Awarie MXUS . O co chodzi ? |
Autor |
Wiadomość |
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017 Awarie MXUS . O co chodzi ?
|
|
|
Ostatnio zacząłem na nowo (po przerwie powypadkowej) zastanawiać się nad zakupem silnika MXUS by znowu wsiąść na rower EV. Jednak zastanawiam mnie przed zakupem bo odstraszają mnie awarie tego silnika (w internecie pokazane sa przypadki urwanych , skrzywionych osi MXUSa gdzieś widziałem pęknięty dekiel itp). O co chodzi z tymi awariami ? Czy ten silnik jest mniej "pancerny" , bardziej awaryjny od RHR ?
Stoję przed zakupem jakiegoś który da mi przy zasilaniu 12s Li-po na kole 24cale prędkość do 35km/h na w pełni naładowanym pakiecie . Czyli chcę mieć "legalne" napięcie i prędkość (zawsze można ograniczyć elektronicznie jakby było trochę za dużo na drodze publicznej). Jednocześnie chcę mieć jak zwykle w pip Nm bo głównie o teren mi chodzi i to taki z takimi max prędkościami czyli żeby sprawność była możliwie max przy niskich prędkościach (do 15-25km/h) i dużych obciążeniach (podjazdach). Wstępnie zastanawiam się między MXUS V3 turbo 10x6 a 16x4 . Który wybrać ? Może lepszym wyborem na większe prądy (Nm ma być taki sam docelowo) będzie 16x4 a jeśli będzie za szybki to się go ograniczy. Chodzi o to co da mi przy tym samym Nm i prędkościach większą sprawność no i tym samym mniejsze straty w grzanie .
Rozum podpowiada 10x6 ale w 16x4 jest trochę więcej przekroju drutu co ma wpływ na grzanie . |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017
|
|
|
Mxus jest bardzo dobrym silnikiem , każdemu bym go polecił. Urywają się ośki kiedy ktoś ma złą blokadę na ośce... Dużo ludzi daję bokadę tylko z jednej strony wahacza dodatkowo Bóg wie jakich prądów używają wtedy lecą ośki... A pękające obudowy?? Nic mi nie wiadomo, może jakaś mocniejsza wywrotka na krawężnik ? Samo od siebie nic nie pęka ... Jest tysiące użytkowników mxusów i stale ich przybywa- ludzie sami sobie kombinują w domach nie wiadomo co i potem nie ma się co dziwić że jednemu na 100 osób coś się stało z silnikiem.
Nie zdajemy sobie sprawy jakie pomysły mają ludzie, brak wiedzy, doświadczenia...
Ja bym wybrał 10x6 na twoim miejscu lecz niech wypowie się ktoś bardziej doświadczony , ja montuję zawsze 16x4 do falconów... jadą 60 km/h przy kole 19' moto ( 24 rowerowe ) i napięciu 20s z wyłączonym fluxem |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017
|
|
|
Jest jeszcze mxus 12x5. On byłby najodpowiedniejszy bo 10x6 będzie za wolny a 16x4 za szybki o 10kmh. A kłopoty z grzaniem zawsze można rozwiązać ferrofluidem i radiatorkami. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017
|
|
|
Pykacz, ten silnik pracuje w specyficznej grupie "podwyższonego ryzyka".
"Dłubacze hobbiści"
Konstrukcje po 100A
Customy po 60kg
Riksze po 400kg
Bolidy po 80km/h i więcej no i jest popularniejszy od pancernego RHRa |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017
|
|
|
W zasadzie chyba weź jakikolwiek. Ja bym zrobił zasilanie na 2 kompletne pakiety z BMS na 10S lub 12S łączone na "szybkim mykiem", szeregowo lub równolegle / w zależności od potrzeb... Co Panowie na to? . Taki jest mój "chytry plan", ale ja to początkujący jestem. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017
|
|
|
Ja tak właśnie kombinuję żeby mieć 2 opcje w zależności od podłączenia . Czyli 12s 6p (30Ah) w opcji wolnej i legalnej ale nie za wolnej i nie za szybkiej w razie czego ograniczy się na EV komp) lub po przepięciu na 24s3p (15Ah) do poszalenia do max 60km/h jeśli będzie za szybko to chciałbym ograniczyć prędkość na EV komp. albo ostatecznie zredukuję sobie prędkość wielkością koła . Pytanie tylko czy te silniki to są gorsze od RHR że się czasami "wysypują" czy po prostu jest ich o wiele więcej i współczynnik awaryjności w związku z tym jest większy. Na RHR to ja takie cuda w terenie wyprawiałem że czacha dymi (krosowiska , quadowiska itp) i nic się z nim nie działo a przyjmował max prądy czyli do 450A (jeśli tak dał się obciążyć w ogóle ). Przy tym MXUSie mam pewne obiekcje to postanowiłem pociągnąć ludków za jęzory. A BMSów nie planuję jak zwykle wcale . Nigdy nie miałem i nie zamierzam. Dla świadomego użytkownika według mnie lepsza opcją jest jego brak.
A i jeszcze jedno . Czuć w tych MXUSach brak tych 5mm w magnesach względem RHR205-50? |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017
|
|
|
Wszystko pewnie zależy, jakie prądy chcesz tam pchać. Wszyscy mają problemy, ale ładują tam takie prądy, że dziwne było by, gdyby ich nie mieli ..... MXus nie jest dla normalnych ludzi i normalnego użytku, i dlatego kupiłem sobie Nine Continent RH2809 D (7x9). Powiem szczerze, że przy mojej masie, bardzo poważnie zastanawiałem się nad Mxus (16x4), ale jak przejechałem się na rowerze Mobvara i widziałem, jak to zapier****, to stwierdziłem, że nie dla mnie. "Normalny" rower =normalny silnik, w falconach i innych klocach po 60 kg, to można sobie MXusy montować. Tyle, że udawać tym legala, to troszkę trudno i troszkę głupio. Wstawisz MXusa, prędzej czy później, go dowatujesz... A jak to się kończyć może, wiesz najlepiej. Dobra, koniec dywagacji amatora, niech się fachowcy wypowiedzą. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017
|
|
|
To co dopiero QS |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017
|
|
|
Przy napięciu 12s mxus będzie spoko, nie powinieneś go zagrzać. Pykacz, musisz być świadomy, że 20s 50A jedzie lepiej niż 12s 50 A na sabvotonie;) I nie chodzi tylko o prędkość, a też o moment. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017
|
|
|
To trzeba by porównać 20s50A vs 12s84A aby było równo mocą. Do pewnej prędkości powinno być tak samo.. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017
|
|
|
Tomas napisał/a: | To co dopiero QS |
Gdzie to można w miarę łatwo kupić w wersji powiedzmy niezbyt szybkiej ? Pytam bo chyba na zakup RHR205-50 w wolnej wersji nie ma szans Generalnie szukam czegoś do max 1km/h na 1V a najlepiej coś wolniejszego. |
|
|
|
|
Przemek393
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Paź 2015 Posty: 73 Skąd: Małopolskie
|
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017
|
|
|
2 miesiące temu brałem parę qs z czech. W sumie brałem od naszych sasiądów już z 20sztuk 205 v3. Teraz miał problem z dostępnością, ale możesz zapytać. Cena koło 1600zł
http://evracing.cz/
Druga opcja to sklep Vektor tutaj cena jak i przesyłka wyższa.
http://www.vectorebike.com/ |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017
|
|
|
Miałem na samym początku 2kW grzał się przy moim użytkowaniu . Potem była wersja 3kW ale była za szybka i miała małą sprawność przy małych prędkościach .
Ten z Czech fajny ale tez szybki .
Pany potrzebne coś wolniejszego ale nie tak "kruchego" jak MXUS. Mam jednak do niego jakieś uprzedzenie chyba
Duża jest różnica w Nm miedzy 45 a 50mm szerokości ? |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017
|
|
|
Mam u siebie rhr-205-50 , wersja z 3kV , mxus 6T ma 6kV. To taki traktor , ale nie mialem jescze okazji go przetestowac |
|
|
|
|
|