|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Kontroler 72V 2000W - potrzebny schemat podłączeń |
Autor |
Wiadomość |
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 20 Paź, 2010 Kontroler 72V 2000W - potrzebny schemat podłączeń
|
|
|
Witam
Nabyłem sobie u naszych "żółtych braci" kontroler BLDC o (teoretycznych) parametrach: 72V, 2000W, prąd maksymalny (zapewne chwilowy) 50+/-2A.
Jakość wykonania typowa dla produktów masowych zza Wielkiego Muru ale nie to stanowi problem (przynajmniej do czasu uruchomienia ).
Coś na kształt instrukcji (bez obrazków) pisana jedynie z "krzaczkami".
W Internecie znalazłem na szczęście opis do wtyczek z podobnego kontrolera (poniżej).
Największą "zagwozdkę" mam z następującymi kwestiami:
1) wtyczka do baterii ma 3 złączki - ale domyślam się, że drugi "plus" trzeba po prostu zmostkować (ewentualnie wstawić bezpiecznik lub dodatkowy wyłącznik) bo jest to zasilanie układów kontrolera
2) hamulec - wtyczka ma tylko jeden przewód i nie do końca wiem skąd wziąć drugi biegun
3) 60/120st - domyślam się, że gdy mam silnik 120st to nic nie robię a dla 60st trzeba obydwie wtyczki połączyć ze sobą
4) alarm - hmm... tutaj zupełnie nie mam koncepcji jak to wykorzystać. Do wtyczki wchodzi 5 przewodów (czarny i czerwony - wiadomo +/-, do tego żółty, niebieski i szary - czarna magia )
5) alarm setting - to może być aktywacja jakiejś opcji bo są to dwie wtyczki pasujące do siebie (rodzaj zworki). Ale o co dokładnie chodzi ??
6) cruise - znowu jeden przewód (nawet bez wtyczki ). Podobna sytuacja jak z hamulcami.
Jeśli ktoś ma podobny sprzęt z instrukcją (schematami czy zdjęciami) to byłbym wdzięczny za pomoc. Oszczędziło by mi to rozgrzebywania sprzętu (pewnie i tak to kiedyś zrobię z czystej ciekawości ) i zminimalizowało ryzyko, że coś zepsuję |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 20 Paź, 2010
|
|
|
Te pojedyńcze najczęście łączy się z masą, czyli minusem. Alarm, możliwe, że wejście jakichś czujników i wyjście syrenki, w sumie możesz pominąć, do drugie też. Ciebie interesi głównie zasilanie, manetka i 8 przewodów silnika, reszta to dodatki. W tej złączce alarm lock może być przewód do stacyjki. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 20 Paź, 2010
|
|
|
Dzięki
Zdobyłem właśnie pewne informacje uzupełniające. Może komuś się przydadzą gdy spotka się z podobnym sprzętem:
1) na przewodach do wyłączników w hamulcach ma być wysokie napięcie (w tym przypadku nominalnie 72V)
2) to przełączenie faz jest akurat odwrotnie niż pisałem poprzednio. Gdy ma być 60st zostawiamy nie złączone. W przypadku 120st należy wtyczki złączyć.
3) "alarm seting" - trzeba połączyć obydwie wtyczki jeśli alarm ma nie być używany
4) na czerwonej wtyczce "alarm or lock" ma być ponoć:
czarny - minus (domyślam się, że 72V ?)
czerwony - plus 72V
niebieski - sygnał 72V (cokolwiek to miało by znaczyć ?)
żółty - alarm (??)
szary - 5V (nie napisali "+" czy "-" ale jak szary to chyba raczej "-" ) |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Paź, 2010
|
|
|
Raczaj plus. Minus, czyli masę masz na czarnych.
Ten "sygnał" to może być syrenka alarmu. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 22 Paź, 2010
|
|
|
jeden regulator znalazłem o symbolu YK102 całkiem fajny
ma nawet wsteczny jak w opisie kabli.
A to można obejrzeć to cudo |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Sob 23 Paź, 2010
|
|
|
Wygląda na przyzwoicie wykonany.
No i ten relatywnie spory prąd. Fajna zabawka (pewnie warta swojej ceny ?).
Tutaj jest o tyle lepiej, że masz dwa przewody do wyłącznika (wyłączników) przy hamulcu.
U mnie jest właśnie jeden i nie mam pewności jak to podłączyć żeby czegoś nie sp...
Edit. Napisałem w pierwszym poście, że pewnie kiedyś go rozbiorę ... Nie wytrzymałem długo
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Paź, 2010
|
|
|
Raczej do masy, ale dla pewności podłącz go do masy przez jakiś opornik 100 omów. Jak zadziała, to będzie wiadomo. Skoro jest na nim napięcie dodatnie, to raczej tylko masa wchodzi w grę |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|