ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
CyklonEbike ~14kW, 23s16p 84V48Ah samsung 30Q, sabvoton72150
Autor Wiadomość
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 13 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Oj będzie :)
Też chciałem ten silnik ale bałem sie ze moje ogniwa nie wytrzymają zbyt długo przy takich prądach
Dlatego zostałem przy QS 3000 bo aby mieć takie samo przyspieszenie to zamisat 90A musiałbym pakować 120-130A z aku (przy sanyo ga to juz nie wesoło)
Faza i tak jest stała max ciągła 180A przy sabku 72150
Masa roweru wzrosła by o 10%

TY masz lepsze aku to możesz eksperymentować :)
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

pawextelinfo napisał/a:
Oj będzie :)
Też chciałem ten silnik ale bałem sie ze moje ogniwa nie wytrzymają zbyt długo przy takich prądach
Dlatego zostałem przy QS 3000 bo aby mieć takie samo przyspieszenie to zamisat 90A musiałbym pakować 120-130A z aku (przy sanyo ga to juz nie wesoło)
Faza i tak jest stała max ciągła 180A przy sabku 72150
Masa roweru wzrosła by o 10%

TY masz lepsze aku to możesz eksperymentować :)


I korzystam z BOOST
Dlatego 350A fazowego mam dostępne przez 60sekund
a z tego co patrzyłem to i 400A można ustawić
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 13 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Z tego co wiem Vito pisał ze można sabka na 200A z bateri zmodowac ale tracimy gwarancje.
Jezeli Ci zalezy zagadaj do niego jak to zrobić
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

Przypomne wam taki wzor z fizyki ktory zreszta pojawial sie tu na forum z kilka razy
F=B*I*L
Wynika z niego ze jesli mamy w silnikach te same grubosci laminatow i szczelin (a tu raczej tak jest) to moment jest proporcjonalny do iloczynu prad*ilosc_zwojow*powierzchnia_magnesow.
W silniku 273 40H coprawda magnesy sa wezsze ale dzieki wiekszej srednicy moment i tak bedzie 33% wiekszy niz w rh205 przy tej samej ilosci zwojow i pradzie. Co wiecej tutaj wychodzi ze
a. wiazka zwojow jest prawie 2 razy grubsza wiec mozna przez nia puscic prawie 2 razy wiekszy prad
b. silnik ma wieksza powierzchnie oddawania ciepla i pojemnosc cieplna czyli bedzie bardziej odporny na tzw uderzenia udarowe i bedzie sie wolniej nagrzewac
Mimo jednego zwoju mniej maksymalny moment bedzie duzo wiekszy niz w 205
Moim zdaniem to jest dopiero pierwszy silnik na rower ktory potrafilby wykorzystac sabvotona 72150 na 100% swojego potencjalu. Tylko teraz takie pytanie do autora
Wczesniej pisales ze musiales ograniczyc prady bo juz ci za wysoko kolo podnosilo a teraz wymieniasz silnik na jeszcze mocniejszy. Czemu tak?
PS
Jezeli w silniku miesci sie 180 jednostek miedzi to czemu nie zmiesci sie tam 36x5T? Pytales ludzi od QSa? Do tej pory zawsze tak sie dalo
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

qaz33 napisał/a:
Przypomne wam taki wzor z fizyki ktory zreszta pojawial sie tu na forum z kilka razy
F=B*I*L
Wynika z niego ze jesli mamy w silnikach te same grubosci laminatow i szczelin (a tu raczej tak jest) to moment jest proporcjonalny do iloczynu prad*ilosc_zwojow*powierzchnia_magnesow.
W silniku 273 40H coprawda magnesy sa wezsze ale dzieki wiekszej srednicy moment i tak bedzie 33% wiekszy niz w rh205 przy tej samej ilosci zwojow i pradzie. Co wiecej tutaj wychodzi ze
a. wiazka zwojow jest prawie 2 razy grubsza wiec mozna przez nia puscic prawie 2 razy wiekszy prad
b. silnik ma wieksza powierzchnie oddawania ciepla i pojemnosc cieplna czyli bedzie bardziej odporny na tzw uderzenia udarowe i bedzie sie wolniej nagrzewac
Mimo jednego zwoju mniej maksymalny moment bedzie duzo wiekszy niz w 205
Moim zdaniem to jest dopiero pierwszy silnik na rower ktory potrafilby wykorzystac sabvotona 72150 na 100% swojego potencjalu. Tylko teraz takie pytanie do autora
Wczesniej pisales ze musiales ograniczyc prady bo juz ci za wysoko kolo podnosilo a teraz wymieniasz silnik na jeszcze mocniejszy. Czemu tak?
PS
Jezeli w silniku miesci sie 180 jednostek miedzi to czemu nie zmiesci sie tam 36x5T? Pytales ludzi od QSa? Do tej pory zawsze tak sie dalo


odpowiedż jest prosta
qs273 prędkość max 100-105km/h z flux 40A---(a w qs205 z flux80A max 90km/h)
qs273 prędkości przelotowe stałe 70-80km/h ---(w qs205 50-60km/h)
zmniejszenie temperatury silnika
przyśpieszenie co najmniej na poziomie qs205
większy moment obrotowy

przez chwilę zastanawiałem się czy nie wziąć 45x3.5T 13,5kV lub nawet 55x3T 15.4kV a były jeszcze 28x6T 7kV i chyba 9kV ale zaplotu nie pamiętam
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

arek_arecki napisał/a:
qs273 prędkość max 100-105km/h z flux 40A---(a w qs205 z flux80A max 90km/h)

No to wszystko jasne. Nie wiedzialem ze mozna chciec jeszcze szybciej.

pawextelinfo napisał/a:
Jestem też pewny, że dla tego samego prądu będzie szybszy ale miał gorsze przyspieszenie

przyspieszenie jest wprost proporcjonalne do momentu wiec tez sie zwiekszy, tak wiec mimo jednego zwoju mniej bedzie i szybciej i mocniej dzieki wiekszej mocy, tylko ze to juz bedzie bardziej zuzywac ta baterie przy np 150A ciaglego. No i pytanie czy bedzie sie z tego korzystac skoro ten rower juz za bardzo na kolo stawia.

Moim zdaniem zwiekszanie pradu metodami hardwerowymi jest troche bez sensu bo zmniejsza znacznie sprawnosc calego sterowania i da nieproporcjonalnie wiekszy zysk mocy do dodatkowego grzania silnika
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

qaz33 napisał/a:
arek_arecki napisał/a:
qs273 prędkość max 100-105km/h z flux 40A---(a w qs205 z flux80A max 90km/h)

No to wszystko jasne. Nie wiedzialem ze mozna chciec jeszcze szybciej.

pawextelinfo napisał/a:
Jestem też pewny, że dla tego samego prądu będzie szybszy ale miał gorsze przyspieszenie

przyspieszenie jest wprost proporcjonalne do momentu wiec tez sie zwiekszy, tak wiec mimo jednego zwoju mniej bedzie i szybciej i mocniej dzieki wiekszej mocy, tylko ze to juz bedzie bardziej zuzywac ta baterie przy np 150A ciaglego. No i pytanie czy bedzie sie z tego korzystac skoro ten rower juz za bardzo na kolo stawia.

Moim zdaniem zwiekszanie pradu metodami hardwerowymi jest troche bez sensu bo zmniejsza znacznie sprawnosc calego sterowania i da nieproporcjonalnie wiekszy zysk mocy do dodatkowego grzania silnika


Hardverowo zmieniam tylko overvoltage o jakieś 3-4v
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

arek_arecki napisał/a:

qs273 prędkości przelotowe stałe 70-80km/h ---(w qs205 50-60km/h)
zmniejszenie temperatury silnika


Nie kumam.
Ja na swoim MXUS'ie 21x3 mogę jechać 40 minut ze stałą prędkością 55-65km/h i silnik nawet nie jest ciepły, a mam aku ledwie 14s (58,8V)

No to taki QS205 powinien spokojnie mieć większą prędkość przelotową niż te 50-60km/h o których piszesz?

Przecież podczas takiej jazdy prąd w silnik idzie mniejszy niż podczas ruszania więc chyba nie ma znaczenia czy w fazy mamy ustawione 150A czy 350A ?
A może jednak nawet przy stałej wyższej prędkości przelotowej prąd w fazy ma znaczenie dla grzania się silnika?
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

To bylo do kolegi pawextelinfo

pawextelinfo napisał/a:
Z tego co wiem Vito pisał ze można sabka na 200A z bateri zmodowac ale tracimy gwarancje.
Jezeli Ci zalezy zagadaj do niego jak to zrobić


Co do modu na napiecie to nie ma przeszkod. Sam jestem ciekawy jak ci to wyjdzie i czy kiedys zdradzisz jak taki mod zrobic :)
 
 
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 13 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

qaz33 napisał/a:
arek_arecki napisał/a:
qs273 prędkość max 100-105km/h z flux 40A---(a w qs205 z flux80A max 90km/h)

No to wszystko jasne. Nie wiedzialem ze mozna chciec jeszcze szybciej.

pawextelinfo napisał/a:
Jestem też pewny, że dla tego samego prądu będzie szybszy ale miał gorsze przyspieszenie

przyspieszenie jest wprost proporcjonalne do momentu wiec tez sie zwiekszy, tak wiec mimo jednego zwoju mniej bedzie i szybciej i mocniej dzieki wiekszej mocy, tylko ze to juz bedzie bardziej zuzywac ta baterie przy np 150A ciaglego. No i pytanie czy bedzie sie z tego korzystac skoro ten rower juz za bardzo na kolo stawia.

Moim zdaniem zwiekszanie pradu metodami hardwerowymi jest troche bez sensu bo zmniejsza znacznie sprawnosc calego sterowania i da nieproporcjonalnie wiekszy zysk mocy do dodatkowego grzania silnika



Proszę wytłumaczcie mi ten wykres wiem, ze jest różnica w napięciach
Tylko gdzie ten QS 4000W ma większy moment
Może wielkość magnesów ma az taki wpływ?
Będę wdzięczny bo nie kumam

 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

Zobacz ze 273 ma te 125Nm przy sprawnosci 74% i predkosci 388rpm
a ten 205 ma 143Nm przy sprawnosci 13% i 27rpm czyli zaraz sie spali

Ale brakuje takich informacji jakie tam sa nawoje i jak dokladnie zrobiony byl ten test. Za to co mozna latwo jeszcze zobaczyc to max power.
Pamietasz wzor moc = predkosc * moment?
to zobacz teraz ze max power out (pominione straty) dla 273 jest 9700W przy predkosci 641rpm a dla 205 tj 5100W przy rpm 734rpm czyli robiac proste dwa dzielenia widac ze ten pierwszy daje duzo wiekszy moment w tych warunkach (ale jaki to juz nie napisali)
Dziwne tez ze te wykresy cos sie nie do konca pokrywaja z tymi tabelami
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

pawextelinfo napisał/a:
qaz33 napisał/a:
arek_arecki napisał/a:
qs273 prędkość max 100-105km/h z flux 40A---(a w qs205 z flux80A max 90km/h)

No to wszystko jasne. Nie wiedzialem ze mozna chciec jeszcze szybciej.

pawextelinfo napisał/a:
Jestem też pewny, że dla tego samego prądu będzie szybszy ale miał gorsze przyspieszenie

przyspieszenie jest wprost proporcjonalne do momentu wiec tez sie zwiekszy, tak wiec mimo jednego zwoju mniej bedzie i szybciej i mocniej dzieki wiekszej mocy, tylko ze to juz bedzie bardziej zuzywac ta baterie przy np 150A ciaglego. No i pytanie czy bedzie sie z tego korzystac skoro ten rower juz za bardzo na kolo stawia.

Moim zdaniem zwiekszanie pradu metodami hardwerowymi jest troche bez sensu bo zmniejsza znacznie sprawnosc calego sterowania i da nieproporcjonalnie wiekszy zysk mocy do dodatkowego grzania silnika



Proszę wytłumaczcie mi ten wykres wiem, ze jest różnica w napięciach
Tylko gdzie ten QS 4000W ma większy moment
Może wielkość magnesów ma az taki wpływ?
Będę wdzięczny bo nie kumam

[url=http://pics.tinypic....g_t.jpg]Obrazek[/URL]


Pogadaj z vito hu z Qs'a on ci wszystko wytłumaczy ;-)

A wykresy jak wykresy może nie te się wstawiła??? :-P
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
Ostatnio zmieniony przez arek_arecki Pon 19 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arek_arecki 
szef
CyklonEbike



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1152
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

qaz33 napisał/a:
Zobacz ze 273 ma te 125Nm przy sprawnosci 74% i predkosci 388rpm
a ten 205 ma 143Nm przy sprawnosci 13% i 27rpm czyli zaraz sie spali

Ale brakuje takich informacji jakie tam sa nawoje i jak dokladnie zrobiony byl ten test. Za to co mozna latwo jeszcze zobaczyc to max power.
Pamietasz wzor moc = predkosc * moment?
to zobacz teraz ze max power out (pominione straty) dla 273 jest 9700W przy predkosci 641rpm a dla 205 tj 5100W przy rpm 734rpm czyli robiac proste dwa dzielenia widac ze ten pierwszy daje duzo wiekszy moment w tych warunkach (ale jaki to juz nie napisali)
Dziwne tez ze te wykresy cos sie nie do konca pokrywaja z tymi tabelami


Qs v3 205 24*5 lub 30*4
Qs v3 273 28*6, 45*4, 55*3
_________________
Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
 
 
pawextelinfo 
stażysta


Wiek: 42
Dołączył: 13 Maj 2016
Posty: 183
Skąd: Węgierska Górka
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

qaz33 napisał/a:
Zobacz ze 273 ma te 125Nm przy sprawnosci 74% i predkosci 388rpm
a ten 205 ma 143Nm przy sprawnosci 13% i 27rpm czyli zaraz sie spali

Ale brakuje takich informacji jakie tam sa nawoje i jak dokladnie zrobiony byl ten test. Za to co mozna latwo jeszcze zobaczyc to max power.
Pamietasz wzor moc = predkosc * moment?
to zobacz teraz ze max power out (pominione straty) dla 273 jest 9700W przy predkosci 641rpm a dla 205 tj 5100W przy rpm 734rpm czyli robiac proste dwa dzielenia widac ze ten pierwszy daje duzo wiekszy moment w tych warunkach (ale jaki to juz nie napisali)
Dziwne tez ze te wykresy cos sie nie do konca pokrywaja z tymi tabelami


Czyli tabele i wykresy to jedno a praktyka drugie :)
Pamiętam jak na QS 3000 był wilelki hape jakie to prędkości Vektor potrafi wycisnąć a jak wyszło w praktyce (Vmax na 84V bez FLUX 67km/h) jechałem i nie dowierzałem :(
Arek czekam na twoje opinie jak będziesz go już miał to może sam zmienię na niego
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

pawextelinfo napisał/a:
qaz33 napisał/a:
Zobacz ze 273 ma te 125Nm przy sprawnosci 74% i predkosci 388rpm
a ten 205 ma 143Nm przy sprawnosci 13% i 27rpm czyli zaraz sie spali

Ale brakuje takich informacji jakie tam sa nawoje i jak dokladnie zrobiony byl ten test. Za to co mozna latwo jeszcze zobaczyc to max power.
Pamietasz wzor moc = predkosc * moment?
to zobacz teraz ze max power out (pominione straty) dla 273 jest 9700W przy predkosci 641rpm a dla 205 tj 5100W przy rpm 734rpm czyli robiac proste dwa dzielenia widac ze ten pierwszy daje duzo wiekszy moment w tych warunkach (ale jaki to juz nie napisali)
Dziwne tez ze te wykresy cos sie nie do konca pokrywaja z tymi tabelami


Czyli tabele i wykresy to jedno a praktyka drugie :)
Pamiętam jak na QS 3000 był wilelki hape jakie to prędkości Vektor potrafi wycisnąć a jak wyszło w praktyce (Vmax na 84V bez FLUX 67km/h) jechałem i nie dowierzałem :(
Arek czekam na twoje opinie jak będziesz go już miał to może sam zmienię na niego


Dobra reklama dźwignią handlu :P

Odnośnie QS 273 ma potencjał tylko to już mega kloc.Z ebajkiem to on już nie ma nic wspólnego to już emoto :D Samemu ciężko zdjąć koło z QS V3 a z 273 to sobie tego nie wyobrażam.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group