|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
CyklonEbike ~14kW, 23s16p 84V48Ah samsung 30Q, sabvoton72150 |
Autor |
Wiadomość |
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
Oj będzie
Też chciałem ten silnik ale bałem sie ze moje ogniwa nie wytrzymają zbyt długo przy takich prądach
Dlatego zostałem przy QS 3000 bo aby mieć takie samo przyspieszenie to zamisat 90A musiałbym pakować 120-130A z aku (przy sanyo ga to juz nie wesoło)
Faza i tak jest stała max ciągła 180A przy sabku 72150
Masa roweru wzrosła by o 10%
TY masz lepsze aku to możesz eksperymentować |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
pawextelinfo napisał/a: | Oj będzie
Też chciałem ten silnik ale bałem sie ze moje ogniwa nie wytrzymają zbyt długo przy takich prądach
Dlatego zostałem przy QS 3000 bo aby mieć takie samo przyspieszenie to zamisat 90A musiałbym pakować 120-130A z aku (przy sanyo ga to juz nie wesoło)
Faza i tak jest stała max ciągła 180A przy sabku 72150
Masa roweru wzrosła by o 10%
TY masz lepsze aku to możesz eksperymentować |
I korzystam z BOOST
Dlatego 350A fazowego mam dostępne przez 60sekund
a z tego co patrzyłem to i 400A można ustawić |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
Z tego co wiem Vito pisał ze można sabka na 200A z bateri zmodowac ale tracimy gwarancje.
Jezeli Ci zalezy zagadaj do niego jak to zrobić |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
Przypomne wam taki wzor z fizyki ktory zreszta pojawial sie tu na forum z kilka razy
F=B*I*L
Wynika z niego ze jesli mamy w silnikach te same grubosci laminatow i szczelin (a tu raczej tak jest) to moment jest proporcjonalny do iloczynu prad*ilosc_zwojow*powierzchnia_magnesow.
W silniku 273 40H coprawda magnesy sa wezsze ale dzieki wiekszej srednicy moment i tak bedzie 33% wiekszy niz w rh205 przy tej samej ilosci zwojow i pradzie. Co wiecej tutaj wychodzi ze
a. wiazka zwojow jest prawie 2 razy grubsza wiec mozna przez nia puscic prawie 2 razy wiekszy prad
b. silnik ma wieksza powierzchnie oddawania ciepla i pojemnosc cieplna czyli bedzie bardziej odporny na tzw uderzenia udarowe i bedzie sie wolniej nagrzewac
Mimo jednego zwoju mniej maksymalny moment bedzie duzo wiekszy niz w 205
Moim zdaniem to jest dopiero pierwszy silnik na rower ktory potrafilby wykorzystac sabvotona 72150 na 100% swojego potencjalu. Tylko teraz takie pytanie do autora
Wczesniej pisales ze musiales ograniczyc prady bo juz ci za wysoko kolo podnosilo a teraz wymieniasz silnik na jeszcze mocniejszy. Czemu tak?
PS
Jezeli w silniku miesci sie 180 jednostek miedzi to czemu nie zmiesci sie tam 36x5T? Pytales ludzi od QSa? Do tej pory zawsze tak sie dalo |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Przypomne wam taki wzor z fizyki ktory zreszta pojawial sie tu na forum z kilka razy
F=B*I*L
Wynika z niego ze jesli mamy w silnikach te same grubosci laminatow i szczelin (a tu raczej tak jest) to moment jest proporcjonalny do iloczynu prad*ilosc_zwojow*powierzchnia_magnesow.
W silniku 273 40H coprawda magnesy sa wezsze ale dzieki wiekszej srednicy moment i tak bedzie 33% wiekszy niz w rh205 przy tej samej ilosci zwojow i pradzie. Co wiecej tutaj wychodzi ze
a. wiazka zwojow jest prawie 2 razy grubsza wiec mozna przez nia puscic prawie 2 razy wiekszy prad
b. silnik ma wieksza powierzchnie oddawania ciepla i pojemnosc cieplna czyli bedzie bardziej odporny na tzw uderzenia udarowe i bedzie sie wolniej nagrzewac
Mimo jednego zwoju mniej maksymalny moment bedzie duzo wiekszy niz w 205
Moim zdaniem to jest dopiero pierwszy silnik na rower ktory potrafilby wykorzystac sabvotona 72150 na 100% swojego potencjalu. Tylko teraz takie pytanie do autora
Wczesniej pisales ze musiales ograniczyc prady bo juz ci za wysoko kolo podnosilo a teraz wymieniasz silnik na jeszcze mocniejszy. Czemu tak?
PS
Jezeli w silniku miesci sie 180 jednostek miedzi to czemu nie zmiesci sie tam 36x5T? Pytales ludzi od QSa? Do tej pory zawsze tak sie dalo |
odpowiedż jest prosta
qs273 prędkość max 100-105km/h z flux 40A---(a w qs205 z flux80A max 90km/h)
qs273 prędkości przelotowe stałe 70-80km/h ---(w qs205 50-60km/h)
zmniejszenie temperatury silnika
przyśpieszenie co najmniej na poziomie qs205
większy moment obrotowy
przez chwilę zastanawiałem się czy nie wziąć 45x3.5T 13,5kV lub nawet 55x3T 15.4kV a były jeszcze 28x6T 7kV i chyba 9kV ale zaplotu nie pamiętam |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
arek_arecki napisał/a: | qs273 prędkość max 100-105km/h z flux 40A---(a w qs205 z flux80A max 90km/h) |
No to wszystko jasne. Nie wiedzialem ze mozna chciec jeszcze szybciej.
pawextelinfo napisał/a: | Jestem też pewny, że dla tego samego prądu będzie szybszy ale miał gorsze przyspieszenie |
przyspieszenie jest wprost proporcjonalne do momentu wiec tez sie zwiekszy, tak wiec mimo jednego zwoju mniej bedzie i szybciej i mocniej dzieki wiekszej mocy, tylko ze to juz bedzie bardziej zuzywac ta baterie przy np 150A ciaglego. No i pytanie czy bedzie sie z tego korzystac skoro ten rower juz za bardzo na kolo stawia.
Moim zdaniem zwiekszanie pradu metodami hardwerowymi jest troche bez sensu bo zmniejsza znacznie sprawnosc calego sterowania i da nieproporcjonalnie wiekszy zysk mocy do dodatkowego grzania silnika |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
qaz33 napisał/a: | arek_arecki napisał/a: | qs273 prędkość max 100-105km/h z flux 40A---(a w qs205 z flux80A max 90km/h) |
No to wszystko jasne. Nie wiedzialem ze mozna chciec jeszcze szybciej.
pawextelinfo napisał/a: | Jestem też pewny, że dla tego samego prądu będzie szybszy ale miał gorsze przyspieszenie |
przyspieszenie jest wprost proporcjonalne do momentu wiec tez sie zwiekszy, tak wiec mimo jednego zwoju mniej bedzie i szybciej i mocniej dzieki wiekszej mocy, tylko ze to juz bedzie bardziej zuzywac ta baterie przy np 150A ciaglego. No i pytanie czy bedzie sie z tego korzystac skoro ten rower juz za bardzo na kolo stawia.
Moim zdaniem zwiekszanie pradu metodami hardwerowymi jest troche bez sensu bo zmniejsza znacznie sprawnosc calego sterowania i da nieproporcjonalnie wiekszy zysk mocy do dodatkowego grzania silnika |
Hardverowo zmieniam tylko overvoltage o jakieś 3-4v |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
arek_arecki napisał/a: |
qs273 prędkości przelotowe stałe 70-80km/h ---(w qs205 50-60km/h)
zmniejszenie temperatury silnika
|
Nie kumam.
Ja na swoim MXUS'ie 21x3 mogę jechać 40 minut ze stałą prędkością 55-65km/h i silnik nawet nie jest ciepły, a mam aku ledwie 14s (58,8V)
No to taki QS205 powinien spokojnie mieć większą prędkość przelotową niż te 50-60km/h o których piszesz?
Przecież podczas takiej jazdy prąd w silnik idzie mniejszy niż podczas ruszania więc chyba nie ma znaczenia czy w fazy mamy ustawione 150A czy 350A ?
A może jednak nawet przy stałej wyższej prędkości przelotowej prąd w fazy ma znaczenie dla grzania się silnika? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
To bylo do kolegi pawextelinfo
pawextelinfo napisał/a: | Z tego co wiem Vito pisał ze można sabka na 200A z bateri zmodowac ale tracimy gwarancje.
Jezeli Ci zalezy zagadaj do niego jak to zrobić |
Co do modu na napiecie to nie ma przeszkod. Sam jestem ciekawy jak ci to wyjdzie i czy kiedys zdradzisz jak taki mod zrobic |
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
qaz33 napisał/a: | arek_arecki napisał/a: | qs273 prędkość max 100-105km/h z flux 40A---(a w qs205 z flux80A max 90km/h) |
No to wszystko jasne. Nie wiedzialem ze mozna chciec jeszcze szybciej.
pawextelinfo napisał/a: | Jestem też pewny, że dla tego samego prądu będzie szybszy ale miał gorsze przyspieszenie |
przyspieszenie jest wprost proporcjonalne do momentu wiec tez sie zwiekszy, tak wiec mimo jednego zwoju mniej bedzie i szybciej i mocniej dzieki wiekszej mocy, tylko ze to juz bedzie bardziej zuzywac ta baterie przy np 150A ciaglego. No i pytanie czy bedzie sie z tego korzystac skoro ten rower juz za bardzo na kolo stawia.
Moim zdaniem zwiekszanie pradu metodami hardwerowymi jest troche bez sensu bo zmniejsza znacznie sprawnosc calego sterowania i da nieproporcjonalnie wiekszy zysk mocy do dodatkowego grzania silnika |
Proszę wytłumaczcie mi ten wykres wiem, ze jest różnica w napięciach
Tylko gdzie ten QS 4000W ma większy moment
Może wielkość magnesów ma az taki wpływ?
Będę wdzięczny bo nie kumam
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
Zobacz ze 273 ma te 125Nm przy sprawnosci 74% i predkosci 388rpm
a ten 205 ma 143Nm przy sprawnosci 13% i 27rpm czyli zaraz sie spali
Ale brakuje takich informacji jakie tam sa nawoje i jak dokladnie zrobiony byl ten test. Za to co mozna latwo jeszcze zobaczyc to max power.
Pamietasz wzor moc = predkosc * moment?
to zobacz teraz ze max power out (pominione straty) dla 273 jest 9700W przy predkosci 641rpm a dla 205 tj 5100W przy rpm 734rpm czyli robiac proste dwa dzielenia widac ze ten pierwszy daje duzo wiekszy moment w tych warunkach (ale jaki to juz nie napisali)
Dziwne tez ze te wykresy cos sie nie do konca pokrywaja z tymi tabelami |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
pawextelinfo napisał/a: | qaz33 napisał/a: | arek_arecki napisał/a: | qs273 prędkość max 100-105km/h z flux 40A---(a w qs205 z flux80A max 90km/h) |
No to wszystko jasne. Nie wiedzialem ze mozna chciec jeszcze szybciej.
pawextelinfo napisał/a: | Jestem też pewny, że dla tego samego prądu będzie szybszy ale miał gorsze przyspieszenie |
przyspieszenie jest wprost proporcjonalne do momentu wiec tez sie zwiekszy, tak wiec mimo jednego zwoju mniej bedzie i szybciej i mocniej dzieki wiekszej mocy, tylko ze to juz bedzie bardziej zuzywac ta baterie przy np 150A ciaglego. No i pytanie czy bedzie sie z tego korzystac skoro ten rower juz za bardzo na kolo stawia.
Moim zdaniem zwiekszanie pradu metodami hardwerowymi jest troche bez sensu bo zmniejsza znacznie sprawnosc calego sterowania i da nieproporcjonalnie wiekszy zysk mocy do dodatkowego grzania silnika |
Proszę wytłumaczcie mi ten wykres wiem, ze jest różnica w napięciach
Tylko gdzie ten QS 4000W ma większy moment
Może wielkość magnesów ma az taki wpływ?
Będę wdzięczny bo nie kumam
[url=http://pics.tinypic....g_t.jpg]Obrazek[/URL] |
Pogadaj z vito hu z Qs'a on ci wszystko wytłumaczy
A wykresy jak wykresy może nie te się wstawiła??? |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
Ostatnio zmieniony przez arek_arecki Pon 19 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Zobacz ze 273 ma te 125Nm przy sprawnosci 74% i predkosci 388rpm
a ten 205 ma 143Nm przy sprawnosci 13% i 27rpm czyli zaraz sie spali
Ale brakuje takich informacji jakie tam sa nawoje i jak dokladnie zrobiony byl ten test. Za to co mozna latwo jeszcze zobaczyc to max power.
Pamietasz wzor moc = predkosc * moment?
to zobacz teraz ze max power out (pominione straty) dla 273 jest 9700W przy predkosci 641rpm a dla 205 tj 5100W przy rpm 734rpm czyli robiac proste dwa dzielenia widac ze ten pierwszy daje duzo wiekszy moment w tych warunkach (ale jaki to juz nie napisali)
Dziwne tez ze te wykresy cos sie nie do konca pokrywaja z tymi tabelami |
Qs v3 205 24*5 lub 30*4
Qs v3 273 28*6, 45*4, 55*3 |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Zobacz ze 273 ma te 125Nm przy sprawnosci 74% i predkosci 388rpm
a ten 205 ma 143Nm przy sprawnosci 13% i 27rpm czyli zaraz sie spali
Ale brakuje takich informacji jakie tam sa nawoje i jak dokladnie zrobiony byl ten test. Za to co mozna latwo jeszcze zobaczyc to max power.
Pamietasz wzor moc = predkosc * moment?
to zobacz teraz ze max power out (pominione straty) dla 273 jest 9700W przy predkosci 641rpm a dla 205 tj 5100W przy rpm 734rpm czyli robiac proste dwa dzielenia widac ze ten pierwszy daje duzo wiekszy moment w tych warunkach (ale jaki to juz nie napisali)
Dziwne tez ze te wykresy cos sie nie do konca pokrywaja z tymi tabelami |
Czyli tabele i wykresy to jedno a praktyka drugie
Pamiętam jak na QS 3000 był wilelki hape jakie to prędkości Vektor potrafi wycisnąć a jak wyszło w praktyce (Vmax na 84V bez FLUX 67km/h) jechałem i nie dowierzałem
Arek czekam na twoje opinie jak będziesz go już miał to może sam zmienię na niego |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
pawextelinfo napisał/a: | qaz33 napisał/a: | Zobacz ze 273 ma te 125Nm przy sprawnosci 74% i predkosci 388rpm
a ten 205 ma 143Nm przy sprawnosci 13% i 27rpm czyli zaraz sie spali
Ale brakuje takich informacji jakie tam sa nawoje i jak dokladnie zrobiony byl ten test. Za to co mozna latwo jeszcze zobaczyc to max power.
Pamietasz wzor moc = predkosc * moment?
to zobacz teraz ze max power out (pominione straty) dla 273 jest 9700W przy predkosci 641rpm a dla 205 tj 5100W przy rpm 734rpm czyli robiac proste dwa dzielenia widac ze ten pierwszy daje duzo wiekszy moment w tych warunkach (ale jaki to juz nie napisali)
Dziwne tez ze te wykresy cos sie nie do konca pokrywaja z tymi tabelami |
Czyli tabele i wykresy to jedno a praktyka drugie
Pamiętam jak na QS 3000 był wilelki hape jakie to prędkości Vektor potrafi wycisnąć a jak wyszło w praktyce (Vmax na 84V bez FLUX 67km/h) jechałem i nie dowierzałem
Arek czekam na twoje opinie jak będziesz go już miał to może sam zmienię na niego |
Dobra reklama dźwignią handlu
Odnośnie QS 273 ma potencjał tylko to już mega kloc.Z ebajkiem to on już nie ma nic wspólnego to już emoto Samemu ciężko zdjąć koło z QS V3 a z 273 to sobie tego nie wyobrażam. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|