ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
od Zera do e-bajkowego rowera _ Bujaviator
Autor Wiadomość
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 14 Sty, 2016   

Poprawione, wszystkie zdjęcia aktualnie ważą tyle co wcześniej jedno.

Sorry panowie.
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 17 Sty, 2016   

Nie chce zakładać jakieś nowego wątku z jednym pytaniem, więc zadam je tutaj:
(nie edytuje powyższego postu, ponieważ zależy mi na tym aby ktoś pomocny zauważył pytanie, a przy edycji nie widać że coś napisałem :( )

Jestem właśnie po powrocie z mikro zlotu 3city :)
Było ZAJEBIŚCIE !

Na spotkaniu zaistniała pewna realna szansa na przeskok z silnika 9C na MXSUS.
Po powrocie do domu zauważyłem jednak, że MXSUSy mają oś M14 :(

Mam pytanie (może trochę głupie), jednak dla mnie to czarna magia.

Ja mierzy się tą Oś w MXSUS'ach?
To ten płaski odcinek czy ten zaokrąglony?




Aktualnie w ramie mam ledwie 10mm
Te końcówki na osie są stalowe 100%, nie jestem pewien czy waga całego roweru (~20kg) nie jest spowodowana stalową ramą (jest ciężka)



Zdjęcia skompresowane do maximum.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 17 Sty, 2016   

omg :P
No chyba oczywiste, że silnik (prawie każdy) ma po to oś jajkowatą, żeby mieć możliwość włożenia w widełki 10mm standardowego roweru, prawda? :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 17 Sty, 2016   

Zajefajnie TAS, dzięki!

Czyli ta frezowana część ma 10mm :)

Sprawdziłem dziś ramę w bike'u, jest 100% stalowa:
a) Magnesem, który przykleił się do ramy
b) W stalowej ramie hak na tylną przerzutkę jest razem z ramą i tak jest u mnie.

To daje chyba ciut lepszą wytrzymałość ramy stalowej nad amelinium, więc obawy na wytrzymałość 20 letniej konstrukcji w tym akurat przypadku wychodzą na plus.

MXUS = max 5 rzędów wolnobiegu.
Słyszałem na forum, że jest jakiś kalkulator online do zmierzenia względnej kompatybilności łańcucha i zebatki w korbie przy wymianie kasety na wolnobieg.

Ma ktoś może link do tego kalkulatora?
Trochę tych wolnobiegów na allegro jest, cena również całkiem spoko:
http://allegro.pl/listing...%20rz%C4%99dowy

EDIT:


Dostałem link:
http://www.moreactivities...ha-rowerowego/#

Mam pytanie:
Czy zmieniając kasete (7rzęd: 11-28) na wolnobieg (5rzęd: 14-28) wymienić trzeba również łańcuch i przednią zębatke? Czy "jakoś to będzie"?
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 05 Lut, 2016   

Dziś dotarł silnik z Nexun, zdecydowałem się jednak ostatecznie na MXUS'a.

Tak wygląda całość przed procesem montażu czy stan na teraz :)
Rower rozebrany do zera.
Na zdjęciu kierownice, amorek i koła są już gotowe.

(na fotce brakuje jeszcze docelowego sterownika wektorowego, pikacza i wielu śrubek, ogólnie pierdół).



Właśnie rozpoczynam montaż..... życzcie mi powodzenia, bo laik ze mnie totalny !
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 05 Lut, 2016   

Będzie dobra maszynera :smile:
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016   

No dobra zaczynają się schody.....

Chodzi o BMS:


Patrząc na powyższą fote lecimy od prawej zaczynając od B1.
B1 = podłączamy pierwszą cele, kolor kabelka czarny, pierwszy na baterii to MINUS, jest OK.

B14 ostatnie = 15 kabelek to na baterii jest PLUS, a tutaj na BMS kabelek ma kolor czarny to znaczy ma być MINUS?

Czy to nie ma znaczenia czy minus czy plus, podłączamy każdą cele po kolei?
Ktoś pomoże?
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016   

Kolory nie mają znaczenia. Leć po kolei, a będzie dobrze ;) .
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016   

Bujakoto, a nie zastanowiło Cię, że do B1 podłączasz pierwszy (1) kabelek, a do B14 piętnasty (15)? :)

Najprawdopodobniej pierwszy czarny kabelek jest oznaczony GND, a dopiero czerwony to B1.

P.S. BMSy widziałem tylko na zdjęciach i schematach. :)
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016   

Dokładnie madajp, zastanawiałem sie jak to zostało ponumerowane. Dziwnie.

Kabelki polutowane :)
Dzięki chłopaki za pomoc.
 
 
Bysiu22 
młodzik
Bysiu



Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 74
Skąd: Żywiec
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016   

umbur napisał/a:
Kolory nie mają znaczenia. Leć po kolei, a będzie dobrze ;) .


Dokładnie, nie sugeruj się kolorami, B1(-) to masa 1-go akku i po kolei aż do B15(+ ostatniego akku)
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016   

Ja wczoraj lutowałem kabelki do swojego BMSa (16S). W komplecie oczywiście wtyczka z kabelkami...Zacząłem od "minusa" i dopiero 4 kabelki przed końcem zauważyłem, że tych z wtyczki BMSa mam tylko trzy, a od strony baterii 4 szt. Przeliczyłem wszystkie kable i faktycznie - z wtyczki BMSa był jeden za mało (16 szt. wtyczka 16 pinowa). Przyjrzałem się gniazdu w BMSie: opisy na laminacie były takie: B-, B1, B2..itd. I gniazdo jest wlutowane dopiero od B1. Więc przelutowałem przewody i pierwszy kabel (-) z baterii do balancera przylutowałem NIE do wtyczki, ale bezp. do płytki do B-, dopiero drugi do wtyczki (jako B1).
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016   

U mnie pierwszy był już jako B1.
Dziwna numeracja, jak widać nie tylko ja miałem z tym problem :)
BMS polutowany.

Dziś dotarły opony........... i tutaj jestem trochę zdziwiony.
Kupiłem Panaracer FIRE XC PRO ECO (bez czerwonego paska)



a przyszło coś takiego:






Takie brzydale, fuj!
I ten dziwny biały nalot, jest wszędzie, łuszczy się. Wodą nie schodzi, tylko tarcie palcem.

Ten biały osad to normalne?

Ogólnie opony przyszły brudne, nie wiem gdzie je trzymali.
Obie zwinięte w wciśnięte w format A4 tylko grube A4.

Zastanawiam się czy nie odesłać, już poprzednie biedne Kendy są dużo lepsze.
No i miały być 54-559 a jest marne 50-559, wąskie!
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016   

No ja nigdy nie dostałem ani też nie widziałem w sklepie opon w takim stanie. Jak by to był proszek do zdmuchnięcia to się zdarza. Widać że coś z nimi nie halo. Nie przeszły odbiorów jakości w fabryce ? Jak masz możliwość to zwracaj. Ja polecam shwalbe smart sam. 2.25 na nasze trójmiejskie warunki. Szerokość od kostki do kostki 59 mm.
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016   

Tomas napisał/a:
Ja polecam shwalbe smart sam. 2.25 na nasze trójmiejskie warunki. Szerokość od kostki do kostki 59 mm.


Podasz linka?
Znalazłem kilka opon o których piszesz.

To będą trzecie opony do bajka który jeszcze nie wyruszył nawet poza pokoj :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group