ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
od Zera do e-bajkowego rowera _ Bujaviator
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 09 Lip, 2016   

W sumie po umyciu może się okazać, że nie ma oznak zwarć, a to okopcenie to tylko z izolacji :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Sob 09 Lip, 2016   

Istny dreszczowiec. Bujakoto twoj watek skutecznie zmniejszy ilość budowanych nowych konstrukcji :mrgreen:
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 09 Lip, 2016   

Szkoda sterownika. Ale nie ma co się załamywać. Myslę, że kolega znów powoli ogarnie temat i jednocześnie we wrzesniu zacznie nowe uderzenie czyli projekt od podstaw, tym razem na innej ramie i już z dużym bagażem doświadczeń.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Nie 10 Lip, 2016   

atomek1000 napisał/a:
Próbowałem przeszukać internet w poszukiwaniu jakiś profesjonalnych złącz typu m4/podobnych i nigdzie nie spotkałem się z prądami bliskimi nawet do 100A
w tym pdfie http://www.multi-contact...._(de-en)_hi.pdf dla m4 wspominają coś o 20A..

Jeżeli połączenia są ok to skąd się wzieła taka temperatura w sterowniku?


I to mają być te konkrety o połączeniach skręcanych...?

Eeeech, niepotrzebnie daję się wciągać w podobne dyputy...
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 10 Lip, 2016   

Dzieki chlopaki za mile slowa.

Wroce wieczorem do domu delikatnie w miare moiwosci ustale przyczyne (moze stopila sie izolacja).

Sterownik (jego obudowa) nagrzewala sie do bardzo wysokich temperatur, calkiem prawdopodobne ze jakis przewod fazowy przez stopiona izolacje zrobil zwarcie z nozka kondensatora.

Dam znac.
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016   

Przyznam szczerze rok 2016 jest dla mnie wyjątkowo pechowy jeśli chodzi o elektronikę.

Poza ebajkiem popadłem w tarapaty jeśli chodzi o elementy PC (dwa spalone zasilacze plus płyta główna).

PC naprawiony, wadliwa listwa zasilająca wymieniona.
Pod 14 dniach znowu mam dostęp do kompa :)

Wracając jeszcze do tematu sterownika:




Moja diagnoza - PRZEGRZANIE!

W obudowie wybuchł pożar, topiły się zabezpieczenia przewodów fazowych, choć w momencie usterki wszystkie izolacje trzymały. Nie było mowy o zwarciu, sprawdziłem mm po mm.




No cóż, bardzo nie chciałem, ale co zrobić. Zdecydowałem się na zakup Sabvotona 72150.
Właśnie go instaluje...... mam dwa pytania, ale to już w dziale Sabvotona.

 
 
unix 
stażysta



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 152
Skąd: Mielec
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016   

Jak sie topiły zabezpieczenia przewodów fazowych, jak zdiagnozowałeś, to oznacza, że było na nich zwarcie.

Pozdr
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016   

Sam z siebie na pewno się nie przegrzał bo ten 24fet jest chyba do większych mocy a u mnie 12fet rozkręcony na "full" czyli 20s i wyłączone ograniczenie prądu aku a fazy ile się dało i mimo, że robi się ciepły tu dziury jeszcze nie wypaliło :mrgreen:
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016   

No dobra, czas poprosić o pomoc........

Nie będę ukrywał, że dziś Maniekrox uratował mi baterię!
Dzięki Marcin! Po raz kolejny pacjent przeżył, choć okaleczony.... z 14s teraz jest już 13s.

Kilka miesięcy temu coś chyba źle podłączyłem BMS'a 16s150A.

Sterownik Sabvoton z Baterii ciągnie ledwie 50A, w fazy idzie 150A, BMS jest do 150A a grzeje się jak jasna chol.....ra.
Przecież ten BMS ma aż 32 tranzystory po 16 na każdą stronę! Jakim cudem tak się grzeje.

Po uszkodzeniu 12 ogniw szukam przyczyny i łudzę się, że to nie BMS, który po otworzeniu wygląda na lekko nadpalony.

Tak wyglądają dwa nadpalone tranzystory.
Wylała się z nich jakaś czarna maź.....







Tak wyglądają połączenia:
-B leci do baterii
-C z jednej strony jest połączone z -P z drugiej strony i w to miejsce jest przewód do ładowania i przewód do sterownika, jedno miejsce. Ten BMS podobno ma błąd oznaczeń.

Górne małe miejsce -P jest puste.

Czy coś źle podłączyłem?
W rozmowie z Arkiem_Areckim wytłumaczył mi, że prawdopodobnie przez to, że mam ładowanie połączenie z minusem do sterownika (-P i -C razem) BMS korzysta tylko z kilku tranzaystorów i dlatego się tak nagrzewa.




Jest możliwość sprawdzenia czy BMS działa?
Jak to ustrojstwo faktycznie połączyć?

Help......
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   

Jak poleciała z nich ciesz to są do wymiany dlatego się też grzeją. Sprawdź jaki rodzaj tam jest tych tranzystorów i potem sprawdź ich uszkodzenie według poradnika w linku.


https://www.youtube.com/watch?v=3EwtIatXyr8
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   

Górne małe -P jest puste? Dziwne bo ja mam właśnie tam wyjście na sterownik, przetwornice... a mam tak jak Ty opis po jednej stronie -C a po drugiej -P i tam jest podpięta tylko ładowarka :wink:

Mam taką teorie, że jaki jest maksymalny prąd ładowania dla tego BMS? Podejżewam skromną wartość (10A?) a Ty wysysasz mu tego miejsca 50A :razz:
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   

To przez dosyć dziwne oznaczenia bmsa, bo po drugiej stronie płytki jest też -P jakby z przelotką. Ja podłączałem zawsze do tego górnego. Myślicie, że to przez to? Trochę głupio jak podłącza się do tego dużego -P i się takie dziwne rzeczy dzieją:P
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   


Tutaj też się coś stało :???:

A ta pomyłka w oznaczeniach bmsa wlasnie polega na tym ze z jednej strony pisze jedno z drugiej drugie ale sterownik powinien być podłączony na górze bms'a...
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   

Bujakoto Obawiam się że musisz znowu wymienić BMSa, Możesz pokusić się o wymianie elementów tych wizualnie uszkodzonych ale może to nie pomóc, mogły też paść inne elementy, nie dając o sobie znać. Dobrze by było po naprawie BMSa sprawdzić na stole czy pracuje poprawnie w całym zakresie napięć, oraz czy zadziała przeciążenie. Kilka podobnych BMSów naprawiałem i niestety rożnie działały. Jedne wróciły do pełnego życia a inne wariowały. Jeżeli zależy Ci na baterii kup nowego BMSa.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   

Ale nie kupuj do tej baterii bmsa 150 A. Taki 80 A będzie "po uszy".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group