ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Akumulatory Chilwee - dziwne zachowanie ładowarki
Autor Wiadomość
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011   Akumulatory Chilwee - dziwne zachowanie ładowarki

Witam,
Kupiłem kila dni temu 2 polecane na tym forum akumulatory Chilwee 12V/20Ah (lead-acid batteries for power bike).
Do ładowania połączyłem je równolegle pod sprawdzoną i jak sądzę dość dobrą ładowarkę 12V Bosch C3, przeznaczoną dla typowych akumulatorów kwasowo-ołowiowych oraz żelowych i AGM do 120Ah. Ładowanie trwało kilkadziesiąt godzin i wciąż się nie kończyło. Ponieważ wcześniej sprawdzałem stan akumulatorów próbnikiem i nie wyglądały na mocno rozładowane, zdziwiło mnie to trochę. Odłączyłem więc ładowanie i podłączyłem każdy z akumulatorów osobno. Ładowarka pokazywała że każdy z osobna jest naładowany. Po ponownym podłączeniu równolegle, znów ta sama sytuacja. Mimo pozostawienia na kilka godzin, nie się nie zmieniało - ładowanie było w toku.
Skąd może się brać takie dziwne zachowanie ładowarki?
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011   

...i jeszcze jedno pytanie. Co oznacza "akumulatory w stanie zimnym?". Pytam bo jeden z trybów ładowania dotyczy właśnie takich akumulatorów i AGM'ów.
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Cze, 2011   

Nie kojarzę tego określenia, ale jeśli ładowarka tak się zachowuje, to ładuj pojedynczo, bo przeładujesz akumulatory i będą do bani.
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011   

Ok, dziękuję. To tak będę robił.
A co do tego trybu to nawet na panelu jest symbol śnieżynki. Może to chodzi zimę i niską temperaturę otoczenia?
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011   

A czy ja mógłbym poprosić o jakiś namiar na te akumulatory? Też za namową kolegów noszę się zamiarem zakupu takowych?
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Sob 04 Cze, 2011   

Chilwee
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Cze, 2011   

Stan zimny, wydaje mi się, że chodzi o nieużywany akumulator, gdzie nie zachodziły czynne reakcje chemiczne, lub długo stał nieużywany. Albo faktycznie o niskie temperatury :D Wie ktoś coś więcej o co tu chodzi? ;)
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011   

zeeltom
Jakiej ładowarki Ty używasz do swoich Chilwee?

Poniżej cytat z opisu ładowarki Bosch C3:
Cytat:
Tryb 4 (12V) - Przeznaczony do akumulatorów ponad 14Ah w stanie zimnym lub do różnych akumulatorów AGM (z matami nasączonymi elektrolitem). Jak poprzednio urządzenie naładuje akumulator po czym automatycznie przejdzie w stan podtrzymywania naładowania akumulatora.
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011   

A może p. Zbyszek Kopeć by sie wypowiedział? Ma chyba jedno z największych doświadczeń z wszelkiej maści akumulatorami i ładowarkami...
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011   

Tu się nie da wypowiedzieć tak na odległość, bo brak prawidłowych danych o problemach, a każdy inaczej określa ten sam problem (szczególnie w tym wypadku).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011   

Jakich danych potrzeba? Spróbuję je zebrać i wypisać bo rizumiem że chodzi o pierwszą część problemu.

Natomiast ja teraz głównie pytałem o enigmatyczny "stan zimny" akumulatora. Co może oznaczać? Ja nie wymyślam tego tylko piszę to co producent (BOSCH) podaje. Nic więcej tu podac nie mogę, poza typem ładowarki bo więcej danych nie mam.
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011   

Takich określeń też nie znam, może tłumacz instrukcji nie miał pojęcia w temacie.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011   

Ot i zagwostka :grin:

Niemiecka częśc instrukcji:
Cytat:
Geeignet fur Batterien mit einer Kapazitat von uber 14Ah kaltem Zustand oder auch fur viele AGM-Batterien


Angielska część instrukcji:
Cytat:
Suitable for batteries with a capacity of more then 14Ah in cold state or for many AGM batteries


Jak by nie tłumaczyć to chyba wychodzi "stan zimny".
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011   

A jakie parametry sa dodatkowo potrzebne do ew. próby wyjaśnienia zjawiska z początku tematu?
Mam dwa akumulatory. Każdy po podłączeniu osobno do ładowarki wykazuje stan "naładowany". Po połączeniu ich równolegle i ponownym podłączeniu do ładowarki, występuje stan ciągłego ładowania. Ładowarka nie przechodzi do trybu "stand by". Napięcia na akumulatorach różnią się od siebie o ok. 0,01V.
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011   

kremir napisał/a:
Ot i zagwostka :grin: ...
Angielska część instrukcji:
Cytat:
Suitable for batteries with a capacity of more then 14Ah in cold state or for many AGM batteries

Jak by nie tłumaczyć to chyba wychodzi "stan zimny".

Pod adresem http://www.kompernass.com...b3763b78532.pdf akapit:
* Mode 3 (14.7 V / 3.6 A)
This mode is used for charging batteries with a greater capacity than 14 Ah in cold conditions or for several AGM batteries with more than 14 Ah.
w polskiej części brzmi:
* Tryb 3 (14.7 V / 3.6 A)
Ten tryb nadaje się do ładowania akumulatorów posiadających pojemność powyżej 14 Ah przy niskich temperaturach lub do ładowania niektórych akumulatorów wykonanych w technologii AGM o pojemności przekraczającej 14 Ah.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group