ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
CyklonEbike ~14kW, 23s16p 84V48Ah samsung 30Q, sabvoton72150
Autor Wiadomość
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016   

Cała bateria 368ogniw samsung 30q 3000mah (15A/ogniwo)

Przewidywany
ciągły prąd rozładowania 80A (5A/ogniwo)
60 sekundowy prąd rozładowania 150A (9,45A/ogniwo)



Połączenie między pakietami 7*16AWG (252żyły / 0.08mm max prąd 42A 1.27mm2)= ponad 8mm2
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
Ostatnio zmieniony przez arek_arecki Sob 13 Sie, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adam4x 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 88
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016   

Może nie ten dział, ale chciałbym dodać kilka słów na temat przekrojów kabli. Miałem wczoraj w rękach dwa przewody (czarny i czerwony) o przekroju 6 mm2 każdy (taki jest napis na izolacji - 1 x 6 mm2). Oba kable miały trochę inną ilość "drucików", ale druciki miały też trochę inny przekrój - pomiar mikrometrem z dokładnością 0.01 mm. Przekrój rzeczywisty każdego kabla to dokładnie 5,0 mm2. Gdy wcześniej mierzyłem inne kable (i inne przekroje) zawsze pomiar wskazywał 15% - 20% mniejszy przekrój. Może ktoś z Kolegów robił podobne pomiary przekrojów przewodów podawanych w systemie AWG ?
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

Bateria jeszcze nie włożona do środka i już narodził się pomysł upgrade'u z 23s 84V48Ah 368ogniw 4029Wh (ładowanie 96.6V) do 24s16p 88V48Ah 384ogniw 4204Wh (ładowanie 100.8V)
Jeśli tylko uda mi się podnieść napięcie pracy w sabvotonie z 96V do 100V
bateria zostanie przebudowana o dodatkowe 16cell samsung 30Q 3000mAh 15A/cell (drugi poziom będzie identyczny jak najniższy pierwszy poziom czyli 160 cel)
Myślę że bateria 24s16p (10s16p+10s16p+4s16p) będzie bardziej odpowiednia do QS V3 spowoduje to podniesienie Vmax o kilka km/h
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
Ostatnio zmieniony przez arek_arecki Nie 14 Sie, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

Prosciej by ci bylo kupic sabvotona 84150 - ma te same wymiary a dziala do 110V a obecny sprzedac.
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

qaz33 napisał/a:
Prosciej by ci bylo kupic sabvotona 84150 - ma te same wymiary a dziala do 110V a obecny sprzedac.


Prościej jest przerobić 72150 niż czekać na nową dostawę
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

trzebaby wymienic wszystkie mosfety i moze elektrolity ale nie wiem jak z pomiarem napiecia. FOC moze nie byc juz tak efektywny przy oszukiwaniu go ze ma nizsze napiecie niz ma naprawde
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

qaz33 napisał/a:
trzebaby wymienic wszystkie mosfety i moze elektrolity ale nie wiem jak z pomiarem napiecia. FOC moze nie byc juz tak efektywny przy oszukiwaniu go ze ma nizsze napiecie niz ma naprawde

Upgrade spokojnie die sprawdza
Kondensatory I mosfety wytrzymują bez problemu 108v tak jak w infineon
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

Arek rozbierałeś już swój sterownik? Jakie mosy są na końcu? Jest szansa że może to ruszy i będzie działać bez wymiany czegokolwiek :) Wyższe napięcie może być dobrym rozwiązaniem o ile chcesz szybko jeździć bez zabawy z fluxem :D Jedyne ryzyko podniesienia napięcia to zwiększenie możliwości wystąpienia awarii sterownika.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   

Eryk1000 napisał/a:
Arek rozbierałeś już swój sterownik? Jakie mosy są na końcu? Jest szansa że może to ruszy i będzie działać bez wymiany czegokolwiek :) Wyższe napięcie może być dobrym rozwiązaniem o ile chcesz szybko jeździć bez zabawy z fluxem :D Jedyne ryzyko podniesienia napięcia to zwiększenie możliwości wystąpienia awarii sterownika.


to info o kontrolerach infineon
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=31&t=16605

max napięcie pracy 110V
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016   

W sabvotonach do 72V wersji wlacznie (nie wiem jak wyzsze) siedza mosy IRFB4410 (nota ) sa one do max 100V. Wg sabvotona i endlessa sterownik mozna uzywac do 100V ale przy napieciu 100.1V nawet na ulamek sekundy kontroler moze juz sie spalic. Lepiej jak juz to chyba ladowac te ogniwa do 4.1V
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016   

W 96150 kondensatory były na 150V (jak dobrze pamiętam) , niestety nie pamiętam jakie tranzystory były . Sam jestem ciekaw do ilu max można by zasilać taki 96150 . I czy oprogramowanie pozwoliło by na przejście do ponad 120V . Inna sprawa że jak wczytywałem się w opisy Sabvotona to wyraźnie gdzieś wyczytałem żeby jak się go zasila max napięciem czyli w tym przypadku 120V to prąd max zamiast 150A ma być ustawiony na 120 lub nawet 100 czy jakoś tak . W Adaptto (przynajmniej tym najmocniejszym wtedy kiedy szukałem info) też jest , była taka lub podobna wzmianka .
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016   

96150 jest narazie tylko w tych duzych kwadratowych obudowach ale tez jest w takiej obudowie wersja 96100 wiec chyba bez sensu jakby w tym momencie robili ten wyzszy model jak trzeba go i tak ustawic na nizszy prad. (btw te waskie obudowy sa do 96100 tylko)
A co do programu to narazie nikt nawet nie wie co oni tam za procesory montuja (zawsze nazwy scieraja) tak wiec pytanie skad i jak wyrwac jakis inny soft? By chyba cala firma padla bo w tym momencie podrobic takiego sabvotona to bylaby prosta sprawa
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016   

A ja mam na procku opis, zdrapałem paznokciem i jest :)
Muszę odpisać, fajnie by było zgrać soft i wgrać do innego
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016   

a ja już mam info co i gdzie dolutować ,
należy tylko bezwzględnie przestrzegać nie przekraczania napięcia 100.8V
większość użytkowników ładuje pakiety do max 98-99V
zastanawiam się tylko czy BMS zbalansuje cele przy napięciu 100v 4.16V/celę lub 99V 4.125V/celę a jeszcze lepiej 98.5V 4.104v/cele
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Dzis Tas mnie trochę podpuscil i zakończyłem budowę baterii.
Na próbę włożyłem wszystko do środka.
Uffff
Zmieściło się ale było ciężko.
Nie ma miejsca na szpilki do zamocowania. Trzeba wymyślić inne mocowanie choć bateria prawie nie ma luzu









Spokojnie mogę powiedzieć że wlozenie 24s16p graniczy z cudem :-)
ponieważ już z 23s16p są problemy
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
Ostatnio zmieniony przez arek_arecki Pią 19 Sie, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group