ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie hamulce hydrauliczne do E-BIKA ?
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016   Jakie hamulce hydrauliczne do E-BIKA ?

SLX
ZEE - czterotłoczkowe
XT
jakieś Magury
czy jeszcze inne ?

Które najlepiej hamują, jakie macie doświadczenia ?
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016   

Zalezy co to za ebike ale na przod wzialem zee z klockami metalicznymi i sprawdza sie znakomicie
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016   

Szymon645 napisał/a:
Zalezy co to za ebike ale na przod wzialem zee z klockami metalicznymi i sprawdza sie znakomicie


E-bike typu castom czyli 40-50kg

Miałeś porównanie zee do jakiś innych ?
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016   

Pamiętaj tylko, że do hydraulicznych hamulców będziesz mieć problem z klamkami, które mają styki do rozłączania tempomatu.
Ja mam u siebie Deore LX i taki właśnie problem, że nie mam automatycznego wyłączania napędu po naciśnięciu klamek. Można rzeźbić z jakimiś wyłącznikami w hydraulice, albo dodatkowych wyłącznikach przy dźwigniach, niemniej jest to bardziej kłopotliwe niż wymiana klamki.
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016   

Bardzo łatwo zrobic to na kontraktonie
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016   

Szymon645 napisał/a:
Bardzo łatwo zrobic to na kontraktonie


Dokładnie, zresztą temat o tym jest w innym dziale. :wink:

Wracając do tematu to te czterołoczkowe typu saint i zee na logikę powinny mocniej hamować ale w praktyce różnie to bywa. Ktoś porównywał do dwu tloczkowych ?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016   

Zwykłe slx br 675 zamontowane w moim bajku dają radę. Tylko przód jest w stanie dobrze stopować 37Kg bajka. Nie jest to najłatwiejsza robota dla niego i widać, że się męczy ale ograniczeniem jest też grzejąca się tarcza a nie sam zacisk, ale generalnie ma dobrą moc i modulacje.
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016   

Dlatego na przod lepiej cos mocniejszego, z duzych predkosci to i ten zee sie jakby meczyl(ebajk ~52kg + ja 65kg)
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 05 Maj, 2016   

tak jak atomek pisze , pojemnosc cieplna sie liczy bardziej niz sama ich wydajnosc i te z wyzszej polki sa odchudzone przesadnie temu przy takich mocnej dlugiej pracy moga sie "ugotowac" ale SLX cena do jakosci sa fajne metaliczne klocki i bedzie fajnie chodzilo.

Jesli wieksze predkosci to wartozastanwic sie nad motorkowymi rozwiazaniami , ale tu trzeba by zmieniac caly widelec i kolo.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 05 Maj, 2016   

Co sądzicie o Deore m615? Dadzą radę do ~30kg ebajka?
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Maj, 2016   

magury seria mt i stary gustav swietnie sie sprawdzaja w ciezkim sprzecie
 
 
unix 
stażysta



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 152
Skąd: Mielec
Wysłany: Pią 06 Maj, 2016   

Przy okazji zapytam, wieksza tarcze zalozyc na przod czy tyl ? ;)
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 06 Maj, 2016   

To chyba pytanie retoryczne :grin: Oczywiście na przód
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 06 Maj, 2016   

Przy hamowaniu większość masy transferuje się na przód. Zobacz jakie tarcze są w ścigaczu na przodzie a na tyle, zresztą w CBR miałem z przodu 2 a z tyłu jedną.

Daj z przodu większa
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
unix 
stażysta



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 152
Skąd: Mielec
Wysłany: Pią 06 Maj, 2016   

Ok, dostalem na miejscu adapter pod 203 wiec na obu osiach beda duze, dzieki za info :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group