ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwna praca ładowarki.
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016   dziwna praca ładowarki.

Witajcie. Zamówiłem 3 ładowarki od firmy GREENTIME TECHNOLOGY CO LIMITED z aliexpress.

i widzę, że jest bardzo dziwna praca tych produktów:
ładowarkę mam na 36V i n 60V 2szt.
dodatkowo zamówiłem BMS na 16S - ten o dziwo działa prawidłowo...

W czym tkwi problem:
ładowarka ładuje akumulator do 67,5V (nieco wyżej niż powinna - w granicy błędu (67,2V)) ale co jest najdziwniejsze po osiągnięciu tego napięcia zapala się zielona lampka i napięcie spada do 64,5V tak jakby nie było w ogóle procesu balansowania...

Nie wiem, bo zawsze miałem tanie ładowarki z magmy i po ich odłączeniu akumulator miał 67,2V jeszcze następnego dnia.

Dokonałem pomiarów ogniw, są równe, więc nie ma szans, aby BMS odcinał podczas ładowania. Podłaczyłem też szeregowo w obieg amperowmierz. Gdy napięcie dojdzie do 67,5V a amperaż spada poniżej 2A ładowarka automatycznie odcina (gdyby miała 10A charge current to rozumiem, ze mogłoby tak być, ale ładowarka ma prąd ładowania 3A). Moim zdaniem to nadaje się na reklamację, ale niech się wypowie ktoś bardziej ogarnięty, bo wydaje mi się, że ona jest poprostu uszkodzona (wadliwa).

W wersji na 36 (42V) jest dokładnie ten sam przypadek :( ładuje do 42,3V i odcina napięcie spada do 41V. BMS jest inny niż ten co w baterii na 60V, a ogniwa sa nowe i równiutkie względem siebie.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016   

A gdzie ona ma napisane ze bedzie jakas specjalna faza balansowania? Ladowarka laduje fazą CC/CV jeżeli prad spadnie poniżej jakieś określonej przez ładowarkę wartości to wyłącza się i koniec ladowania.
Gdyby robiła tak jak mówisz to uszkadzala by akumulator ciaglym podladowywaniem - trzymaniem na 100%.

Do jakiego napiecia spada aku po tym jak sie zielony led zaświeci?
 
 
SawArt 
młodzik
SawArt


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016   

To wygląda jakby bms odcinał dlatego, sprawdź podczas ładowania tuż przed wyłączeniem ładowarki, jak zdążysz, jakie jest napięcie na poszczególnych celach, może któraś rośnie powyżej 4,22-25V.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016   

jak się led świeci, spada do 64,5V 16S i 10S do 41V.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016   

Wg mnie ladowarka laduje pod koniec za duzym prądem. Gdyby faza CV byla prawidlowa to zaobserwowalbys spadek prądu, kilkustopniowy az do 200-300 mA i dopiero wylaczenie. Wtedy aku bylyby podladowane do 4,17-4,21 i balansowanie by bylo skuteczne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016   

Może przewody do ładowania za cienkie?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016   

Myślę, że raczej 1,5mm2 są wystarczające. Dzisiaj rozdłubie skrzynkę pod wieczór i napiszę co i jak...
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016   

A podstawowe pytanie, co to za aku? Może jakieś badziwne z dużą rezystancją wew i to one są uszkodzone nie ładowarki. Ja duzo tych ładowarek mialem i nigdy takiej akcji nie bylo.
Możesz jeszcze spróbować rozebrać i zmienić napięcie końcowe potkiem na skraju płytki
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Nie 05 Cze, 2016   

Ładowarka w fazie CV ma maksymalne napięcie, jeśli po odcięciu ładowarki cele w baterii spadają z napięciem, to znaczy ze nie sa naładowane i sa w fazie CV (ok 70-80%). Stawiam orzechy, ze odcina BMS, a na ładowarce prąd spada do 0A i ładowarka uznaje ze ok łaski bez nie chcesz pradu to nie. Ładowarka bez obciążenia zawsze przecież świeci na zielono.

Gdyby nie ograniczenia prądu w fazie CC to napięcie na ogniwach od startu ładowania byłoby 4,20V przy pradach liczonych w setkach A.

Moim zdaniem BMS odcina przy X*4,20 mimo ze akumulatory nie sa naładowane. Trzeba albo obniżyć napięcie ładowania w ładowarce albo podnieść próg zadziałania odciecia BMS.


Wojtku ładowarka ładuje dużym prądem bo dopiero zaczyna fazę CV czyli moment w którym pakiet ma 4,20 i dopiero od tego momentu spada prad. Spadek napięcia po odłączeniu ładowarki wskazuje ewidentnie iż aku sa niedoładowane.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

robbo2k napisał/a:

Wojtku ładowarka ładuje dużym prądem bo dopiero zaczyna fazę CV czyli moment w którym pakiet ma 4,20 i dopiero od tego momentu spada prad. Spadek napięcia po odłączeniu ładowarki wskazuje ewidentnie iż aku sa niedoładowane.

Znane mi ladowarki do pakietów rowerowych, faze CV zaczynają wcześniej i prąd dość gwałtowne maleje. Jeśli nie maleje w okolicach 4,17-4,20V to w końcu zadziała BMS. Co więcej niektóre z nich w ostatniej fazie mają próbkowania czyli wyłącza sprawdza napięcie i ew podtrzymuje prąd ok 100 mA.
Takie dzialanie jest skuteczne i bezpieczne dla pakietu, bo to jednak zestaw równoległych ogniw a nie pojedyncze ogniwo.
Zresztą nie ma co gdybać, odłączyć BMS i obserwować pracę ladowarki czyli prąd całości oraz napięcia na segmentach w okolicach max napięcia Oczywiście jeśli ogniwa będą miały duże RW to po odłączeniu będzie również duży spadek napięcia ale właśnie dlatego te ladowarki mają w końcowej fazie tak niski prąd aby pakiet dało się naladować na max.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group