|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
rower fabryczny tuning |
Autor |
Wiadomość |
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 02 Lis, 2016
|
|
|
Naprawili w końcu Twojego bullsa?
Jakieś postępy w przeróbce ghosta? |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 02 Lis, 2016
|
|
|
taak bullsa odesłali jeździ pięknie , choć korci mnie , żeby go odblokować i podkręcić moc. Tak mysle jakby zgrać fabryczny program , zrobić kopię , na kopii zrobić tuning i wgrać z powrotem. W razie ponownej reklamacji wgrywam ustawienia fabryczne.
Do ghosta zamówiłem w chuinach bafanga przekładniowego kasetę 500W , (mam nadzieje , że wycisnę z niego tak 1200w), pogoda się załamała, więc na razie nie mam ciśnienia. |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 26 Lis, 2016
|
|
|
nowy duch
IMG_1806.JPG ghost |
Pobierz Plik ściągnięto 722 raz(y) 1,74 MB |
|
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 26 Lis, 2016
|
|
|
nie wiem czemu się odwrotnie zamieściło,ale do pierwszej krytyki wystarczy |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
Najważniejsze pytanie - czy żona jeździła i czy zadowolona? |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
dzisiaj pojeździliśmy trochę , ale deszcz ze śniegiem nas przegonił . Zona ?,.. no cóż z kobietami jest tak ,że musi być widownia, która zazdrości i podziwia , wtedy sprzęt jest najlepszy na swiecie. facetowi wystarczy jak może się pochwalić watami, predkością, zasięgiem, skokiem dampera ,ewentualnie jak to pięknie się wykopyrtnął i przezył, ale ma sprawę w sądzie.. Kobieta raz mówi , że jej wyrywa, innym razem że go nie czuje,... to bardziej skomplikowane, żeby opowiedzieć jednym zdaniem. |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
dynamik napisał/a: | ... Kobieta raz mówi , że jej wyrywa, innym razem że go nie czuje,... |
Ty na pewno o rowerze piszesz? |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
pytaliście czy jest zadowolona,.. a wiec o odczuciach, stanie umysłu, a nie o rowerze.
Rower miał być delikatny i nowoczesny i chyba taki jest. Może nie jest demonem prędkości, max 40km/h na 12s, ale przekładnióweczka bafanga startuje żwawo, prawie jak nc 10x6 na kontrolerze gt1500. PAS działa fantastycznie , na 2 poziomie wciąga pod każdą górkę na mazurach, a jak mało to jest manetka. |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 07 Gru, 2016
|
|
|
Mam takie pytanko. chciałem zwiększyć zasięg swojego bullsa, ale tam jest wszystko pozabezpieczane softwerowo, więc się nie da tak podłączyć mu swojej batki. Poza tym rower jest na gwarancji i niech tak zostanie. Pomyślałem ze zrobie mu coś na kształt powerbanku i podłącze się pod gniazdo ładowania. Oczywiście stracę na "przelewaniu energii z jednej baterii do drugiej,ale nie muszę ingerować poki co w baterie fabryczną. Pytanie jest nastepujace, czy jak sprzęgne dwie baterie przez gniazdo ładowania , to możliwy jest jednocześnie zarówno pobór (jazda), jak i doładowywanie jednej baterii przez druga? |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 07 Gru, 2016
|
|
|
Podłącz zasilacz i sprawdź czy kręci kołem i ładuje jednocześnie.
Chyba prostszego testu nie ma.
I jeszcze odnośnie ghosta pytanie. Z jakiego materiału są tam dropouty? Zastosowałeś jakieś zabezpieczenia przed obrotem osi? |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 08 Gru, 2016
|
|
|
sirgregs napisał/a: | Podłącz zasilacz i sprawdź czy kręci kołem i ładuje jednocześnie.
Chyba prostszego testu nie ma.
I jeszcze odnośnie ghosta pytanie. Z jakiego materiału są tam dropouty? Zastosowałeś jakieś zabezpieczenia przed obrotem osi? |
To nie takie oczywiste,... kręcenie kołem ,.. owszem na jakiejś hamowni, trenażerze z jednoczesnym pomiarem pradów przepływających z ładowarki do bateri wyjaśniłoby sprawę. z przedłużaczem tez raczej trudno jezdzic
Silnik odpala dopiero jak pojawia się obciążenie na pedałach, kręcenie więc na stojaku niewiele wnosi. najprościej wsadzić jakaś batkę 10s do plecaka i ruszyć w trasę ale z turnighy 4s trudno złożyć 10s
Co do ghosta , zabezpieczenie jest fabryczne przysłane przez bafanga (z obu stron silnika), na foto nie widać ich bo sa od strony wewnętrznej. Drop out jest z jakiegoś stopu aluminium. |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10 Gru, 2016
|
|
|
Podłączenie zew. aku do gniazda ladowania, to nie jest zrownoleglenie ogniw. Prawdopodobnie jest tam na drodze ladowania bezpiecznik np 5A a poza tym kable polaczeniowe w tym miejscu są celowo cienkie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016
|
|
|
Fakt ze połaczenie przez gniazdo ładowania nie jest rówowazne z połaczeniem równoległym jest dla mnie oczywiste. Myslałem jednak ze w miare rozladowywania sie ogniwa zasadniczego bedzie natepowac ładowanie z ogniwa pomocniczego w zależości od potrzeb. Pytanie zasadnicze: czy przez bms można jednocześnie pobierać i ładować lub jade z górki , przestaje krecic pedałami iw tym czasie bateria zasadicza jest uzupełniana. |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 11 Gru, 2016
|
|
|
Takie podładowywanie jednej baterii przez drugą będzie się odbywało w sposób zupełnie niekontrolowany - bo nie będzie żadnego ogranicznika (stabilizatora) płynącego prądu*.
Będzie mógł osiągać duże wartości, a nawet wyjątkowo płynąć odwrotnie - zależnie od chwilowej (nie)równowagi obu baterii.
Teoretycznie prąd będzie ograniczony tylko przekrojem/rezystancją kabli łączących obie baterie i Rw baterii oraz różnicą ich chwilowych napięć (wynikających np. z obciążenia "głównej" baterii.
To dlatego pojedyncze ogniwa tworzące duże baterie są łączone krótkimi taśmami o dużym przekroju i w dodatku w optymalny, określony sposób, pozwalający na uniknięcie "wąskich gardeł" dla płynącego prądu. Twój sposób spowodowałby jakby rozdzielenie dużej baterii na dwie części połączone takimi "wąskimi gardłami".
Dzieląc włos na czworo , można by tam dać na przewodzie ogranicznik prądu - to załatwiłoby sprawę - ale to byłaby dziwna konstrukcja.
*Natomiast wielkość prądu ładowania płynącego z ładowarki - nawet do bardzo rozładowanego akumulatora - jest ograniczona do pewnej charakterystycznej wartości w jej układzie elektronicznym (pomijam tu już cykle CC i CV). |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 13 Gru, 2016
|
|
|
Myslałem ,że za ograniczenie prądu odpowiada bms , a nie ładaowarka.
Poza tym mówimy o sytuacji , gdzie silniczek ma w piku 350W czyli przy baterii 36V daje max 10A poboru pradu ,a ładowarka fabryczna ma 5A prad znamionowy , wiec nie wierzę ,że kable są tak cienkie ,ze nie przeniosą 10A , gdyby prad ładowania chwilowo zblizył sie do pradu rozładowania. Co innego w Waszych monstrach , gdzie ładujecie pradem max 10A a prad rozładowania siega 100A i wiecej . |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|