|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
CyklonEbike ~14kW, 23s16p 84V48Ah samsung 30Q, sabvoton72150 |
Autor |
Wiadomość |
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016
|
|
|
Cała bateria 368ogniw samsung 30q 3000mah (15A/ogniwo)
Przewidywany
ciągły prąd rozładowania 80A (5A/ogniwo)
60 sekundowy prąd rozładowania 150A (9,45A/ogniwo)
Połączenie między pakietami 7*16AWG (252żyły / 0.08mm max prąd 42A 1.27mm2)= ponad 8mm2 |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
Ostatnio zmieniony przez arek_arecki Sob 13 Sie, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
adam4x
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 88 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016
|
|
|
Może nie ten dział, ale chciałbym dodać kilka słów na temat przekrojów kabli. Miałem wczoraj w rękach dwa przewody (czarny i czerwony) o przekroju 6 mm2 każdy (taki jest napis na izolacji - 1 x 6 mm2). Oba kable miały trochę inną ilość "drucików", ale druciki miały też trochę inny przekrój - pomiar mikrometrem z dokładnością 0.01 mm. Przekrój rzeczywisty każdego kabla to dokładnie 5,0 mm2. Gdy wcześniej mierzyłem inne kable (i inne przekroje) zawsze pomiar wskazywał 15% - 20% mniejszy przekrój. Może ktoś z Kolegów robił podobne pomiary przekrojów przewodów podawanych w systemie AWG ? |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Bateria jeszcze nie włożona do środka i już narodził się pomysł upgrade'u z 23s 84V48Ah 368ogniw 4029Wh (ładowanie 96.6V) do 24s16p 88V48Ah 384ogniw 4204Wh (ładowanie 100.8V)
Jeśli tylko uda mi się podnieść napięcie pracy w sabvotonie z 96V do 100V
bateria zostanie przebudowana o dodatkowe 16cell samsung 30Q 3000mAh 15A/cell (drugi poziom będzie identyczny jak najniższy pierwszy poziom czyli 160 cel)
Myślę że bateria 24s16p (10s16p+10s16p+4s16p) będzie bardziej odpowiednia do QS V3 spowoduje to podniesienie Vmax o kilka km/h |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
Ostatnio zmieniony przez arek_arecki Nie 14 Sie, 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Prosciej by ci bylo kupic sabvotona 84150 - ma te same wymiary a dziala do 110V a obecny sprzedac. |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Prosciej by ci bylo kupic sabvotona 84150 - ma te same wymiary a dziala do 110V a obecny sprzedac. |
Prościej jest przerobić 72150 niż czekać na nową dostawę |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
trzebaby wymienic wszystkie mosfety i moze elektrolity ale nie wiem jak z pomiarem napiecia. FOC moze nie byc juz tak efektywny przy oszukiwaniu go ze ma nizsze napiecie niz ma naprawde |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
qaz33 napisał/a: | trzebaby wymienic wszystkie mosfety i moze elektrolity ale nie wiem jak z pomiarem napiecia. FOC moze nie byc juz tak efektywny przy oszukiwaniu go ze ma nizsze napiecie niz ma naprawde |
Upgrade spokojnie die sprawdza
Kondensatory I mosfety wytrzymują bez problemu 108v tak jak w infineon |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Arek rozbierałeś już swój sterownik? Jakie mosy są na końcu? Jest szansa że może to ruszy i będzie działać bez wymiany czegokolwiek Wyższe napięcie może być dobrym rozwiązaniem o ile chcesz szybko jeździć bez zabawy z fluxem Jedyne ryzyko podniesienia napięcia to zwiększenie możliwości wystąpienia awarii sterownika. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | Arek rozbierałeś już swój sterownik? Jakie mosy są na końcu? Jest szansa że może to ruszy i będzie działać bez wymiany czegokolwiek Wyższe napięcie może być dobrym rozwiązaniem o ile chcesz szybko jeździć bez zabawy z fluxem Jedyne ryzyko podniesienia napięcia to zwiększenie możliwości wystąpienia awarii sterownika. |
to info o kontrolerach infineon
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=31&t=16605
max napięcie pracy 110V |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016
|
|
|
W sabvotonach do 72V wersji wlacznie (nie wiem jak wyzsze) siedza mosy IRFB4410 (nota ) sa one do max 100V. Wg sabvotona i endlessa sterownik mozna uzywac do 100V ale przy napieciu 100.1V nawet na ulamek sekundy kontroler moze juz sie spalic. Lepiej jak juz to chyba ladowac te ogniwa do 4.1V |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016
|
|
|
W 96150 kondensatory były na 150V (jak dobrze pamiętam) , niestety nie pamiętam jakie tranzystory były . Sam jestem ciekaw do ilu max można by zasilać taki 96150 . I czy oprogramowanie pozwoliło by na przejście do ponad 120V . Inna sprawa że jak wczytywałem się w opisy Sabvotona to wyraźnie gdzieś wyczytałem żeby jak się go zasila max napięciem czyli w tym przypadku 120V to prąd max zamiast 150A ma być ustawiony na 120 lub nawet 100 czy jakoś tak . W Adaptto (przynajmniej tym najmocniejszym wtedy kiedy szukałem info) też jest , była taka lub podobna wzmianka . |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016
|
|
|
96150 jest narazie tylko w tych duzych kwadratowych obudowach ale tez jest w takiej obudowie wersja 96100 wiec chyba bez sensu jakby w tym momencie robili ten wyzszy model jak trzeba go i tak ustawic na nizszy prad. (btw te waskie obudowy sa do 96100 tylko)
A co do programu to narazie nikt nawet nie wie co oni tam za procesory montuja (zawsze nazwy scieraja) tak wiec pytanie skad i jak wyrwac jakis inny soft? By chyba cala firma padla bo w tym momencie podrobic takiego sabvotona to bylaby prosta sprawa |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016
|
|
|
A ja mam na procku opis, zdrapałem paznokciem i jest
Muszę odpisać, fajnie by było zgrać soft i wgrać do innego |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016
|
|
|
a ja już mam info co i gdzie dolutować ,
należy tylko bezwzględnie przestrzegać nie przekraczania napięcia 100.8V
większość użytkowników ładuje pakiety do max 98-99V
zastanawiam się tylko czy BMS zbalansuje cele przy napięciu 100v 4.16V/celę lub 99V 4.125V/celę a jeszcze lepiej 98.5V 4.104v/cele |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016
|
|
|
Dzis Tas mnie trochę podpuscil i zakończyłem budowę baterii.
Na próbę włożyłem wszystko do środka.
Uffff
Zmieściło się ale było ciężko.
Nie ma miejsca na szpilki do zamocowania. Trzeba wymyślić inne mocowanie choć bateria prawie nie ma luzu
Spokojnie mogę powiedzieć że wlozenie 24s16p graniczy z cudem
ponieważ już z 23s16p są problemy |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
Ostatnio zmieniony przez arek_arecki Pią 19 Sie, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|