|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
AGM Pba |
Autor |
Wiadomość |
sjach [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010 AGM Pba
|
|
|
Czy ktoś używał tych baterii ? na amerykańskich stronach znalazłem info że są niewiele droższe od kwasowych. |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Lip, 2010 Re: AGM Pba
|
|
|
sjach napisał/a: | Czy ktoś używał tych baterii ? na amerykańskich stronach znalazłem info że są niewiele droższe od kwasowych. |
Przecież AGM to SĄ kwasowe, jakies 2x droższe od zalewanych. |
|
|
|
|
sjach [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Lip, 2010
|
|
|
Tak, ale używane dla EV, szczególnie w USA. Wytrzymują dłużej niż trojany. Mają ok 1000cykli. Na amerykańskich forach twierdzą że są tylko niewiele droższe od trakcyjnych dlatego pytam. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 05 Lip, 2010
|
|
|
To jakaś dziwna sprawa... 1000 cykli? żywotność ogniwa kwasowego zalęzy od grubości katody ołowianej... co wpływa na ciężar... zależność ta jest skomplikowana zapewne i nie liniowa... masz jakiegoś linka do tych info? z moich doświadczeń dobrze jest ( naprawdę bardzo dobrze) jak żele kwasy wytrwają 100 cykli beż zaczącego spadku pojemności... |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Lip, 2010
|
|
|
sjach napisał/a: | Tak, ale używane dla EV, szczególnie w USA. Wytrzymują dłużej niż trojany. Mają ok 1000cykli. Na amerykańskich forach twierdzą że są tylko niewiele droższe od trakcyjnych dlatego pytam. |
Nie wiem co masz na myśli, ale 1. AGM są ok. 2x droższe od odpowiadających im pojemnością zalewajek, 2. są ok. 30% cięższe, 3. są jakieś 2x mniej żywotne. Podstawową zaletą (oprócz szczelności) jest niska rezystancja i możliwość uzyskiwania bardzo dużych prądów.
Akumulator trakcyjny to kategoria określająca rodzaj eksploatacji - wyładowania DUŻYMI prądami i jednocześnie GŁĘBOKIE. Nie określa technologii.
Ostatnio pojawiły się zajawki o aku firmy Elecsol, może o nich mowa? Niby mają być bardzo trwałe (z powodu użycia włókien węglowych), ale cenowo są 2x droższe jak inne AGM.
Chwalą się, że:
Cytat: | The carbon fibre technology employed in the Elecsol Agm series provides for 1150 deep cycles to 100% DoD of discharging and 6500 cycles to 15% DoD |
EDIT:
Z tego papieru wynika, że w Polsce dystrybutorem jest firma Sonar, na Alledrogo znalazłem aukcję:
http://www.allegro.pl/ite...h_5_lat_gw.html
Jako, że kiedyś o tych aku myślałem, jak chcesz być naszym beta testerem, nie żauj sobie
Na forum DIYEV są trzy wątki o tych aku:
http://www.diyelectriccar...searchid=259076
z których wynika, że zalewane wersje nie nadają się do EV, ale AGMy może i tak. |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Lip, 2010
|
|
|
Hmmm no i częsciowo się wyjasniło.
Model AGM El105F (12V 105Ah@20h) na Alledrogo stoi 990 zeta. Moim zdaniem nie opłacają się w porównaniu do zalewanych Trojanów. |
|
|
|
|
sjach [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Lip, 2010
|
|
|
hmmm... ale są lżejsze. |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Lip, 2010
|
|
|
sjach napisał/a: | hmmm... ale są lżejsze. |
Od zalewajek nie są lżejsze, są porównywalne (i wyraźnie lepsze od innych AGM, o ile te deklarowane parametry nie okażą się fikcją).
Tyle że są jakieś 2x droższe. Za jakieś 3x można mieć już TS zapewniajace porównywalne osiągi, mniej masy i więcej życia (tu znowu - o ile deklarowane parametry nie okażą się fikcją), więc moim zdaniem TCO TS będzie mniejsze niż TCO tych AGM. |
|
|
|
|
sjach [Usunięty]
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010
|
|
|
Dziwne, że te 105Ah waży o 23% więcej od 100Ah tej samej firmy.
Cena bardzo wysoka i nie ma charakterystyk 0,5-godzinnych ani jednogodzinnych, ani innych, nie wiadomo ile cykli przy prądzie np.: 100A, lub 200A. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Dziwne, że te 105Ah waży o 23% więcej od 100Ah tej samej firmy.
Cena bardzo wysoka i nie ma charakterystyk 0,5-godzinnych ani jednogodzinnych, ani innych, nie wiadomo ile cykli przy prądzie np.: 100A, lub 200A. |
Charakterystyki są w PDFie. Wyglądają nieźle, ale przy cenie tych aku jednak rozważyłbym LiFePO4. |
|
|
|
|
sjach [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Sie, 2010
|
|
|
Panie zbyszku można by rozważać gdyby cena była zbliżona a tu będzie koszt o połowę niższy niż litówek. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Sie, 2010
|
|
|
Różnica w wadze bierze się pewnie z większej "porowatości" tych akumulatorów. Przez to mają większą powierzchnię czynną i są lżejsze. |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Sie, 2010
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Różnica w wadze bierze się pewnie z większej "porowatości" tych akumulatorów. Przez to mają większą powierzchnię czynną i są lżejsze. |
To by raczej miało wpływ na moc właściwą, nie na energię. To raczej:
1. Lżejsze materiały na grid płyt (węgiel jest kilka razy lżejszy od kratek z ołowiu).
2. Większy procent wykorzystania materiałów czynnych. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|