|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
dziwna praca ładowarki. |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016 dziwna praca ładowarki.
|
|
|
Witajcie. Zamówiłem 3 ładowarki od firmy GREENTIME TECHNOLOGY CO LIMITED z aliexpress.
i widzę, że jest bardzo dziwna praca tych produktów:
ładowarkę mam na 36V i n 60V 2szt.
dodatkowo zamówiłem BMS na 16S - ten o dziwo działa prawidłowo...
W czym tkwi problem:
ładowarka ładuje akumulator do 67,5V (nieco wyżej niż powinna - w granicy błędu (67,2V)) ale co jest najdziwniejsze po osiągnięciu tego napięcia zapala się zielona lampka i napięcie spada do 64,5V tak jakby nie było w ogóle procesu balansowania...
Nie wiem, bo zawsze miałem tanie ładowarki z magmy i po ich odłączeniu akumulator miał 67,2V jeszcze następnego dnia.
Dokonałem pomiarów ogniw, są równe, więc nie ma szans, aby BMS odcinał podczas ładowania. Podłaczyłem też szeregowo w obieg amperowmierz. Gdy napięcie dojdzie do 67,5V a amperaż spada poniżej 2A ładowarka automatycznie odcina (gdyby miała 10A charge current to rozumiem, ze mogłoby tak być, ale ładowarka ma prąd ładowania 3A). Moim zdaniem to nadaje się na reklamację, ale niech się wypowie ktoś bardziej ogarnięty, bo wydaje mi się, że ona jest poprostu uszkodzona (wadliwa).
W wersji na 36 (42V) jest dokładnie ten sam przypadek ładuje do 42,3V i odcina napięcie spada do 41V. BMS jest inny niż ten co w baterii na 60V, a ogniwa sa nowe i równiutkie względem siebie. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016
|
|
|
A gdzie ona ma napisane ze bedzie jakas specjalna faza balansowania? Ladowarka laduje fazą CC/CV jeżeli prad spadnie poniżej jakieś określonej przez ładowarkę wartości to wyłącza się i koniec ladowania.
Gdyby robiła tak jak mówisz to uszkadzala by akumulator ciaglym podladowywaniem - trzymaniem na 100%.
Do jakiego napiecia spada aku po tym jak sie zielony led zaświeci? |
|
|
|
|
SawArt
młodzik SawArt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 65 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016
|
|
|
To wygląda jakby bms odcinał dlatego, sprawdź podczas ładowania tuż przed wyłączeniem ładowarki, jak zdążysz, jakie jest napięcie na poszczególnych celach, może któraś rośnie powyżej 4,22-25V. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016
|
|
|
jak się led świeci, spada do 64,5V 16S i 10S do 41V. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016
|
|
|
Wg mnie ladowarka laduje pod koniec za duzym prądem. Gdyby faza CV byla prawidlowa to zaobserwowalbys spadek prądu, kilkustopniowy az do 200-300 mA i dopiero wylaczenie. Wtedy aku bylyby podladowane do 4,17-4,21 i balansowanie by bylo skuteczne. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016
|
|
|
Może przewody do ładowania za cienkie? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016
|
|
|
Myślę, że raczej 1,5mm2 są wystarczające. Dzisiaj rozdłubie skrzynkę pod wieczór i napiszę co i jak... |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016
|
|
|
A podstawowe pytanie, co to za aku? Może jakieś badziwne z dużą rezystancją wew i to one są uszkodzone nie ładowarki. Ja duzo tych ładowarek mialem i nigdy takiej akcji nie bylo.
Możesz jeszcze spróbować rozebrać i zmienić napięcie końcowe potkiem na skraju płytki |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016
|
|
|
Ładowarka w fazie CV ma maksymalne napięcie, jeśli po odcięciu ładowarki cele w baterii spadają z napięciem, to znaczy ze nie sa naładowane i sa w fazie CV (ok 70-80%). Stawiam orzechy, ze odcina BMS, a na ładowarce prąd spada do 0A i ładowarka uznaje ze ok łaski bez nie chcesz pradu to nie. Ładowarka bez obciążenia zawsze przecież świeci na zielono.
Gdyby nie ograniczenia prądu w fazie CC to napięcie na ogniwach od startu ładowania byłoby 4,20V przy pradach liczonych w setkach A.
Moim zdaniem BMS odcina przy X*4,20 mimo ze akumulatory nie sa naładowane. Trzeba albo obniżyć napięcie ładowania w ładowarce albo podnieść próg zadziałania odciecia BMS.
Wojtku ładowarka ładuje dużym prądem bo dopiero zaczyna fazę CV czyli moment w którym pakiet ma 4,20 i dopiero od tego momentu spada prad. Spadek napięcia po odłączeniu ładowarki wskazuje ewidentnie iż aku sa niedoładowane. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
robbo2k napisał/a: |
Wojtku ładowarka ładuje dużym prądem bo dopiero zaczyna fazę CV czyli moment w którym pakiet ma 4,20 i dopiero od tego momentu spada prad. Spadek napięcia po odłączeniu ładowarki wskazuje ewidentnie iż aku sa niedoładowane. |
Znane mi ladowarki do pakietów rowerowych, faze CV zaczynają wcześniej i prąd dość gwałtowne maleje. Jeśli nie maleje w okolicach 4,17-4,20V to w końcu zadziała BMS. Co więcej niektóre z nich w ostatniej fazie mają próbkowania czyli wyłącza sprawdza napięcie i ew podtrzymuje prąd ok 100 mA.
Takie dzialanie jest skuteczne i bezpieczne dla pakietu, bo to jednak zestaw równoległych ogniw a nie pojedyncze ogniwo.
Zresztą nie ma co gdybać, odłączyć BMS i obserwować pracę ladowarki czyli prąd całości oraz napięcia na segmentach w okolicach max napięcia Oczywiście jeśli ogniwa będą miały duże RW to po odłączeniu będzie również duży spadek napięcia ale właśnie dlatego te ladowarki mają w końcowej fazie tak niski prąd aby pakiet dało się naladować na max. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|