|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Hulajnoga 24v jak sprawdzić czy sterownik zniesie 8S? |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017 Hulajnoga 24v jak sprawdzić czy sterownik zniesie 8S?
|
|
|
Hej,
Kupiłem córce okazyjnie hulajnogę elektryczną, ma normalnie manetkę, hamulce, całkiem fajnie jak na 110zł z allegro W środku 2 żeliki 12v 4.5Ah w szeregu. Hulajnoga miała skrzywioną tylną oś (napędową), zrobiona byłą z jakiegoś gó.nolitu, wytoczył mi kolega nową z twardszej stali, dałem lepsze łożyska i hulajnoga zaczęła hulać Oczywiście jako modelarz od razu zrobiłem też wyłącznik oryginalnych akumulatorów (żeby przypadkiem nie połączyły się z moimi) i zrobiłem kuferek gdzie mogę wsadzić i podłączyć moje lipole z samochodów/łódek. Zacząłem od 6s, ale wyszło nawet ciut wolniej (bynajmniej na początku) niż na żelkach (15.6km/h vs 14.9km/h). No to dałęm 7S, (bo napięcie w sumie podobne do świeżo naładowanych żelków), jest lepiej, ciut szybciej, oczywiście z czasem mniej odczuwalny w prędkości spadek napięcia. Ale oczywiście apetyt rośnie w miarę jedzenia, zastanawiam się czy ten sterowniczek może znieść 8S? Boję się podłączyć bo jeszcze pójdzie z dymem i tylko sobie problemu narobię, ale może ktoś ma jakieś doświadczenie lub wie jak to sprawdzić? Regulator jest malutki, puszka ok. 4x4cm, chyba zamknięta na amen. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017
|
|
|
Podłączaj, jak się spali, to kupisz nowy, mocniejszy, nie są drogie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017
|
|
|
To wygąda tak, że sterownik nie ma ograniczenia prądu - ograniczenie działa w formie sprzężenia. Wyższe napiecie (dajesz gazu) = wyższy prąd = większy spadek napiecia na aku = mniejszy prąd (nie pali się)
No i teraz nie dość, że zwięszysz napiecie = większy prąd to jeszcze dasz aku o wysokiej wydajności prądowej = wyższy prąd.
Dlatego sterowniki DC mają bardzo małą żywotność po takich przeróbkach |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 18 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Wto 18 Kwi, 2017
|
|
|
W mocy nie problem, problem w rozmiarze, nie ma takich małych żebym tam zmieścił
A te zwykłe regulatory rowerowe na 24v jaki mają górny próg napięcia?
Ale jeśli ma się toto spalić, to chyba na tym 7s poprzestanę |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017
|
|
|
Wow, to ile Amper tam idzie? U córki to jakieś śmieszne wartości, przez 1h zużyła niecałe 1.5Ah, odpycha sie często nogą (chyba dla równowagi), waży chyba z 28kg chudzielec jeden, więc ten silnik 120w w hulajnodze 8kg ma wakacje to prawie jakby rower sam jechał bez kierowcy kurde no kusi to.... |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017
|
|
|
Silnik ma 250 wat, sterownik ma 21A. To jest rowerek do zabawy na wakacjach
Przy oryginalnym napięciu 24V sterownik ma max 500 wat. Z baterią 8S (~29V) ma zapewne ~600 wat. Pełna moc występuje zapewne tylko przy ruszaniu i w cięższym terenie (podjazdy pod górę, piaszczysta droga itp.) Ponadto przy większym obciążeniu, na małych bateriach Li-Ion, i tak nastąpi spadek napięcia, i sterownik będzie pracował w zakresie napięcia jak dla żeli. |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017
|
|
|
Aaa, jak liiony słabe to tak będzie, na lipolach to myślę że jak skała napięcie stoi i będę prosił się o robotę |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017
|
|
|
Co prawda sterownik sterownikowi nie równy ale swój na 24v 350w używałem na 33v - na 8s li-po i było bezproblemowo. Podobny 24v i bodajże 500w usmażyłem na 12s li-ion w ciężkiej trajce w upalny dzień, wcześniej zrobił na 12s bezproblemowo jakieś 600km w mtb. Generalnie jak byś zrobił jakieś aktywne chłodzenie albo monitorowanie temperatury to powinien pojeździć. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017
|
|
|
Kajman napisał/a: | Aaa, jak liiony słabe to tak będzie, na lipolach to myślę że jak skała napięcie stoi i będę prosił się o robotę |
Nie ma to większego znaczenia, chyba że bez jazdy (z zablokowanym silnikiem) dasz manetką na sterownik pełną moc przez minutę lub więcej, wówczas być może mu zaszkodzisz.
W najgorszym wypadku sterownik z Magmy 24V, 21A, 250 wat kosztuje ~55zł a wymiary to 3.5 x 5 x 7 cm |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017
|
|
|
Kusicie, idę z młodą na hulajnogę, potem może rozbiorę i zobaczę co tam w środku siedzi, na pewno jest mniejszy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017
|
|
|
Zawsze możesz dać większy w innym miejscu. Owiewany wiatrem będzie miał lepsze chłodzenie, niż gdzieś w środku. |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 19 Kwi, 2017
|
|
|
No dobra, popatrzyłem, sterownik jest tylko ciut mniejszy, więc powinno się tamtem wsadzić w razie draki Popatrzcie czy coś możecie powiedzieć o tym po zdjęciach
Oto pacjentka w całości:
Maska w górze
Regulatorek:
Po otwarciu z dołu
Z góry
Czy poznajecie tego cosia i możecie coś wywróżyć ile pożyje? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Kwi, 2017
|
|
|
Miałem taką: https://drive.google.com/open?id=0B7YxlBL5XbMkbXZoSldYME1vZzA
Nie do zdarcia. Co prawda nie przewoltowałem, ale wsadziłęm silnik 350W i całkiem fajnie się jeździło. Na dwóch żelach 12V 12Ah przejeżdżała ze mną (wtedy ważyłem jakieś 120 kg) około 8 km z prędkością 18 km/h. |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Czw 20 Kwi, 2017
|
|
|
Brak amortyzacji trochę wkirwia,dopiero człowiek docenia pompowane koła i amortyzatory |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|