Bluetooth bms |
Autor |
Wiadomość |
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018
|
|
|
ForzaNapoli napisał/a: | Ok po pracy to zrobie . A niewiesz co jest bo pokazuje mi podczas ladowania prad 8A. A mam ladowarke niby 4A |
Prąd mozna skalibrować. Wrzuć zdjecie aktualnych parametrów. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
ForzaNapoli
początkujący
Dołączył: 14 Paź 2017 Posty: 48 Skąd: Napoli
|
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018
|
|
|
Bawilem sie dzis troche ustawieniami i troche lipa. Zmniejszylem prad ladowania na 5000 mAh i ladowarka laduje ok 5 sekund i rozlacza sie na ok 20 sekund i tak w kolko . Ale jak sie zalacza to i tak pokazuje ze 8.3A ladije 😕
20180222_213427.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 391 raz(y) 4,38 MB |
20180222_213436.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 317 raz(y) 4,37 MB |
|
|
|
|
|
Bzyk
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2017 Posty: 110 Skąd: stąd
|
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018
|
|
|
Zmierz multimetrem rzeczywisty prąd ładowania. |
|
|
|
|
ForzaNapoli
początkujący
Dołączył: 14 Paź 2017 Posty: 48 Skąd: Napoli
|
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018
|
|
|
Ok sprobuje wieczorem . Dam znac |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018
|
|
|
Bzyk napisał/a: | Zmierz multimetrem rzeczywisty prąd ładowania. |
i wykonaj wykonaj kalibrację - current calibration. Najpierw Idle czyli kalibracje zera, bez obciążenia i ładowania, a następnie prąd ładowania i rozładowania. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 26 Lut, 2018
|
|
|
ForzaNapoli napisał/a: | Bawilem sie dzis troche ustawieniami i troche lipa. Zmniejszylem prad ladowania na 5000 mAh i ladowarka laduje ok 5 sekund i rozlacza sie na ok 20 sekund i tak w kolko . Ale jak sie zalacza to i tak pokazuje ze 8.3A ladije 😕 |
No a czego się spodziewałeś?! Przecież zmieniasz ustawienia BMS, a tam nie ustawiasz prądu ładowania, tylko zabezpieczenie przed przekroczeniem prądu ładowania. Ustawiłeś 5A, a ładowarka daje 8.3A. Wszystko się zgadza, no może poza tym, co dajesz na obrazku, tam masz ustawione 8.5A, rozłączenie po 5s przekroczenia i ponowne włączenie po 32s. |
|
|
|
|
PawLas
początkujący
Dołączył: 08 Paź 2017 Posty: 43 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pon 12 Mar, 2018
|
|
|
Panowie, chcę kupić ten
20S 100A 2017 new Li-ion smart bms pcm with android Bluetooth app UART correspondence bms wi software (APP) monitor
http://s.aliexpress.com/QzMz2imA?fromSns
Co mam zrobić, żeby działał na 16S?
Z góry dzięki. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 12 Mar, 2018
|
|
|
Ja go mam w wersji 13s 60A. Ponoć powinien być dopasowany pod ilość S więc poszukaj na 16S. Ogólnie spoko opcja, multum opcji, które jeszcze nie wiem jak działają ale z czasem się rozgryzie. |
|
|
|
|
johnynl
młodzik
Dołączył: 25 Wrz 2018 Posty: 51 Skąd: Tilburg
|
|
|
|
|
Wojtek
młodzik
Dołączył: 11 Lut 2018 Posty: 59 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 05 Sty, 2019
|
|
|
Przyglądam się bardzo intensywnie zdjęciom bms-a na Ali i nie widzę P-. Otwór obok C- wydaje mi się połączony z C-. Gdyby było P-( albo byś sobie wyprowadził), to zyskałbyś na rezystancji jednego rzędu mosfetów parę mohm, czyli tyle ile się traci montując bocznik dla watomierza i stracił możliwość korzystania z regena. Moim zdaniem nawet przy prądach z baterii rzędu 100A lepiej mieć regena niż zyskać parę watów omijając rząd mosfetów. |
|
|
|
|
johnynl
młodzik
Dołączył: 25 Wrz 2018 Posty: 51 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Sob 05 Sty, 2019
|
|
|
P jest na samej górze z otworem mniejszym niż B czy C ,regenu nie mam i nie będę mieć bo zakładam bafanga BBSHD a tam tego nie ma, to jak to podlaczyc wszystko pod C?czy tylko ładowanie a sterownik wówczas pod P , czy obojętne to jest?
20190104_212549.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 210 raz(y) 3,13 MB |
|
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 06 Sty, 2019
|
|
|
johnynl napisał/a: | P jest na samej górze z otworem mniejszym niż B czy C ,regenu nie mam i nie będę mieć bo zakładam bafanga BBSHD a tam tego nie ma, to jak to podlaczyc wszystko pod C?czy tylko ładowanie a sterownik wówczas pod P , czy obojętne to jest? |
Podłączasz tak jak zaleca sprzedawca, czyli pod C.
Moj 30A podłączony pod P też działał poprawnie, ale testowałem tylko do kilku A i nie jest pewne jak zachowa się przy wartościach granicznych lub przy zwarciu. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Wojtek
młodzik
Dołączył: 11 Lut 2018 Posty: 59 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 06 Sty, 2019
|
|
|
Podłączając sterownik pod P- zyskujesz kilka mohm na drodze bateria-silnika-zależy jakie masz mostfety i ile sztuk. Im więcej tym lepiej. Straty, jak już pisałem, masz więc podobne jak na boczniku watomierza. To nie jest przy rowerowych prądach wielkość mająca jakiekolwiek znaczenie użytkowe. Chińczyk na schemacie podłàczył wszystko pod C-, P- jak sam piszesz, zrobił mniejsze, a tamtędy ma płynąć prąd silnika, czyli wielokrotnie większy niż ładowania. Nie znam tego bms-a, ale nasuwa mi się pytanie dlaczego? Bo sobie wymyślił, że P- będzie do małych silników, a C- do dużych, bo mu miejsca na płytce zabrakło? Ja bym podłączył jak na schemacie-mniej przewodów ciągniętych do bms-a, gdybyś robił gniazdo ładowania w pobliżu sterownika silnika. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 06 Sty, 2019
|
|
|
Wojtek napisał/a: | Podłączając sterownik pod P- zyskujesz kilka mohm na drodze bateria-silnika-zależy jakie masz mostfety i ile sztuk. Im więcej tym lepiej. Straty, jak już pisałem, masz więc podobne jak na boczniku watomierza. To nie jest przy rowerowych prądach wielkość mająca jakiekolwiek znaczenie użytkowe. ... |
Ale dla działania BMSa może mieć znaczenie. W tym BMSie programuje sie kilka parametrów zależnych od temperatury i układ połączeń może mieć wpływ na jej pomiar. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Wojtek
młodzik
Dołączył: 11 Lut 2018 Posty: 59 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 07 Sty, 2019
|
|
|
Hmm..., na pomiar? Na temperaturę bms-a zgodzę się jak najbardziej. Będzie się nieco bardziej grzał przy podłączeniu sterownika do C-. Wtedy ujeżdżając rower na maksymalnych prądach, trzeba by mieć na uwadze odpowiednie nastawy ograniczeń, by bms nie podgrzewał baterii, ani nie wyłączał zasilania do ostygnięcia. Ale jak sposób podłączenia sterownika miał by wpływać na wartości mierzone przez układy pomiarowe bms-a? |
|
|
|
|
|