|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Kross level A2 konwersja na elektryka |
Autor |
Wiadomość |
adaskoo
początkujący
Dołączył: 21 Sty 2017 Posty: 2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 21 Sty, 2017 Kross level A2 konwersja na elektryka
|
|
|
Witajcie,
Jestem calowicie nowy w temacie rowerow z napedem elektrycznym, bardzo zaintresowal mnie ten temat.
W temacie foto mojego roweru.
Jaki jest realny koszt przebudowy na rower elektryczny, dobrze, zeby rower mial predkosc przelotowa 34-40km/h i zasieg do 50km.
Dzieki za wszelkie rady !
FOTO ROWERU |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 21 Sty, 2017
|
|
|
Powyżej 2000 pln |
|
|
|
|
adaskoo
początkujący
Dołączył: 21 Sty 2017 Posty: 2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 21 Sty, 2017
|
|
|
To sa to niestety za duze koszta, "na probe".
W 900-1000zl da sie zbudowac rower, ktory z ewentualnie predkoscia 25 km/h przejedzie 30-40 km? |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017
|
|
|
Na próbę są najdroższe konstrukcje bo je wyrzucasz po chwili.
Ale da się za 1000zl coś fajnego zbudować tylko trzeba dużo własnej pracy i umiejętności. Trochę szczęścia w znalezieniu tanich części też by się przydało |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017
|
|
|
Dla porównania przerabiam podobny rower do twojego i moje koszta są na poziomie 4-4,5 tys podstawowy silnik 900zł ninecontinet 9x7 1200W
sterownikGT1500, bms, ładowarka, przełączniki i reszta pierdółków,
coś wyszło ponad 2 tyś zł razem
reszta to bateria (moja jest spora 16s12p, 200 ogniw (aby to ruszyło minimum 100ogniw musisz liczyc), z demobilu sam składam aby ciąć koszta, ale jak masz brać nowe ogniwa to lepiej niech ci ktos zlozy albo chociaz wyslij na zgrzewanie zamiast samemu lutowac-musisz miec dobra lutownice a to też koszt i może lepiej dopłacić do gotowej bateri zamiast dodatkowo kasę w narzedzia... musisz sam rozważyć), i masa innych rzeczy pod zrobienie pudła, żywice, maty, kabelki, lutownica do przeróbki, to się wydaje ale na pierdółkach poszło grubo ponad 500zeta
doszło mi 12kg bateria z pudłęm
i 10kg koło z silnikiem
a i grube opony musisz kupić.....
...
..
Jeżeli masz budżet do 1000zł, to może lepiej coś z słabych 250-500W jednostek albo z przekładnią, wtedy koszta idą bardzo w dół, bo też bateria nie musi być duża, a z pedałowaniem 30km/h polecisz z jakims tam zasiegiem 50-80km, ale to na ten temat dużo nie wiem, byś musiał popytać albo ktoś kto siedzi w temacie tych silników się wypowie, ale pod względem wagi tez nie jest tak ciężko |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017
|
|
|
Ledo, składałem podobny rower, nie jest tak źle.
U mnie budżet - sterownik gt 500 + silnik 9 / 7 z obręcza - niecłe 1200 zł (sklepik Tasa),
Reszta części elektrycznych i mechanicznych - aliexpress + allegro + lokalny elektryczny + lokalny rowerowy - 300. Bateria bagażnikowa z ładowarką 1500 zł - Arecki (14s5P sanyoNCR). Oczywiście zdaję sobie sprawe, z ograniczenia baterii i sterownika, niemniej z czasem dojedzie inne ogniwo 14s z balancerem, podłaczane od hoc lub równolegle z rowerka żony , gdy zajdzie taka konieczność, a żona akurat nie bedzię potrzebować swojego rowerka. Tak więc rower + 3000 zł starczy w zupełności. Wychodzi, że 70 ogniw styknie, aby to ruszyło na katalogowych prądach i parametrach i miało wg symulatora, około 50 km zasięgu na płaskim i fullu na manetce. Do pracy i z powrotem, mam 30km, więc mi styknie.
Adaśko - mam podobny rower i zakładane przez Ciebie parametry pracy. Silnik wolałem "z momentem" bo 100 kg wagi drivera, to niestety sporo. Waga pojazdu za to ścięta do minimum . "Na próbę" staraj się kupować chociaż część elementów docelowych, unikniesz strat.
Jeśli idzie o minimum, to przy rowerku żony zciąłem koszty - silnik przód hub - od Pykacza + zaplecenie - wyjdzie 400 zł, sterowniki i manetki z aliexpresu 150 zł. + niestety bateria 14s4s lub 5s + jej drugie życie ewentualnie w moim ebajku.... tak wiec budżet ebajka jakieś 2000 zł powinno styknąć. + oczywiście rower. Za 1000 zł, to nie ma co się przymierzać do tematu. Tyle, że żona waży połowę tego co ja i z tąd niższy budżet . |
Ostatnio zmieniony przez ravkill Śro 25 Sty, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017
|
|
|
maran_hand napisał/a: | "Na próbę" to poszukaj kogoś w swojej okolicy kto da Ci się przejechać. Ale uwierz, że jak już spróbujesz to przepadłeś i będzie to kosztowało Cię przynajmniej kilka tys. bo ebike to straszny "nałóg" jest |
100% racja, u mnie było identycznie. Miał być tani ebike z silnikiem 250W i małą baterią 13s4p używane a wyszło normalny bike 7x9 13s6p nowe. Przy okazji wszystkie elementy oprócz ramy i napędu wymienione na nowe. Tylko dlatego, że miałem się okazję przejechać rowerem 250W przedni napęd, potem 1500 W tylny i na końcu 3000W tylny. Miałem porównanie i rozpoczełem budowę. Na wiosnę skończę, jednak budżet pewnie będzie pod 3000 zł ( jeszcze nie podliczyłem ).
Mimo wszystko jeśli już ktoś che na już i musi to może spróbować, tylko pewnie z takiej przeróbki docelowo nie będzie w 100% zadowolony.
Ten projekt jest taki ekonomiczny ale autor ma duże doświadczenie z elektroniką.
http://mdiy.pl/rower-elek...owa-od-podstaw/ |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 22 Sty, 2017
|
|
|
Tak jak koledzy piszą
Poszukaj kto jest z twojej okolicy na forum, przejedź się na paru rowerach abyś miał p.porównawczy, będziesz wiedział co chcesz i czy cie na to stać niż tam jakieś suche paplanie tu na forum
Ja mam większe koszta gdyż wszystko wziąłem od Tasa, nie chciałem się bawić w ściąganie jedwabnym szlakiem, potem rozkmina dojdzie cło, nie dojdzie (ponoć na łatanie 500+ kaczor przycisnął celników o skrupulatniejszą kontrolę), albo zamiast czy przyjedzie silnik to przyjdzie pomyłka - paczka długopisów... Dla świętego spokoju wolałem dopłacić te 400-500zł i wziąć to od Tasa
Brałem droższy sterownik, droższy BMS do 20s, ładowarkę...
Baterie też mam ponad dwa razy większą 192 ogniwa w poprzednim porównaniu 78 ogniw, dlatego mi wyszło w sumie ponad 4 tyś a nie 3tyś zł. Dokładnie nie wiem, jak skończe robić to usiądę do kwitów
Pamiętaj że jak weźmiesz małą baterię nie zaszalejesz z prędkością maksymalną (volty) i zasięgiem (amperogodziny -pojemność). A upgrejdowanie bateri jest nie opłacalne, bo do używanych bateri które już przeżyły ileśćdziesiąt cykli rozładowania i naładowania dorzucasz świeże baterie i masz efekt takie że te stare mają mniejszą pojemność - szybciej się rozładowują podczas gdy nowe jeszcze coś tam mają, musisz nałądować wszystko, skolei te nowe szybciej się naładują bo przecież miały coś prądu, ładowarka przestaje ładować, bo ogniwa osiągneły full, ale te stare są nie doładowane, i na nowo roładowywujesz, i tak wkółko, niedoładowanie i niedorzładowanie robi kolejne rozjazdy między starymi i nowymi ogniwami i b. przyspiesza to starzenie ogniw, więc wymieniasz całą baterię zamiast dokładać, ale jaki jest sens ładować się w baterię z założeniem że bedziesz wymieniał na większą, to lepiej teraz dołożyć kasę na większe aku niż potem od zera wbijać się w koszta nowego aku |
|
|
|
|
tomoaza
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2015 Posty: 196 Skąd: Użytkownik zbanowany (rozsyłanie spamu)
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
Jest wątek na forum z Twojej okolicy, zagadaj z chłopakami,przejedź się jak pozwolą http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4963 a wtedy zdecydujesz czy to jest to,
Ewentualnie zapraszam do Bielska na jazdy testowe. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017
|
|
|
nie ma co budować bolidu testowego. Za tysiąc musiałbyś mocno kombinować, żeby to pojechało, a za około 1200-1300zł możesz kupić używany rower holenderski na chodzie i wymienić ogniwa jeżeli prędkość 25-28km/h jest satysfakcjonująca, to na trybie full wspomagania harbin evergreen którego miałem bez problemu robił 40-45km i jeszcze jedna kreska baterii była. Jak tak strasznie zależy ci na obcięciu ksoztów mozesz zawsze kupić sprawny holender i elektrykę przełożyć przeplatając koło w innej średnicy obręcz, a ramę holenderską sprzedać dokupując za 80zł nowe koło zamiast silnika.
Realne koszty myślę, ze czegoś fajnego to w granicach 2500-3200 zł w zależności od wybranego silnika i akumulatorów. Bateria 13S7P lub 13S8P jest wystarczająca do continenta na 30A tak bardzo ogólnie mówiąc... zasięg z 50km myślę że spokojnie przy pełnej prędkości 40km/h o któej piszesz, jak nie więcej. Robiąc taki zestaw samemu myślę, że w kwocie 2,5 tys można by zbudować już coś ciekawego na continencie, tyle, że pakiety z demontażu trzeba wnikliwie testować, bo nie bez powodu te pakiety są wycofane, kilka % tych baterii nie będzie trzymać idealnie, u mnie zazwyczaj 6-9sztuk na 100 testowanych. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|