ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower longwise problem z regulatorem "displayem"
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Sprawdź,czy masz 5V na tej wtyczce do hallotronów (5 pin), między czarnym a czerwonym.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Moim zdaniem wtyczka "niepodłączona" jest od PAS'a lub manetki i powinna być podłączona. Czym jest sterowany sterownik do silnika?
 
 
mecia666 
początkujący


Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 16
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

tkoko napisał/a:
Moim zdaniem wtyczka "niepodłączona" jest od PAS'a lub manetki i powinna być podłączona. Czym jest sterowany sterownik do silnika?


Sterowany był z displaya (poziom wspomagania ,włącz wyłącz) po otwarciu puszki ze sterownikiem wtyczka 3-pinowa nie był podłączona i nie ma też na niej napięcia.

zeeltom napisał/a:
Sprawdź,czy masz 5V na tej wtyczce do hallotronów (5 pin), między czarnym a czerwonym.
_________________


Będę w garażu to dam znać .
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

5V pojawia się w momencie uruchomienia kontrolera, przez podanie zasilania, lub dodatkowo zwarcie przewodów stacyjki. Jeśli nie masz 5V na hallotronach, to kombinuj z tymi przewodami od wyświetlacza. Bez 5V kontroler nie ruszy. Musi pojawić się napięcie 5V na przewodach hallotronów i na przewodach do PAS.
Jeśli żadna kombinacja nie pomoże, to będzie sugerowało uszkodzenie kontrolera.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

zeeltom, kontroler z displayem (co prawda prostszym bo nie LCD) takim: http://www.maxev.pl/p95,p...-bestmotor.html załącza się przez podanie pełnego napięcia akumulatora na kabelek niebieski (czasem żółty).
Tak więc przeważnie kolorystyka w tych displayach: czarny-czewrony to - i + pełnego zasilania akumulatora, niebieski/żółty to on-off i zielony to regulacja wspomagania.
Autor posiada inne kolory przewodów, czarny czerwony to raczej pewniak, więc na 90% powinna wystarczyć dobra kmbinacja przewodu czerwonego z którymś z pozostałych oprócz czarnego. Tu też dość istotna uwaga, display powoduje jedynie chwilowe zwarcie tych przewodów a nie połączenie ich na stałe (przynajmniej ten co miałem niesprawny to wystarczyło na chwilę zewrzeć śrubokrętem odpowiednie ścieżki na nim i już sterownik działał) - jeśli jest inaczej to mnie wyprostujcie :wink:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
mecia666 
początkujący


Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 16
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Działa :)

Problem polegał na tym ,że pomyliłem wtyczki (zmyliły mnie takie same kolory) i tam gdzie ma być manetka zapiąłem czujnik .

Czerwony na stałe połączony z żółtym . (w displayu)

Silnik działa normalnie .

Ciekawe jest to ,że po połączeniu przez żarówkę kabli z czujnika silnik kręci się .


Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki .

Pozdrawiam

MM
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Opisz dokładniej tę sprawę z żarówką? Włączona w obwód czujnika PAS? Jaka i do których przewodów?
 
 
mecia666 
początkujący


Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 16
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Generalnie wyglądało to tak.
Chciałem zmierzyć miernikiem czy dochodzi napięcie do czujnika i nie zauważyłem ,że jest przestawiony na "sprawdzanie przejścia" (nie znam fachowej nazwy tej funkcji) i dotknąłem czerwonego kabla z zielonym i koło wyrwało z kopyta. Później z ciekawości wstawiłem między nie żarówkę i też się kręciło.

żarówka 24v (postojówka od jakiegoś tira)

Ps. Nie pamiętam tylko czy wtedy już miałem poprawnie podłączoną wtyczkę od czujnika .

edit:

Czy do tych silników można użyć akumulatorów np.motocyklowych?? czy musi być dedykowany??
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Napięcie, to napięcie, nie ważne z jakiego źródła. Będzie się różnił zasięgiem w zależności od pojemności akumulatorów.

Rozumiem, że żarówkę włączałeś w obwód manetki, a nie układu PAS? Bo tylko w obwodzie manetki zwarcie zasilania z sygnałowym spowoduje kręcenie koła. Na układzie PAS wymagane jest impulsowanie sygnału.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

bloodyopel napisał/a:
...Tu też dość istotna uwaga, display powoduje jedynie chwilowe zwarcie tych przewodów a nie połączenie ich na stałe (przynajmniej ten co miałem niesprawny to wystarczyło na chwilę zewrzeć śrubokrętem odpowiednie ścieżki na nim i już sterownik działał) - jeśli jest inaczej to mnie wyprostujcie :wink:


W moich kontrolerach wymagało to zwarcia na stałe. Prawdopodobnie w displayu jest przerzutnik, który zmienia stan po każdym naciśnięciu przycisku.
Zwierałeś prawdopodobnie ścieżki przycisku.
 
 
mecia666 
początkujący


Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 16
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

zeeltom napisał/a:
Napięcie, to napięcie, nie ważne z jakiego źródła. Będzie się różnił zasięgiem w zależności od pojemności akumulatorów.

Rozumiem, że żarówkę włączałeś w obwód manetki, a nie układu PAS? Bo tylko w obwodzie manetki zwarcie zasilania z sygnałowym spowoduje kręcenie koła. Na układzie PAS wymagane jest impulsowanie sygnału.


Czyli używając manetki czujnik może być odłączony?? (jazda bez pedałowania??)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Zazwyczaj to tak właśnie działa. Tylko manetka działa, bez PAS.
Jak włączysz PAS, to działają oba systemy. Pedałujesz - masz wspomaganie. Nie pedałujesz, a używasz manetki, to jedziesz ;)
To zależy wyłącznie od specyfiki kontrolera. Ale najczęściej tak właśnie jest.
Jeśli kontroler nie ma wejścia na manetkę, to pozostaje tylko pedałowanie. Jeśli ma wejście na manetkę, to oba systemy powinny pracować równolegle.
 
 
mecia666 
początkujący


Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 16
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016   

Witam wszystkich ponownie.

Postanowiłem odgrzać temat mojego pędzidła.

Po długich bojach ukończyłem mój pojazd i mam problem z zakupionym displayem.

Tak to wygląda : http://sklepebike.pl/mobi...LED-810-24V/102

Nie bardzo wiem jak to podpiąć do kontrolera żeby działała funkcja regulacji wspomagania .
Z góry dziękuje za wskazówki

Pozdrawiam i dodaję foto rowerka

20160625_091555.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 348 raz(y) 2,28 MB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Lip, 2016   

Poproś sprzedawcę o rozpiskę kabelków.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016   

mecia666 napisał/a:
... mam problem z zakupionym displayem.

Tak to wygląda : http://sklepebike.pl/mobi...LED-810-24V/102

Nie bardzo wiem jak to podpiąć do kontrolera żeby działała funkcja regulacji wspomagania .
Z góry dziękuje za wskazówki
...


W kontrolerze musi być wtyczka/gniazdo (4 kable) do podpięcia displaya, oraz kontroler musi mieć obsługę wspomagania. Dodatkowo potrzebujesz PAS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group