ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik 20 A do silnika 250 W
Autor Wiadomość
Wroc87 
początkujący


Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 15
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   Sterownik 20 A do silnika 250 W

Witam,
szukam sterownika/kontrolera do silnika 250 W 36 V 20 A. Wiecie może gdzie znajdę w Polsce takie coś?
Na tej stronie jest ale z wysyłką trochę się nie opłaca.
https://bmsbattery.com/ebike-kit/802-s-ku63-250w15a-6mosfets-controller-ebike-kit.html

A ten silnik planuje kupić:
http://www.ebike-solution...tml?action_ms=1

Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

A w czym ten silnik taki genialny że chcesz za niego zapłacić takie pieniądze?
Sterownik kupisz u glebora. Silnik zresztą też i to wielokrotnie taniej.
 
 
Wroc87 
początkujący


Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 15
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

Ten silnik ma niby 250 W ale spokojnie można kręcić go wyżej. Dlatego potrzebuje sterownik odpowiedni i inne podzespoły. Normalnie jest detykowane 15 A ale czytałem że ludzie stosują 20 A i wyżej i jeżdżą śmiało. Porównaj nawet wagę takiego silnika do innych 250 watowych. Prawie dwa razy tyle waży. Skądś ta waga musi się brać.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

Każdy silnik można "kręcić wyżej".
Na przykład ja kręcę taki w 20"



Kosztował łącznie z obręczą i zaplotem jakieś 4 razy taniej niż ten z Twojego linka.
A w szczycie pompowałem w niego 30A przy 12s czyli grubo ponad 1000W i nawet się ciepły nie robił :-)
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

Kolega Ci zasugerował rozwiązanie 3x tańsze o podobnych właściwościach i mocy. :smile:

Pisałem w tym samym czasie posta.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5451

Jak szukasz małego silnika do obczaj linka.

Właśnie wylądował u mnie w domu. Fajny :grin:
 
 
Wroc87 
początkujący


Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 15
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

A co to za silnik na zadjęciu? No to jaka jest różnica między
Tym:
http://www.ebike-solution...r-36v-250w.html
a tym silnikiem?
http://www.ebike-solution...enaufnahme.html

Firma ta sama a różnica w cenie spora. Parametry oprócz wielkości i ciężaru też takie same.
Proponowano mi też żebym kupił silnik detykowany do obręczy 20 cali. W tedy nawet przy prawie wyładowanej baterii będzie kręcił te swoje 25 km/h.
Ogólnie potrzebuje silnik 250W najlepszy jaki jest. Żeby pomimo swojej małej mocy dawał radę. Z tego co czytałem ten Bafang daje radę. Ale cena nie ukrywam nie mała.

A na jakich stronach Polskich nie szukam to silniki zaczynają się od 500W w górę. Na ecobike.pl jest co prawda 250W ale raczej słaby.

Aha i dodam że rower będzie spoooooro ważył. Zakładam że jakieś 40Kg plus moja waga.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

Skoro temat zaczął się od sterownika to warto wspomnieć także o tym, że sterownik sterownikowi nierówny. A i w podobnym pudełku może tkwić zupełnie inna elektronika i za zupełnie inne pieniądze. Czasem różnica 100 czy więcej złotych jest jak najbardziej uzasadniona, mimo że obudowa wydaje się być podobna.
Poza tym dobrej rady można udzielić jak się wie, do czego silnik ma służyć. Czy do szybkiej jazdy na manetce, czy do wspomagania, w mieście czy w terenie, na jakim kole (tył czy przód i jaka średnica). Przypomnę po raz kolejny, że nie ma silników NA NAPIECIE i O MOCY. O napięciu decyduje bateria, a o amperażu sterownik.
Myślę że można by jakoś konkretniej pomóc koledze gdyby powiedział czego chce od silnika, w jakim kole i jakie parametry mają znaczenie, moc w terenie czy prędkość na ulicy. Natomiast z planów zainstalowania zestawu na 36V widzę, że demonem szybkości ten rower nie będzie. Ale może wcale być nie musi?
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wroc87 
początkujący


Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 15
Skąd: Wroclaw
  Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

Rower będzie służył do poruszania się po względnie płaskim terenie. Jak są jakieś wzniesienia to raczej długie i łagodne. Rzadko strome i krótkie. Moja droga do pracy to w 70% park/las a reszta to miasto. Chciałbym aby rower zbierał się szybko no i był ograniczony do 25km/h. Ale abym mógł to ograniczenie poza miastem wyłączyć. Na ecobike.pl widziałem filmik instruktażowy. W 12 sekund można zdjąć blokadę. Silniki ma być na tylnej piaście. A wielkość koła to 26 x 3,00.
Poniżej grafika przedstawiająca moją drogę do pracy
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

Ok, skoro 26 cali to wybór silników jest bardzo szeroki.
"Zdjęcie blokady" może trwać o wiele krócej niż 12 sekund. Przy tym wystarczy jeden ruch ręki (odłączenie rezystora). Bo rozumiem, że rower ma być w granicach miasta "ściśle przepisowy", a tylko poza miastem niekoniecznie :) Żeby jednak "zdjąć blokadę" trzeba mieć z czego. Silnik powinien mieć zapas prędkości przepisowo zablokowanej do 25 km/h). W zasadzie to większość silników (zwłaszcza tych z tabliczką znamionową 250W/36V) jest już dostosowana do jazdy zgodnie z przepisami UE, czyli z prędkością 25 km/h. Sugerowałbym więc koncentrować się nie tyle na silniku, ale raczej na rozważeniu wyższego napięcia baterii i doborze właściwego sterownika. Oczywiście silnik-sterownik-bateria to jakby układ naczyń połączonych. Ale wyciśnięcie z silnika dwukrotnie więcej albo nawet czterokrotnie więcej mocy niż nominalna na tabliczce znamionowej nie jest niemożliwością, o ile oczywiście pozwala na to budowa silnika oraz pojemność cieplna. Temat jest zresztą szeroki i głęboki jak rzeka...
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wroc87 
początkujący


Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 15
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

Na innym forum ( Pedelecforum.de ) proponują zamontowanie silnika detykowanego do koła 20 cali a do tego kontroler minium 20 A. O baterii jeszcze nic nie wspominali bo też nie pytałem. Twierdzą że takie rozwiązanie pozwoli na uzyskiwanie prędkości 25km/h nawet przy prawie pustym akumulatorze.
Czyli jaki sterownik i jaką baterie proponował byś do silnika 250 W 36 V?
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

Niemcy lubią porządek i przepisy. Ale tutaj mają trochę racji, jak obejść przepis zgodnie z przepisem :) Silnik dedykowany do koła 20 cali musi mieć dużo RPM, żeby rower na małym kole rozpędzić do przepisowych 25 km/h. Taki silnik zapleciony w większe koło oczywiście pojedzie szybciej niż 25, chociaż odbywać się to będzie kosztem momentu obrotowego, a więc i mocy. Jednak o wiele ciekawszym rozwiązaniem jest bateria minimum 13s. Po pierwsze każdemu silnikowi zapewni szybszą pracę (bateria i volty=prędkość, sterownik i ampery=moc), po drugie: ciągle jest zgodna z przepisami, po trzecie: przy tej samej liczbie ogniw w pakiecie co bateria 10s zapewni o większy zasięg, gdyż wzrośnie liczba Wh. Także bateria 13s, a silnik nominalnie na 36V/250W będzie kręcił się szybciej i jego moc wzrośnie dwukrotnie :) . Jaki dobrać sterownik? Sterowniki dobiera się do układu bateria-silnik tak, by wykorzystać silnik optymalnie, ale go nie przeciążyć (nie przegrzać, nie spalić). Nie da się jednoznacznie powiedzieć jaki sterownik, jeśli nie zna się silnika. Silniki mają różne uzwojenia, różną pojemność cieplną, itd. Tu kłaniają się obliczenia i eksperymenty. Robiłem kiedyś pomiary silników BionX na stanowisku pomiarowym firmy Festo służącym do nauki elektrotechniki i pomiarów parametrów silników DC i BLDC. Wyszło, że silnik nominalnie na 250W (napis na tabliczce) łatwo łyka 2kW i jeśli zastosuje się czujnik termiczny, nie sposób tego silnika "zakatować". Jest to też najlżejszy silnik DD. Gdybyś chciał szybki i mocny silnik DD, a przy tym z napisem "250W 36V" to polecam BionXa. Z bateryjką 13s spokojnie pociągnie powyżej 40, a do 25 blokuje się rezystorem przy manetce. Jeśli chcesz jeździć na PAS a nie na manetce, to masz opcję 3-speed w sterowniku i tym możesz regulować prędkość. Wspomniany już gdzieś w tym temacie glebor zajmuje się Bionxami, tak więc jak chcesz możesz do niego zagadać. Ze mną to co najwyżej o szybkich silnikach przekładniowych. Np. żeby rower na kołach 20 leciał powyżej 40 :)
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

Wroc87 napisał/a:
Na innym forum ( Pedelecforum.de ) proponują zamontowanie silnika detykowanego do koła 20 cali a do tego kontroler minium 20 A. O baterii jeszcze nic nie wspominali bo też nie pytałem. Twierdzą że takie rozwiązanie pozwoli na uzyskiwanie prędkości 25km/h nawet przy prawie pustym akumulatorze.

To założenie, że jest lekki niewielki rower, więc i wielkość i umiejscowienie akumulatora winno być odpowiednie, aby rower elektrycznie wspomagany był nadal rowerem...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

przenikanie napisał/a:
...Przypomnę po raz kolejny, że nie ma silników NA NAPIECIE i O MOCY.
...

Moc znamionowa silnika i jego napięcie pracy to podstawowe parametry konstrukcyjne silnika elektrycznego. To, że będzie się obracał w szerokim zakresie napięć nie upoważnia do takich uproszczeń, szczególnie w przypadku silników przekładniowych. Silnik może dużo wytrzymać, ale przekładnia już nie :)
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

borsuk napisał/a:

Moc znamionowa silnika i jego napięcie pracy to podstawowe parametry konstrukcyjne silnika elektrycznego. To, że będzie się obracał w szerokim zakresie napięć nie upoważnia do takich uproszczeń, szczególnie w przypadku silników przekładniowych. Silnik może dużo wytrzymać, ale przekładnia już nie :)


Że silnik obraca się w szerokim zakresie napięć i dysponuje wraz ze wzrostem napięcia większą mocą i napędza rower z większą prędkością, dowodzą najpopularniejsze na tym forum silniki 9C. Wystarczy zerknąć na tabelę zależności parametrów silnika od napięcia na stronie
nexun albo mniej popularnych ale równie dobrych silników Magic Pie na stronie maxev.
A co do silników przekładniowych. Nie wiem, skąd opinia, że silniki przekładniowe są czułe na przewoltowanie i że sypie się w nich przekładnia. Sam od dwóch lat używam (by nie powiedzieć: katuję) w jednej ze swoich trajek silnik przekładniowy na napięcie nominalne - uwaga! - 24V, który zasilam baterią 48V i oczywiście odpowiednio dobranym sterownikiem. Fakt, że sterownik jest dobrany bardzo precyzyjnie i silnik nawet po długiej jeździe jest ledwo ciepły. Zrobiłem mniej więcej 30.000 km i na wiosnę będę zmieniał silnik na Magic Pie zasilany napięciem 72V. Pewnie bym tego nie robił, ale ostatnio przekładnia co jakiś daje znać, że pora ją wymienić. Mimo to nie uważam, że dwukrotne (!) przewoltowanie silnika przekładniowego i zmuszanie go do napędzania ciężkiej trajki z prędkością 45-50 km/h jakoś specjalnie mu szkodziło. Pomagać też mu pewnie nie pomaga, ale nie ma rzeczy wiecznych, a silnik jest po to, żeby napędzał rower. 30.000 na przewoltowanym dwukrotnie silniku ciągnącym trajkę o łącznej wadze 120 kg z prędkością 45-50 km/h to raczej przyzwoity wynik. A że na tabliczce znamionowej jest napisane 250W/24V to oznacza, że nominalnie tyle ma przy takim napięciu i że pojedzie 25 km/h.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group