|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silnik 24V 2kW od wózka widłowego |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Sty, 2009
|
|
|
Rzeczywiście do małych pojazdów moce ok. Ciekawe jak z wagą. Niekiedy są to silniki szeregowe, ale czy jest to jakiś problem w praktyce to nie wiem. Też o nich myslałem biorąc pod uwagę cenę i parametry ISS-1. Do pojazdów w rodzaju City El powinny być ok. |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Śro 14 Sty, 2009
|
|
|
Kiedyś jak myślałem, żeby przerobić stary rower na EV, to myślałem nad silnikiem z wózka, 1KW.
Problematyczna była masa - ok 10kg... |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Sty, 2009
|
|
|
Ja tam widzę na zdjęciach 4 wyprowadzenia. Co to jest? |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Sty, 2009
|
|
|
To jest prawdopodobnie uzwojenie bocznika.
Gosiu ma też sterownik do tego silnika.
Drogo. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Sty, 2009
|
|
|
Do czego ten bocznik ma służyć?
Bo widzę to w innych silnikach. |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Sty, 2009
|
|
|
Poczytaj o silnikach szeregowo – bocznikowych na necie.
Napisz, zadzwoń do gościa, aby się upewnić
Bocznik – bocznikowi nie równy.
Najlepiej podłącz bocznik do +24, a na uzwojeniu szeregowym reguluj obroty.
Przykładowo rozrusznik z fiata 125 działa tak samo z bocznikiem i bez. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 14 Sty, 2009
|
|
|
Pewnie wyprowadzenia stojana i wirnika są oddzielne żeby zmieniać kierunek obrotów.
Do małego jednośladu może być |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Sty, 2009
|
|
|
Też mi się tak wydaje, bo w tych wózkach jest wstaeczny. Tylko jaka jest sprawność takiego silnika, skoro pewnie połowa mocy idzie na wytworzenie pola magnetycznego?
Neodymy są chyba sprawniejsze przy tej samej mocy? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 16 Sty, 2009
|
|
|
Może Zbyszek coś wie na ten temat.
Na moje oko to stojan "zjada" mało prądu.
np. 5% |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Sty, 2009
|
|
|
Stojan pobiera 5-10% mocy
Stojan z uzwojeniami jest dużo tańszy od neodemów.
Każdy magnes słabnie z czasem i przy dużym przeciążeniu, a cewka nie. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 16 Sty, 2009
|
|
|
Do czegoś się może nadać (rower, motorower, motorek).
MELEX jest wolnobieżny czyli Vmax.=25 km/h i moc jego silnika wynosi zazwyczaj 2,1kW.
Kwestia celu. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Lut, 2009
|
|
|
Czy taki silnik się nada do gokarta lub e-scootera ?? Jaką prędkość osiągnę z tym silnikiem w gokarcie i e-scooterze?? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|