|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Baterie do roweru Gazella innergy |
Autor |
Wiadomość |
marzab2603
początkujący marzab2603
Dołączył: 18 Sie 2016 Posty: 3 Skąd: Den Haag
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016 Baterie do roweru Gazella innergy
|
|
|
Jako ,ze to moj pierwszy post tutaj Witam Wszystkich.
Zona posiada rower Gazella orange innergy.
Do niego miala baterie :
https://www.fietsaccuwink...ergy-brons-7ah/
Ja z kolei zakupilem Gazelle pure inergy
z bateriami dwoma.Konkretnie mialem tez ta sama co zona i dodatkowo chyba silver:
http://hollandbikeshop.co...36v-x-9a-324wh/
Niestety moj rower zostal skradziony wraz bateria brązowa.
Pozostala mi wiec srebrna bateria i chciałem ja włozyc do roweru zzony ale niestety nie mogłem bo na wyswietlaczu wyskakiwal Error.Myslałem ze te baterie sa uniwersalne do roweró gazelle.Czy jest szansa zeby działala w rowerze zony. |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016
|
|
|
Czy będzie działać tego nie wiem gdyż nie znam całego systemu jaki jest w Gazelle.Ale po kolei,na gnieździe wyjściowym baterii jest takie 4-ro pinowe złącze z których tylko 3 są aktywne tzn. plus,minus (w górnym rzędzie) i jeden w dolnym którym przesyłane są dane (data). Poza tym baterie Gazelle po pewnym czasie nieużywania przechodzą w stan "spoczynku" co objawia się brakiem napięcia w gnieździe wyjściowym baterii. Uaktywnić baterię można na dwa sposoby,pierwszy to dwukrotnie nacisnąć przycisk w lampce tylnej a drugi to podłączyć ładowarkę (gdy bateria jest naładowana to wystarczy na moment).Takie dwa sposoby uaktywnią baterię ale czy pozwoli to na zamianę baterii w rowerach nie wiem bo nie znam protokółu w jakim komunikuje się BMS baterii ze sterownikiem silnika w tej konkretnej firmie (Gazelle). Spróbuj w opisany sposób uaktywnić baterię i jeśli nie zadziała to albo bateria może być uszkodzona i BMS nie uaktywni baterii albo protokól komunikacyjny pomiędzy baterią a resztą elektroniki musi zostać zresetowany. Jak to zrobić? nie wiem ale może jest opisane w instrukcji dołączanej do roweru. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016
|
|
|
Jesli na wyswietlaczu pojawia sie napis Error tzn że bateria podala napięcie.
Jesli bateria dlugo leżała to może ma za male lub wręcz b.niskie napiecie. Czyli na wszelki wypadek podlaczyc do ladowarki i sprawdzic czy się laduje.
Nie wiemy na 100 % czy jest konieczność parowania baterii/BMS z pozostałą częścią ale to powinno byc wyraźnie opisane w instrukcji. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
marzab2603
początkujący marzab2603
Dołączył: 18 Sie 2016 Posty: 3 Skąd: Den Haag
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016
|
|
|
Bateria jest naładowana do pełna ,wiec to odpada.
Instrukcji do baterii niestety nie posiadam,ale może na stronie Gazelli znajdę.
Wydawało mi się ze te baterie są uniwersalne do tych rowerów.
Oglądając te baterie są identyczne różnią się tylko pojemnością ,wiec nie rozumie dlaczego tak jest.
Bateria na której jeździ żona jest padnięta a dobra leży i nie mogę jej używać. |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016
|
|
|
Baterie tylko zewnętrznie są podobne,wewnątrz jest różnica w BMSie. Baterie "bronz" mają BMS analogowy (a przynajmniej ja to stwierdziłem na dwóch egzemplarzach) a "gold" nają BMS z procesorem nie wiem jak "silver" .
Nie wiem czy "Error" na wyświetlaczu świadczy o podawaniu napięcia przez baterię gdyż na szynie danych jest zawsze napięcie a nawet wyższe gdy bateria jest w stanie "stand by" i to napięcie rzędu (o ile pamiętam?) 9V powinno wystarczyć do działania wyświetlacza.Gdy bateria jest aktywna napięcie na szynie danych spada do ok.2.5V |
|
|
|
|
marzab2603
początkujący marzab2603
Dołączył: 18 Sie 2016 Posty: 3 Skąd: Den Haag
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016
|
|
|
A czy wpływ na taki stan rzeczy moze miec to co pokaze na zdjeciu?Nie znam sie na tym kompletnie ,wiec nie wiem jak to nazwac.
|
_________________ Marcin |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016
|
|
|
Na zdjęciu które zamieściłeś jest widoczne "gniazdo" wyjścia baterii a pin który oznaczyłeś jako (- minus) w rzeczywistości jest szyną danych i tworzy obwód z pinem z lewej strony w dolnym rzędzie. Plus i minus baterii są w górnym rzędzie. Nie wiem jak działa ta szyna danych w baterii "brązowej" (tej na dolnym zdjęciu),na górnym zdjęciu jest bateria "silver" albo "gold" i jak widać tam tylko 3 piny z 4 są "aktywne" a jeden pusty gdyż komunikacja ze sterownikiem odbywa się z wykorzystaniem minusa baterii (silver"), jak to jest w "brown" nie wiem ale zapewne ma to wpływ na "Error".
Nie wiem jakie są Twoje umiejętności w zakresie lutownicy i ogólnie elektryczności ale najprościej było by wymienić sam wkład czyli ogniwa a BMS zostawić z baterii "brown".Wiąże się to jednak w ingerencję we wnętrze baterii no i odpowiednie przelutowanie kabli i kabelków balansera, jeśli wcześniej podobnych rzeczy nie robiłeś to raczej odradzam, chyba, że inni koledzy z forum potrafią doradzić jakiś inny sposób.
Przyszło mi do głowy jeszcze jedno tzn.na ten pusty pin w baterii "silver" podać minus ale najpierw sprawdź czy na pinie po lewej stronie (w dolnym rzędzie) baterii Brown jest jakieś napięcie (w silver powinno być o czym pisałem wyżej), jeśli jest to w bat.silver spróbował bym na początek połączyć ten pusty pin opornikiem 10 kohma z minusem a jeśli nic się nie stanie lub nie będzie żadnej reakcji to następna próba z oporem 1 kohm ale to tylko sugestie za które nie ponoszę konsekwencji bo to Ty będziesz ryzykował ew. chociaż mało prawdopodobne ,uszkodzenie wyświetlacza. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016
|
|
|
A ja bym jednak nie eksperymentowal. To jest firmowy sprzęt i informacja o mozliwosci wymian baterii silver, gold itp musi być dostępna np. na forach holenderskich lub niemieckich.
Co innego gdyby zamiarem bylo uzycie tej baterii w rowerze niefirmowym gdzie w 100 % panujemy nad kazdym podzespolem i baterię kazdego typu przystosujemy/przerobimy do naszej instalacji. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Jacekelb
początkujący
Dołączył: 14 Mar 2015 Posty: 8 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Śro 07 Sie, 2019
|
|
|
Witam Posiadam nową baterię też silver i po podłączeniu do roweru na wyświetlaczu error 1. Aktywacja przez ładowarkę oraz pin 1-4 nie pomaga czy posiada ktoś jakieś informacje jak aktywować nową baterię .Bateria Naładowana |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|