Bluetooth bms |
Autor |
Wiadomość |
ForzaNapoli
początkujący
Dołączył: 14 Paź 2017 Posty: 48 Skąd: Napoli
|
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
|
|
|
Rozumiem.ja juz u siebie w pojemniku kombinowalem miejsce na Bluetooth a w takim razie zostawie sobie tylko mozliwosc podpiecia kostki .😊 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
Ktoś wie, czy są gdzieś w Chinach dostępne BMS bluetooth 16S 60-80 A ? Znalazłem 50 A ale to jest na styk co do poboru prądu z baterii 16S10P. Dlatego chciałbym coś z zapasem. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
Ten pierwszy jest na foto 20S. Nie wiem czy są one kompatybilne w dół, stąd szukam tylko 16S 80A. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 06 Lut, 2018
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Ten pierwszy jest na foto 20S. Nie wiem czy są one kompatybilne w dół, stąd szukam tylko 16S 80A. |
Mój za pierwszym razem załączył się jako 13s. Musiałem go programowo przestawić na 20s, więc musi się dać podpiąć mniejszą ilość cel, tak jak to było w starszych modelach BMS. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Wto 06 Lut, 2018
|
|
|
umbur napisał/a: | Elektrotonus napisał/a: | Ten pierwszy jest na foto 20S. Nie wiem czy są one kompatybilne w dół, stąd szukam tylko 16S 80A. |
Mój za pierwszym razem załączył się jako 13s. Musiałem go programowo przestawić na 20s, więc musi się dać podpiąć mniejszą ilość cel, tak jak to było w starszych modelach BMS. |
Ale w sposób zupełnie inny niż w starszych BMSach. Mój 10S został fimowo przerobiony z 15S przez zwarcie nóżek nr 3 z 4, nr 7,8,9 zwarte i nr 12,13,14 zwarte. Na zdjęciu trzecim od góry te nóżki oznaczone są klamrami i to je trzeba zwierać, co widać pod linkiem:
https://pl.aliexpress.com/item/48V-Smart-bluetooth-BMS-system-with-30A-discharge-current-for-54-6V-Battery-system-E-Bike/32733414980.html?spm=a2g17.10010108.1000014.10.1cb14769i1nh32&traffic_analysisId=recommend_3035_null_null_null&scm=1007.13338.80878.000000000000000&pvid=279122d7-357c-44cb-922e-f3a38a9b0a14&tpp=1
No i trzeba zmienić wpis na zakładce "setting". |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018
|
|
|
tas napisał/a: | Niestety to jest ryzyko takich BMSów, są przypadki kiedy użytkownik pozostawił rozładowany po jeździ akumulator przez ponad miesiąc BMS wyładował cele poniżej 2V.
W pewnych specyficznych warunkach te kilka mA obciążenia jest istotne. |
4 stycznia naładowałem baterie do 100%
najsłabsza z cel miała wtedy napięcie: 4.115V (o ile tysiączne miejsce po przecinku jest wiarygodne)
8 lutego sprawdzam i jest napięcie: 4.080V (0,03 V spadło)
Te cele które były naładowane do 4,18V spadły do 4,10 (0,08V)
Bateria leżała u mnie pod biórkiem z podpiętym modułem PC.
Te spadki napięc spowodowane są żę ogniwo pełne samo traci ładunek niż moduł PC je samoistnie rozładowywuje.
Uważam że wyłącznik/odłączanie modułu BT na czas nieksploatowania bateri, całkowicie załatwi sprawę ryzyka wyssania soku z bateri. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018
|
|
|
Jeśli wyładujesz aku do odcięcia i zostawisz, to zamiast 0.08V spadku będzie 0.8V
Po prostu upływ 100mAh na naładowanym aku i rozładowanym jest katastrofalnie rózny |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018
|
|
|
Ledo sprawdź czy może BMS nie odcina zasilania bluetooth przy niskim poziomie naładowania? Jeśli nie to taka opcja by się przydała, spadek napięcia poniżej poziomu X i ciach, pełne odcięcie zasilania całego bmsa. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Lut, 2018
|
|
|
Ledo napisał/a: |
Te spadki napięc spowodowane są żę ogniwo pełne samo traci ładunek niż moduł PC je samoistnie rozładowywuje.
i. |
Wniosek uproszczony i nieprawdziwy.
Jesli ogniwa są względnie sprawne i jak piszesz naladowane do 100 % a następnie w ciągu kilku dni czesc ma 4,10 V a nawet 4,08 to :
- Nie byl naladowany na 100 %
- Ladowanie bylo za duzym prądem pod koniec
- Pakiet nie byl zbalansowany.
Póki zima, odłącz BMS, naladuj naprawdę na 100 % aby wszystkie cele mialy 4,17-4,20 i wtedy go zostaw na kilka dni. Bo jesli samoczynnie spadnie znow do 4,10 V to nie szukaj przyczyny w BMS lub ze on 'magicznie' naprawi/wyrowna Ci ogniwa. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
McL
początkujący
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2017 Posty: 20 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 09 Lut, 2018
|
|
|
Czy może ktoś podesłać fotki złącza na podpięcie bluetooth lub PC. Zamówiłem sobie takie BMS-y i chcę się przygotować do wyprowadzenia złącza poza baterię.
Co do samego BMS-a to z pewnością ułatwi kontrolę poszczególnych cel i ich ewentualne wyrównanie bez potrzeby rozgrzebywania baterii. Delikatnie większa konsumpcja energii jest do zaakceptowania. Jeśli ktoś się boi zjawiska że rozładuje akumulator do minimalnego napięcia i pozostawiony z BMS-em zejdzie głęboko poniżej bezpiecznego napięcia jest na to prosta metoda. Wystarczy ustawić minimalne napięcie na rozsądnie wysokim poziomie (3,1 - 3,0 zamiast domyślnego 2,5) co pozwoli rozładowanemu akumulatorowi poleżeć dość długo. Dla samego akumulatora także wyjdzie to na zdrowie bo nie będzie głęboko rozładowywany. |
|
|
|
|
markkar
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 213 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 09 Lut, 2018
|
|
|
To jest standardowe złącze JST 4 pinowe.
|
|
|
|
|
ForzaNapoli
początkujący
Dołączył: 14 Paź 2017 Posty: 48 Skąd: Napoli
|
Wysłany: Wto 20 Lut, 2018
|
|
|
Moze ktos podpowiedziec ktore parametry powinienem zmienic?? Jeszcze niezdazylem zapoznac sie z instrukcja a niechcialbym baterii meczyc
20180220_195908.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 328 raz(y) 3,29 MB |
20180220_200504.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 347 raz(y) 4,09 MB |
|
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018
|
|
|
ForzaNapoli napisał/a: | Moze ktos podpowiedziec ktore parametry powinienem zmienic?? Jeszcze niezdazylem zapoznac sie z instrukcja a niechcialbym baterii meczyc |
Po pierwsze to załaduj parametry z pamięci przyciskiem "Read", bo na drugim zdjęciu to nie są twoje ustawy, masz przecież 13S, a nie 15 (Pack Num), mR i prądy też bedą inne. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
ForzaNapoli
początkujący
Dołączył: 14 Paź 2017 Posty: 48 Skąd: Napoli
|
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018
|
|
|
Ok po pracy to zrobie . A niewiesz co jest bo pokazuje mi podczas ladowania prad 8A. A mam ladowarke niby 4A |
|
|
|
|
|