|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Akumulatory Chilwee - dziwne zachowanie ładowarki |
Autor |
Wiadomość |
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
Czy po podłączeniu akumulatorów równolegle nie płynie prąd wyrównawczy pomiędzy nimi, jeżeli tak to o jakiej wartości ? jak masz możliwość podłącz amperomierz.
Podlacz aku do ladowania tak jak na zalaczonym rysunku, diody to dowolne prostownicze na prad przynajmniej 5A.
aku.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 334 raz(y) 14,04 KB |
|
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
Nie bardzo wiem, co te diody mają dawać w tym układzie. Jeśli już, to powinny być włączone szeregowo z zasilaniem na każdy akumulator. Ja używam typowej ładowarki do żeli 24V 5A. Akumulatory mam połączone szeregowo-równolegle, czyli z mostkiem na poziomie 12V. 4 szt razem dają 24V 40Ah. |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
rs232
Dziękuję za porady. W najbliższym czasie nie uda mi się zrobić żadnych doświadczeń ale jak tylko znów wrócę "na warsztat" to się wezmę. Dość mocne diody prostownicze mam więc spróbuję w ten sposób podłączyć. Pytanie jednak - co mają dać te diody?
...ok, przeczytałem dopisek. Mówisz oscyloskop? Ok, no to będę próbował bez diod i z. Zobaczymy co mi pokaże
zeeltom
Diody połączone w szereg mają zapobiec odwrotnemu podłączeniu napięcia ładowania? Mógłbyś proszę narysować co masz na myśli? |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
To sa ladowarki impulsowe z funkcja pomiaru rezystancji wewnetrznej (ladowarka srawdza degradacje ogniwa) i dodatkowo jest w stanie okreslic wstepna pojemnosc aku. W przypadku zastosowaniu diod ladowarka nie bedzie mogla bazowac na Rwe i ladowanie bedzie sie odbywalo do mementu uzyskania napiecia znamionowego przy pradzie ladowania dazacym do zera.
Jak masz na warsztacie oscyloskop to polecam poskladanie jeszcze dodatkowego ukladu tzn. regulowanego zrodla napiecia + rezystor w ten sposob mozesz emulowac akumulator, podlaczasz sie pod ladowarke i zobaczysz jak sobie pracuje taka ladowareczka, kiedy zaczyna ladowac i kiedy przestaje.
Stoswanie diod w szereg przed zespolem akumulatorów spowoduje niedoladowanie ogniwa, napiecia bedzie zanizone o 0,3V (zaleznie od typu zastosowanej diody - dla jednej diody) - ladowarka bedzie zawsze widziala zanizone napiecie wzgledem ogniwa. Tego rozwiazania nie polecam. |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011
|
|
|
W przypadku żeli te 0.3V mnie osobiście wisi. Takie podłączenie ma zapobiegać samorozładowaniu, a nie ładowaniu. Niestety nie każdy ma oscyloskop w domu i czas na takie zabawy. Tego rodzaju połączenie diod widziałem wielokrotnie w urządzeniach, gdzie odwrotne podanie napięcia powodowało zwarcie i spalenie bezpiecznika, ale nie na akumulatorach. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|