|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Optymalna budowa pakietu LiIon |
Autor |
Wiadomość |
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016 Optymalna budowa pakietu LiIon
|
|
|
tas: wydzielone z działu Bazar
błagam nie kupujcie pakietów sklejonych klejem termotopliwym
temperatura wewnętrznych ogniw pakietu wzrasta na tyle znacząco że ma to bardzo duży wpływ na żywotność ogniw Li-ion
holdery pozwalają na zachownie chociażby minimalnego chłodzenia
ponieważ ogniwa nigdy nie dotykają się i zachowana zostaje minimalna cyrkulacja powietrza
to jest BARDZO WAŻNE
Jeżeli nie chcecie mieć problemów z pakietem zamawiajcie tylko pakiety w holderach i nigdy zamknięte szczelnie w taśmie ze wszystkich stron,
ponieważ wewnętrzne ogniwa będą się grzały zdecydowanie bardziej niż ogniwa zewnętrzne
Spowoduje to skrócenie żywotności pakietu
Pozdrawiam
CyklonEbike |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 21 Mar, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Hmmmm, nie chcę śmiecić ci w temacie ale:
Cytat: | zamawiajcie tylko pakiety w holderach i nigdy zamknięte szczelnie w taśmie ze wszystkich stron |
Faktycznie twoje są bardziej odsłonięte niż zasłonięte
Tyle offtopu. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Nie mogę się powstrzymać ale z termoglutem rośnie pojemność cieplna pomijając fakt przepływu powietrza |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
efekt odsłonięcia jest zamierzony
staram się odsłaniać dół i górę
z wiadomych powodów |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Błagam forumowiczów nie kupujcie pakietów z zawyżonymi parametrami. Pakiet zrobiony w ten sposób jak pokazany na zdjęciach nie da rady dostarczyć 280A ciągłego prądu bez skróconego życia lub nawet permanentnego uszkodzenia. Holdery tu nic nie pomogą.
Jedno ogniwo 25R w przy prądzie ciągłym 20A osiąga ponad 70stopni będąc na wolnym powietrzu bez chłodzenia. W takim pakiecie można sobie tylko wyobrażać jak wysoką temperaturę osiągną ogniwa.
W dodatku niklowe blaszki po zdjęciach wyglądają na jedno warstwowe - spowodują duże spadki napięcia ale to rzecz pomijalna(będą się grzać ale przeżyją), komuś po prostu może to nie przeszkadzać - bo nie wie jak powinno być
Sorry za offtop z mojej strony ale jak ktoś próbuje pouczać innych powinien samemu również stosować się do swoich zasad. O zamykaniu pakietu 200A w drewniane pudełko nie wspomnę nawet...
280A przy przewodach AWG10 (5,3mm2)? Ja w swoich bateriach daję 6mm2 do sterowników 45A
Pozdrawiam |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: |
Błagam forumowiczów nie kupujcie pakietów z zawyżonymi parametrami. Pakiet zrobiony w ten sposób jak pokazany na zdjęciach nie da rady dostarczyć 280A ciągłego prądu bez skróconego życia lub nawet permanentnego uszkodzenia. Holdery tu nic nie pomogą.
Jedno ogniwo 25R w przy prądzie ciągłym 20A osiąga ponad 70stopni będąc na wolnym powietrzu bez chłodzenia. W takim pakiecie można sobie tylko wyobrażać jak wysoką temperaturę osiągną ogniwa.
W dodatku niklowe blaszki po zdjęciach wyglądają na jedno warstwowe - spowodują duże spadki napięcia ale to rzecz pomijalna(będą się grzać ale przeżyją), komuś po prostu może to nie przeszkadzać - bo nie wie jak powinno być
Sorry za offtop z mojej strony ale jak ktoś próbuje pouczać innych powinien samemu również stosować się do swoich zasad. O zamykaniu pakietu 200A w drewniane pudełko nie wspomnę nawet...
280A przy przewodach AWG10 (5,3mm2)? Ja w swoich bateriach daję 6mm2 do sterowników 45A
Pozdrawiam |
przewody są 8awg (8,37mm2) a nie 10awg
zastosowany bms to 36V80A a nie 280A, czyli 80/14=5,71A na blaszkę nickiel 8x0,2mm
280A to prąd ciągły deklarowany przez producenta a nie zamówiony przez klienta
ogniwa nigdy nie są zamknięte z szczelne obudowy
zdjęcia są tylko poglądowe(często w trakcie prac instalacyjnych)
cytowane obudowy zostały wyposażone w 2 wentylatory nawiewne (od dołu) i 2 wentylatory wyciągajęce (od góry) w celu zapewnienia cyrkulacji powietrza
blaszki na zdjęciach przeliczone są powyżej 6A/ogniwo (więc proszę się nie gorączkować)
ja nikogo nie pouczam tylko zwracam uwagę na pojawiające się reklamacje po wykonaniu pakietów
(a kolega powinien wiedzieć o co chodzi)
Żadne ze stosowanych parametrów nie są zawyżone
Do budowanych pakietów przyjęte są obciążenia w wysokości połowy podanych danych przez producenta
poza tym każdy klient sam podejmuje decyzję co i od kogo kupi
to są tylko wskazówki
więc nie ma się co denerwować
i jak to się mówi ????
uderz w stół a nożyce się odezwą
pozdrawiam forumowiczów |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|