7x9 Continent kaseta i opory gdy bateria zdechnie |
Autor |
Wiadomość |
kic
początkujący :)
Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 35 Skąd: pruszków
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016 7x9 Continent kaseta i opory gdy bateria zdechnie
|
|
|
Cześć
Cisza taka, więc zapytam by rozwiać swoje wątpliwości. Czy wyżej wymieniony silnik uniemozliwi mi jazdę bez wspomagania? Bede chcial też jezdzić bez elektryki i zastanawiam się jakie opory będzie robil pomijajac wagę. Magnesy tam pewnie są i o ten opór mi chodzi.
Pozdrawiam kic |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Tak opory są, to silnik wolnoobrotowy i stawia coraz większy opór wraz ze wzrostem prędkości, jego szybsi bracia stawiają trochę mniejsze opory, tak do 20km/h da się pedałować powyżej już mocno czuć że w kole siedzi silniczek. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Mam silnik 10x6 i wydaje mi się, że zamiast jechać 30 km/h bez silnika męczę się tak samo i jadę 20 km/h. Dlatego napęd bez baterii trzeba raczej traktować jako awaryjny, no chyba że ktoś lubi się zmęczyć na mniejszej prędkości |
_________________ Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km
Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
|
|
|
|
|
kic
początkujący :)
Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 35 Skąd: pruszków
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Ok, dziekuje za pomoc. Pytanie kolejne bo bede drązyl temat.
Planuje taki silniczek wstawic, bo kola 28 cali mam. Czy jest mozliwosc przy 60v i 24a kazac mu lekko wspomagać tak aby zniwelowac tylko opory?. Manetka bedzie, ale trzymanie jej na minimalnym wychyleniu to będzie katorga. Czy to zmniejszy mi pobory prądu czy zwiększy?
Wciz zakladam ze bede uzywal ebika jak bika czasem, lub czesto
Jesli sie da to za ile
Pozdrawiam
Kic |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Możesz sobie odpalić tempomat np na 20 czy 25 km/h i zacząć pedałować. Prędkość zwiększy się o kilka km/h, a pobór prądu spadnie. |
|
|
|
|
kic
początkujący :)
Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 35 Skąd: pruszków
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Czyli kupujac, zestaw musze kupic tempomat
cos polecacie? |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Tempomat jest opcją w sterowniku. |
|
|
|
|
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Ja mam manetkę (kciukową!) i potrafię przez 40 km cały czas sobie wspomagać i to wcale nie jest katorga tylko super zabawa - najpierw spróbuj |
_________________ Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km
Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
|
|
|
|
|
graziano
stażysta
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 109 Skąd: Allenstein
|
Wysłany: Wto 22 Mar, 2016
|
|
|
Nie zauważyłem żeby mój 7x9 z wyjętą baterią generował jakieś dramatyczne opory. Od jesieni mam problem z ładowaniem i czasem jeżdżę po prostu bez baterii - i jest ok. A latem zabraliśmy rowery nad morze (zdjąłem baterię i sterownik żeby żonie nie było przykro ) i z samym silnikiem przejechałem cały Hel tam i z powrotem, w dodatku z pasażerem na foteliku z tyłu - około 80km jednego dnia, o ile dobrze pamiętam. I nie przeklinałem tego pomysłu. Tak więc opory owszem, jakieśtam są - ale nie uniemożliwiają normalnej eksploatacji roweru. |
_________________ a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 23 Mar, 2016
|
|
|
Podpisuje sie pod wpisem kolegi wyzej. Tez mam 7x9 ale jakies tam hamowanie czuc dopiero powyzej 30-35km/h wiec i tak powyzej predkosci z jaka normalnie sie pedaluje, ponizej tego to tak jakby silnika nie bylo. Za to zaleta tego jest duzo lepsze dzialanie regena przy zjazdach z gorek. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Jak myślicie z czego to wynika? Tzn hamowanie powyżej jakiejś prędkości? Przecież prąd nie płynie. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016
|
|
|
No niestety jakims tam poplynie. Przez diody zwrotne ale tylko jesli wyindukowane napiecie bedzie wyzsze od napiecia baterii. Silniki wolnoobrotwe jak sama nazwa wskazuje wyindukuja takie napiecie przy nizszych obrotach |
|
|
|
|
|