Jak przygotować pakiet 13-15s 100Ah do ciągłego prądu 100A? |
Autor |
Wiadomość |
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016
|
|
|
Mnie akurat nie moc w tym kręci (ze 3x tyle miałem w rowerze 2 lata temu) .Jak wypali będzie fajnie a jak nie to będzie tylko bateria na ścianę . |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016
|
|
|
Co do przetwornicy, to może warto się zastanowić nad zmianą obciążenia na 48V, albo inne DC. Zmniejsza się komplikacja urządzenia i awaryjność, a wzrasta sprawność. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016
|
|
|
Od samego początku zakładam 48VDC lub jego okolice 13-15s (najwyżej będą nieładowane na max). |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016
|
|
|
O pierwszy powerwall na forum Sam się zastanawiałem nad tym jako końcowym wykorzystaniem aku które już są zbyt zajechane do pracy w rowerze. Liczył może ktoś czy jest ekonomicznie uzasadnione ładowanie powerwall w taryfie nocnej z sieci i używanie go jako banku energii w dzień? |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016
|
|
|
Trzeba było by policzyć sprawność ładowarki,samego procesu ładowania jak i rozładowania. |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016
|
|
|
Chodziło mi o to, że to co ma rozładowywać te akumulatory może chodzić na 48V (nie wiem co ). Sam buduję zestaw DC i nawet są mikrofalówki z elektronicznym transformatorem, a wiele urządzeń AGD działa na DC, które jest robione z AC (tzw. inwerterowe). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18 Gru, 2016
|
|
|
Pykacz napisał/a: | ..zdaje się nie zbudował tego pakietu do takich prądów jak ja potrzebuję (chodzi mi o sposób transferowania energii z pierwszych i ostatnich ogniw w pakiecie. |
W każdym razie wydaje się że Ci co budują tak mocne pakiety, najczęściej instalują kilkumilimetrowej grubosci szyny mosiężne, do których lutają poprzecznie srebrzanki do ogniw. I prąd i bezpieczeństwo i serwisowalnosc jest spełniona. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 18 Gru, 2016
|
|
|
Budowanie powerwalla dla zaoszczędzenia lądując nocą i korzystając za dnia jest nieuzasadnione ekonomicznie. Liczyłem, że kupując ogniwa nawet z odzysku
, bardzo tanio musiałyby wykonać xxxx całkiem, żeby się zwrócić. A gdzie koszt automatyki i innych elementów?
To może być dobre np. Australii, gdzie domy mogą być odległe od siebie o setki kilometrów i nieopłacalne jest budowa sieci elektroenergetycznej. Tam się stawia solary i powerwalla;p A w naszych warunkach to może być bardziej nowinka techniczna dla pasjonatow;)
Nie wykluczam jednak jakichs ciekawych zastosowań, np przenosny dostęp do dużej mocy. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 18 Gru, 2016
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Budowanie powerwalla dla zaoszczędzenia lądując nocą i korzystając za dnia jest nieuzasadnione ekonomicznie. Liczyłem, że kupując ogniwa nawet z odzysku
, bardzo tanio musiałyby wykonać xxxx całkiem, żeby się zwrócić. A gdzie koszt automatyki i innych elementów?
|
Mi chodziło niejako* bez kosztów ogniw - bo z założeniem że wymieniamy pakiet aku w rowerze ze względu na to że jego pojemność / zasięgi jest już dla nas niewystarczająca i zamiast go sprzedawać fundujemy mu emeryturę jako powerwall
*Dla mnie rower elektryczny jest głównym transportem i amortyzację aku liczę niejako jako koszt benzyny. Nie wiem czy jasno to tłumaczę |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19 Gru, 2016
|
|
|
Jak ostatnio za płotem "kwitła" unijna "inwestycja", i goście używali agregatu, to powstała myśl budowy "powerprzyczepy", z której w dzień by czerpano energię, a w nocy by się ładowała. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 21 Gru, 2016
|
|
|
A gdyby tak bagażnik auta przeznaczyć na powerbank do rozładowywania i rozładowywania ogniw li-ion
Na czas pracy podłączyć się do miejskich stacji ładowania aut elektrycznych a po powrocie do domu zamienić zgromadzona energie na ogrzewanie ?
Przy cenie około 2 zł za ogniwo laptopowe o pojemności 10Wh wychodzi około 1 zł za 5 KWh (dla 1000 cykli). 3 zł kosztem 1 zł |
Ostatnio zmieniony przez bartek24m Śro 21 Gru, 2016, w całości zmieniany 13 razy |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 21 Gru, 2016
|
|
|
W Twoim toku myślenia jest sporo "nieścisłości". Miesiąc nie ma 10 dni, ogniwa 10Wh ciężko kupić po 2pln,o żywotności 2000 cykli można pomarzyć, no i czy energia w "pracy" jest darmowa? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 21 Gru, 2016
|
|
|
Przy 30 dniach wychodzi to jeszcze korzystniej
Ale po uwzględnieniu dni wolnych od pracy i innych czynników losowych wyjdzie z 20 dni.
Edytuje poprzedni wpis bo faktycznie za dużo nieścisłości i lepiej mącić w głowach |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 22 Gru, 2016
|
|
|
Coś się już tam powoli składa tylko ogniw za mało
|
|
|
|
|
Carcik
początkujący
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 42 Skąd: Piła
|
Wysłany: Pon 26 Gru, 2016
|
|
|
Zapodam swój pakiet z budowy samochodu.
Pojemność aktualnie 90Ah, po zapełnieniu wszystkich miejsc wzrośnie do 150-160Ah. Prąd ciągły rozładowania 200A, szyna zbiorcza to miedz 20mm^2, odprowadzenie mocy z dwóch stron więc aktywnie 40mm^2. |
|
|
|
|
|