|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Baterie od wkrętarek |
Autor |
Wiadomość |
andrea
początkujący
Dołączył: 17 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: kansas city
|
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2016 Baterie od wkrętarek
|
|
|
Witam Szanowne Grono.
Zainteresowałem się rowerem elektrycznym. Narazie jestem na etapie czytania i zgłębiania wiedzy.
Interesuje mnie przeróbka podobnego do tego z wątku PiotraW http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4876
Tylko chciałem wykorzystać baterie od wkrętarek Bosch. Mam ich trochę i nie były mocno eksploatowane. Typ baterii Li-lon 5INR18/65-2 , 18V 3,0Ah. 54Wh.
Co sądzicie o takim rozwiązaniu? W baterii 10 aku 18650, ładowarki są chyba z BMS-em.
Rozwiazanie techniczne połączeń ogniw wydaje mi się, że nie będzie problemów.
Myślę, że na początek kupno silnika na przednie koło, sterownika z baterią umieszczoną nad przednim kołem to dobre przetarcie na początek przygody z e-bikami.
Czekam na jakieś propozycje sterownika, silnika i sposobu połączenia tych baterii. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2016
|
|
|
Aku jak najbardziej nadające się do elektryfikacji roweru. Połączone 5S2P, a reszta zależy tylko od Ciebie. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2016
|
|
|
Na jutubie są filmy z bateriami wkrętarkowymi, zawsze fascynowało mnie że można wyciągnąć kolejną baterię z plecaka wsunąć i dalej jazda. Silnik 24V 250W i zasilanie 36V będzie śmigał z 35km/h.
Silnik z magmy chyba ok. 600 zł.
A gniazda do tych baterii masz, do zamontowania na rowerze? |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2016
|
|
|
Hej, możecie się wypowiedzieć, bo chciałem zaoferować koledze andrea zestaw: silnik przedni (odpowiednik magmy) - tylko, że firmowy tranzx wraz z hallotronami. Wiem, że tranzx robi dobre silniki, a magma importuje sieczkę (czyli wszystko o czym nie ma pojęcia)...
Silnik zapleciony w obręcz 28" o rozstawie 100mm także wrzuci go bez problemu w każdy rower. Jeżeli silnik ten nie odpowiada, polecam zagadać z maxevem, czy nie ma używek jakiś na tył, bo czasami się trafiają dość szybkie na 36V w dobrych pieniądzach Do kompletu sterownik i manetka obrotowa z wyświetlaczem i ewentualnie klamki odcinające napęd elektryczny. Co do baterii to, żeby był zadowolony poleciłem sprawdzenie tych baterii od wkrętarek wattmetrem i zgromadzenie takich co mają równą pojemność, potem wyciągnąć ogniwa - zczytać ich pojemność i jeżeli baterie mają zbliżoną pojemność i podobnej pojemności ogniwa to złożyć z tego baterię 10S5P na 50 ogniwach. Miałby w tedy ok. 10Ah na 36V. Swoją drogą chłopak mniej by się narobił, gdyby kupił sobie baterię np taką:
http://allegro.pl/bateria...6134029455.html
Wyrwie ją za jakieś 250zł, do tego dokupi BMS sprawny i ładowarkę.
Będzie miał bezobsługową baterię na dobrych ogniwach która nie będzie się rozjeżdżać. |
|
|
|
|
andrea
początkujący
Dołączył: 17 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: kansas city
|
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2016
|
|
|
Dzięki za wszystkie uwagi.
Ma ktoś pomysł , jak z 30 ogniw 18V 3 Ah wybrać te najlepsze bez rozbierania obudów?
Nie wiem ile polączyć tych baterii 8/12Ah/ czy 10/15Ah/przy napieciu 36V?
Rower ma śłużyć jako dobre wspomaganie, i tu mam pytanie, czy użyć stopniowania mocy 4-5 poziomów , czy zastosować manetkę , najlepiej z tempomatem ? |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
|
|
|
|
andrea
początkujący
Dołączył: 17 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: kansas city
|
Wysłany: Pią 22 Kwi, 2016
|
|
|
@mmoto
Mógłbyś podesłać linki do tych filmików? |
|
|
|
|
andrea
początkujący
Dołączył: 17 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: kansas city
|
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2016
|
|
|
Post za postem, ale to zupelnie inna spawa.
Jak wygląda wyłączanie silnika w wypadku hamulca w tylniej piaście? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2016
|
|
|
Tego chyba jeszcze nikt nie ćwiczył
Trzeba by zrobić czujnik mechaniczny wykrywający ruch łańcucha do tyłu. Jest to wykonalne, moim zdaniem. Można dać mikrowyłącznik ze ślizgaczem trącym o łańcuch. Tak go zamocować, że ruch wsteczny przesuwa dźwigienkę wyłącznika. Wyłącznik podłączony normalnie do kostki hamulca w sterowniku.
Najprościej jednak nic nie robić. W razie hamowania należy puścić gaz i tyle. A nawet jak ktoś nie puści to będzie miał mniej skuteczne hamowanie. U siebie można zrobić różne dziwne patenty, problem by był jakby użytkowali to inni. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2016
|
|
|
Za moich czasów były dostępne szklane rurki z rtęcią i elektrodami zatopionymi w tych rurkach wygiętych jak bumerang. Jak się hamowało, to rtęć się przelewała i zwierała elektrody. I światełko stop działało |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2016
|
|
|
Przy jezdzie w dol rtec pewnie też zewrze taki przełącznik. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 23 Kwi, 2016
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Przy jezdzie w dol rtec pewnie też zewrze taki przełącznik. |
Prawidłowo do jazdy w dół nie potrzeba silnika |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|