Powitanie i pytanie o ramy |
Autor |
Wiadomość |
markkar
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 213 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017 Powitanie i pytanie o ramy
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam już za sobą złożenie pierwszego elektryka i temat tak bardzo mi się spodobał że myślę już o kolejnych. I tu powstają pierwsze pytania (być może temat się przewijał ale wyszukiwarko-oszukiwarka nic nie ujawnia).
1. Czy są lżejsze (czytaj aluminiowe) dedykowane ramy (i jak z wytrzymałością)? Na chwilę obecną mam falcon i jest to potężna (czytaj ciężka) rama.
2. Czy istnieje święty poradnik czym się kierować przy konstrukcji ramy, czy to stalowej czy to aluminiowej. Nie mam na myśli zachowanie kątów (bo to jest znane) tylko każdego z elementów i połączenia ich ze sobą. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017
|
|
|
Ciekawą aluminiowa ramą jest FLX z Australii (od producenta stealth bikes). Dostępna jest od envolt.se
Jeżeli odpowiada ci budżetowo to bierz ją bo jest fajna i lekka. Idealna jako drugi bajk poza falconem.
Jest dostępna w wersji Beta i Alfa (mniejsza i wieksza) |
|
|
|
|
markkar
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 213 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017
|
|
|
Rama interesująca, no może trochę brzydka. Od razu nasuwa mi się pytanie: czemu damper jest tak wysunięty do góry od wahacza. Czy ta poprzeczka to wytrzymuje? Jest jakaś żelazna zasada aby inaczej tego nie rozwiązać? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017
|
|
|
Ona chyba nie jest z amelinion?
Aż 7 kilo i to ta mniejsza Beta na jakieś przedziwne polecane 24s6p, ramy 3x pojemniejsze są 2.5kg cięższe i do tego stalowe. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017
|
|
|
markkar napisał/a: | Rama interesująca, no może trochę brzydka. Od razu nasuwa mi się pytanie: czemu damper jest tak wysunięty do góry od wahacza. Czy ta poprzeczka to wytrzymuje? Jest jakaś żelazna zasada aby inaczej tego nie rozwiązać? |
Brzydka? Okej to nie wiem czego szukasz, wd mnie ona jest jedną z ładniejszych ram custom.
'Poprzeczką' bym się nie martwił, rama jest od najbardziej doświadczonych ludzi w tym temacie
Z tym aluminium to faktycznie coś mi sie pomyliło, jest to normalna stal HT, jedynie panele boczne są chyba z aluminium. |
|
|
|
|
markkar
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 213 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017
|
|
|
Przeglądając najróżniejsze rowerowe konstrukcje, najbardziej przypadła mi taka:
Ta jest karbonowa i pod mocnego dedyka raczej tego nie widzę. Ale jako wzór do zmodyfikowania i wykonania z aluminium do rozważenia. Ma cały otwarty trójkąt i to mnie przekonuje. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017
|
|
|
Do elektryka sprężynowy damper jest uznawany za lepszy |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
markkar
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 213 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017
|
|
|
Lepszy bo mocniejszy? A jak waga spada to i damper można zastosować delikatniejszy. Zastosowanie sprężynowego przy nowej konstrukcji to też nie przeszkoda. Zjechanie z wagą na ramie ok 8 kg uważałbym za sukces. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017
|
|
|
markkar, po ostatnim wpisie w ciemno bym typował, że jeszcze nie masz żadnego elektryka ani na żadnym nie jeździłeś dłużej niż chwilę.
Po pierwsze: waga ma marginalne znaczenie praktyczne. Większość z nas się nie szczypie o śmieszne 5kg w tą czy w tamtą stronę, a już kompletnie nie jeśli bezzasadna chęć zejścia z tej mistycznej wagi miałaby w jakikolwiek sposób ujmować funkcjonalności konstrukcji.
Sprężynowe w ebajkowym światku uznawane są za lepsze bo ebajkerzy pomykają agresywniej niż zwyczajni rowerzyści, praca zawieszenia jest bardziej ekstremalna. Powietrzny dobijesz raz, z tłoka robi się beczka, wywalasz damper. Z sprężynowego przyziemisz, łupnie, szprycha pęknie, jedziesz dalej
Zresztą zobacz na aukcyjne serwisy ile jest powietrznych używek, ile sprężynowych. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 09 Mar, 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
markkar
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 213 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017
|
|
|
to że nie mam doświadczenia to fakt ale że nie wierzysz mi że mam złożony i jeżdżący to przesadziłeś jutro wrzucę foty. Oczywiście za krótko jeżdżę (może z 30km przejechałem) i dlatego to są pierwsze wrażenia. I jednym z pierwszych było ciężkość ramy. Skoro piszesz że to złudne to skorzystam z rady i nie będę w to brną. Może jedynie w ramie falcon wahacz poprawię. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017
|
|
|
Nie koniecznie falcony i vectory to to co potrzebujesz, ale na pewno dylematy carbon vs aluminium to dla ebajkera zła droga do zadowolenia z konstrukcji |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
markkar
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 213 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 10 Mar, 2017
|
|
|
Waga odpowiada ale wygląd fatalny. Dalej moim numerem jeden zostaje bomber z vboxxem (z mocniejszych ale cięższych).
Dodam jeszcze dlaczego zależy mi na zbiciu wagi. Nie do końca dlatego żeby mieć nieznacząco lepsze osiągi a dlatego że miałem przyjemność już ciągać erower po schodach do i z piwnicy. Da się ale do przyjemności to nie należy. I jeszcze jedno pytanie: czy nie mieliście sytuacji że elektryka padła w środku trasy a do domu duuużo pedałowania? Jaka to przyjemność?
Dwie foty mojej pracy:
|
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 10 Mar, 2017
|
|
|
A ile schodów masz do piwnicy ? są u nas tacy co na czwarte piętro wnosili (np ja) Raz tylko to zrobiłem i to z pomocą kolegi i więcej nie zamierzam tego powtarzać Zeby zbić wagę zbuduj rower na zwykłej ramie z ładną skrzyneczką i fajnymi grafikami jak jeden z kolegów z forum. Nic wagowo tego nie przebije. Ja tez buduje drugi rower do jazdy po mieście ze szczególną uwagą na niską masę i na silniku 9c rh154. |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pią 10 Mar, 2017
|
|
|
Tak jak mówią wyżej koledzy, jeżeli chcesz rower lekki zrób to na normalnej ramie. A jak już robisz to na ramie custom to 5kg więcej nie robi różnicy.
Przypadki kiedy zostaniesz odcięty od prądu są rzadkie. Robie koło 10k km rocznie i może 2 razy przez usterkę albo przez wyładowanie akusa musiałem jechać bez silnika. Dużo więcej razy będziesz miał problemów z złapaniem gumy(akurat jestem w pracy i taką złapałem w tyle, więc muszę łatać a jak nie to prowadzenie bajka przez 7km) |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
|