczyłbym zdjęcie udanego modelu.
Na jaki napięcia są te silniki? standardowe ?

Nie bardzo rozumie jakiej pomocy potrzebujesz, może jakiś szczegóły, to się pomyśli.
Z literatury to mam Atlas uzwojeń silników indukcyjnych, ale pewnie go znasz na pamięć.

Silnik indukcyjny poza ceną to idealne rozwiązanie do napędu EV.
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008   

Slawek napisał/a:

Silnik indukcyjny poza ceną to idealne rozwiązanie do napędu EV.

A w czym się przejawia ta idealność? W tym, że trzeba stosować falownik
i wysokie napięcie AC? Czy może w tym, że sprawność jest beznadziejna
w zakresie niskich obrotów?

Pzdr.
L.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008   

Masz racje zabawki sa fajne, ale cena nie bardzo. tez szukam alternatywy. Jak do tąd nieskutacznie. W kontrolerach 3f zasilanych z aku tez słabo.

pozdr
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Paź, 2008   

rarek napisał/a:
Masz racje zabawki sa fajne, ale cena nie bardzo. tez szukam alternatywy. Jak do tąd nieskutacznie. W kontrolerach 3f zasilanych z aku tez słabo.

pozdr


Tu masz zestaw AC na niskie napięcie.
http://www.electricmotors...c-induction.php
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008   

Niby fajne, ale cenowo, sprawnościowo i mocowo, LEMCO stosowane przez Zbyszka
jest o wiele lepsze niż te indukcyjniaki.
Chyba że jest tam coś czego nie widzę...
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Paź, 2008   

Porównanie sprawności LEM i silnika o asynchronicznego o wysokiej sprawności SEE 11kW.

LEM SEE obciążenie.
87,5% 90,5% 100%
88,88% 90,6% 75%
88% 89,4% 50%

Kiedy używamy małej mocy <50%?
Każdy silnik przy mały poborze mocy ma mniejszą sprawność.
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pon 27 Paź, 2008   

Slawek napisał/a:

Kiedy używamy małej mocy <50%?
Każdy silnik przy mały poborze mocy ma mniejszą sprawność.

Ale nie indukcyjniak, na litość Boską! Silnik indukcyjny jest używany w przemyśle
dlatego że jest tani i odpalony na 50Hz nie zmienia znacząco prędkości obrotowej przy obciążaniu.

Stosowanie indukcyjnego sterowanego częstotliwością (prędkość) kończy się sraką,
bo taki silnik jest fatalny jeżeli nie pracuje pod obciążeniem nominalnym i z nominalną prędkością!






W przypadku LEMCO - wystarczy zapodać mu od 50A wzwyż, czyli praktycznie od początku wskakuje na optymalną sprawność.




Dlaczego? Bo nie ma zmian częstotliwości, magnes działa cały czas tak samo i liczy się
tylko i wyłącznie ilośc prądu wpakowanego w silnik.

Dlatego dla mnie bezsensem jest montowanie indukcyjnego w samochodzie, CHYBA że jako hybryda z czymś innym.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group