ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak przygotować pakiet 13-15s 100Ah do ciągłego prądu 100A?
Autor Wiadomość
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016   

Mnie akurat nie moc w tym kręci (ze 3x tyle miałem w rowerze 2 lata temu) :lol: .Jak wypali będzie fajnie a jak nie to będzie tylko bateria na ścianę . :lol:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016   

Co do przetwornicy, to może warto się zastanowić nad zmianą obciążenia na 48V, albo inne DC. Zmniejsza się komplikacja urządzenia i awaryjność, a wzrasta sprawność.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016   

Od samego początku zakładam 48VDC lub jego okolice 13-15s (najwyżej będą nieładowane na max).
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016   

O pierwszy powerwall na forum :) Sam się zastanawiałem nad tym jako końcowym wykorzystaniem aku które już są zbyt zajechane do pracy w rowerze. Liczył może ktoś czy jest ekonomicznie uzasadnione ładowanie powerwall w taryfie nocnej z sieci i używanie go jako banku energii w dzień?
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016   

Trzeba było by policzyć sprawność ładowarki,samego procesu ładowania jak i rozładowania.
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 17 Gru, 2016   

Chodziło mi o to, że to co ma rozładowywać te akumulatory może chodzić na 48V (nie wiem co :?: ). Sam buduję zestaw DC i nawet są mikrofalówki z elektronicznym transformatorem, a wiele urządzeń AGD działa na DC, które jest robione z AC (tzw. inwerterowe).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 18 Gru, 2016   

Pykacz napisał/a:
..zdaje się nie zbudował tego pakietu do takich prądów jak ja potrzebuję (chodzi mi o sposób transferowania energii z pierwszych i ostatnich ogniw w pakiecie.

W każdym razie wydaje się że Ci co budują tak mocne pakiety, najczęściej instalują kilkumilimetrowej grubosci szyny mosiężne, do których lutają poprzecznie srebrzanki do ogniw. I prąd i bezpieczeństwo i serwisowalnosc jest spełniona.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 18 Gru, 2016   

Budowanie powerwalla dla zaoszczędzenia lądując nocą i korzystając za dnia jest nieuzasadnione ekonomicznie. Liczyłem, że kupując ogniwa nawet z odzysku
, bardzo tanio musiałyby wykonać xxxx całkiem, żeby się zwrócić. A gdzie koszt automatyki i innych elementów?

To może być dobre np. Australii, gdzie domy mogą być odległe od siebie o setki kilometrów i nieopłacalne jest budowa sieci elektroenergetycznej. Tam się stawia solary i powerwalla;p A w naszych warunkach to może być bardziej nowinka techniczna dla pasjonatow;)
Nie wykluczam jednak jakichs ciekawych zastosowań, np przenosny dostęp do dużej mocy.
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 18 Gru, 2016   

maniekrox napisał/a:
Budowanie powerwalla dla zaoszczędzenia lądując nocą i korzystając za dnia jest nieuzasadnione ekonomicznie. Liczyłem, że kupując ogniwa nawet z odzysku
, bardzo tanio musiałyby wykonać xxxx całkiem, żeby się zwrócić. A gdzie koszt automatyki i innych elementów?

Mi chodziło niejako* bez kosztów ogniw - bo z założeniem że wymieniamy pakiet aku w rowerze ze względu na to że jego pojemność / zasięgi jest już dla nas niewystarczająca i zamiast go sprzedawać fundujemy mu emeryturę jako powerwall :)


*Dla mnie rower elektryczny jest głównym transportem i amortyzację aku liczę niejako jako koszt benzyny. Nie wiem czy jasno to tłumaczę :)
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 19 Gru, 2016   

Jak ostatnio za płotem "kwitła" unijna "inwestycja", i goście używali agregatu, to powstała myśl budowy "powerprzyczepy", z której w dzień by czerpano energię, a w nocy by się ładowała.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 21 Gru, 2016   

A gdyby tak bagażnik auta przeznaczyć na powerbank do rozładowywania i rozładowywania ogniw li-ion :P

Na czas pracy podłączyć się do miejskich stacji ładowania aut elektrycznych a po powrocie do domu zamienić zgromadzona energie na ogrzewanie ?


Przy cenie około 2 zł za ogniwo laptopowe o pojemności 10Wh wychodzi około 1 zł za 5 KWh (dla 1000 cykli). 3 zł kosztem 1 zł ;)
Ostatnio zmieniony przez bartek24m Śro 21 Gru, 2016, w całości zmieniany 13 razy  
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 21 Gru, 2016   

W Twoim toku myślenia jest sporo "nieścisłości". Miesiąc nie ma 10 dni, ogniwa 10Wh ciężko kupić po 2pln,o żywotności 2000 cykli można pomarzyć, no i czy energia w "pracy" jest darmowa?
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 21 Gru, 2016   

Przy 30 dniach wychodzi to jeszcze korzystniej :)
Ale po uwzględnieniu dni wolnych od pracy i innych czynników losowych wyjdzie z 20 dni.

Edytuje poprzedni wpis bo faktycznie za dużo nieścisłości i lepiej mącić w głowach ;)
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 22 Gru, 2016   

Coś się już tam powoli składa tylko ogniw za mało :)
 
 
Carcik 
początkujący


Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 42
Skąd: Piła
Wysłany: Pon 26 Gru, 2016   

Zapodam swój pakiet z budowy samochodu.



Pojemność aktualnie 90Ah, po zapełnieniu wszystkich miejsc wzrośnie do 150-160Ah. Prąd ciągły rozładowania 200A, szyna zbiorcza to miedz 20mm^2, odprowadzenie mocy z dwóch stron więc aktywnie 40mm^2.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group