ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Optymalna budowa pakietu LiIon
Autor Wiadomość
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016   Optymalna budowa pakietu LiIon

tas: wydzielone z działu Bazar

błagam nie kupujcie pakietów sklejonych klejem termotopliwym
temperatura wewnętrznych ogniw pakietu wzrasta na tyle znacząco że ma to bardzo duży wpływ na żywotność ogniw Li-ion
holdery pozwalają na zachownie chociażby minimalnego chłodzenia
ponieważ ogniwa nigdy nie dotykają się i zachowana zostaje minimalna cyrkulacja powietrza
to jest BARDZO WAŻNE
Jeżeli nie chcecie mieć problemów z pakietem zamawiajcie tylko pakiety w holderach i nigdy zamknięte szczelnie w taśmie ze wszystkich stron,
ponieważ wewnętrzne ogniwa będą się grzały zdecydowanie bardziej niż ogniwa zewnętrzne
Spowoduje to skrócenie żywotności pakietu

Pozdrawiam
CyklonEbike
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 21 Mar, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016   

Hmmmm, nie chcę śmiecić ci w temacie ale:
Cytat:
zamawiajcie tylko pakiety w holderach i nigdy zamknięte szczelnie w taśmie ze wszystkich stron

Faktycznie twoje są bardziej odsłonięte niż zasłonięte :P
Tyle offtopu.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016   

Nie mogę się powstrzymać ale z termoglutem rośnie pojemność cieplna :P pomijając fakt przepływu powietrza :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016   

efekt odsłonięcia jest zamierzony
staram się odsłaniać dół i górę
z wiadomych powodów
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016   

arek_arecki napisał/a:
Kolejna bateria wg życzenia klienta 10s14p 36v35Ah 280A ciągły prąd ładowania 25A ciągły prąd ładowania, BMS 36V80A, ładowarka 42V14A

[url=http://images77.foto...786.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images77.foto...5da.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images76.foto...987.jpg]Obrazek[/URL]

Pozdrawiam forumowiczów


Błagam forumowiczów nie kupujcie pakietów z zawyżonymi parametrami. Pakiet zrobiony w ten sposób jak pokazany na zdjęciach nie da rady dostarczyć 280A ciągłego prądu bez skróconego życia lub nawet permanentnego uszkodzenia. Holdery tu nic nie pomogą.
Jedno ogniwo 25R w przy prądzie ciągłym 20A osiąga ponad 70stopni będąc na wolnym powietrzu bez chłodzenia. W takim pakiecie można sobie tylko wyobrażać jak wysoką temperaturę osiągną ogniwa.
W dodatku niklowe blaszki po zdjęciach wyglądają na jedno warstwowe - spowodują duże spadki napięcia ale to rzecz pomijalna(będą się grzać ale przeżyją), komuś po prostu może to nie przeszkadzać - bo nie wie jak powinno być :???:

Sorry za offtop z mojej strony ale jak ktoś próbuje pouczać innych powinien samemu również stosować się do swoich zasad. O zamykaniu pakietu 200A w drewniane pudełko nie wspomnę nawet...
280A :mrgreen: :lol: przy przewodach AWG10 (5,3mm2)? Ja w swoich bateriach daję 6mm2 do sterowników 45A :wink:

Pozdrawiam
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
  Wysłany: Nie 20 Mar, 2016   

atomek1000 napisał/a:
arek_arecki napisał/a:
Kolejna bateria wg życzenia klienta 10s14p 36v35Ah 280A ciągły prąd ładowania 25A ciągły prąd ładowania, BMS 36V80A, ładowarka 42V14A

[url=http://images77.foto...786.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images77.foto...5da.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images76.foto...987.jpg]Obrazek[/URL]

Pozdrawiam forumowiczów


Błagam forumowiczów nie kupujcie pakietów z zawyżonymi parametrami. Pakiet zrobiony w ten sposób jak pokazany na zdjęciach nie da rady dostarczyć 280A ciągłego prądu bez skróconego życia lub nawet permanentnego uszkodzenia. Holdery tu nic nie pomogą.
Jedno ogniwo 25R w przy prądzie ciągłym 20A osiąga ponad 70stopni będąc na wolnym powietrzu bez chłodzenia. W takim pakiecie można sobie tylko wyobrażać jak wysoką temperaturę osiągną ogniwa.
W dodatku niklowe blaszki po zdjęciach wyglądają na jedno warstwowe - spowodują duże spadki napięcia ale to rzecz pomijalna(będą się grzać ale przeżyją), komuś po prostu może to nie przeszkadzać - bo nie wie jak powinno być :???:

Sorry za offtop z mojej strony ale jak ktoś próbuje pouczać innych powinien samemu również stosować się do swoich zasad. O zamykaniu pakietu 200A w drewniane pudełko nie wspomnę nawet...
280A :mrgreen: :lol: przy przewodach AWG10 (5,3mm2)? Ja w swoich bateriach daję 6mm2 do sterowników 45A :wink:

Pozdrawiam


przewody są 8awg (8,37mm2) a nie 10awg
zastosowany bms to 36V80A a nie 280A, czyli 80/14=5,71A na blaszkę nickiel 8x0,2mm
280A to prąd ciągły deklarowany przez producenta a nie zamówiony przez klienta
ogniwa nigdy nie są zamknięte z szczelne obudowy
zdjęcia są tylko poglądowe(często w trakcie prac instalacyjnych)
cytowane obudowy zostały wyposażone w 2 wentylatory nawiewne (od dołu) i 2 wentylatory wyciągajęce (od góry) w celu zapewnienia cyrkulacji powietrza
blaszki na zdjęciach przeliczone są powyżej 6A/ogniwo (więc proszę się nie gorączkować)
ja nikogo nie pouczam tylko zwracam uwagę na pojawiające się reklamacje po wykonaniu pakietów
(a kolega powinien wiedzieć o co chodzi) ;-)

Żadne ze stosowanych parametrów nie są zawyżone
Do budowanych pakietów przyjęte są obciążenia w wysokości połowy podanych danych przez producenta

poza tym każdy klient sam podejmuje decyzję co i od kogo kupi
to są tylko wskazówki
więc nie ma się co denerwować ;-)

i jak to się mówi ????
uderz w stół a nożyce się odezwą ;-) ;-)

pozdrawiam forumowiczów
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group