|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Dlaczego nie lifepo4 ? |
Autor |
Wiadomość |
pxl666
stażysta pxl666
Dołączył: 19 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Pon 30 Lip, 2018 Dlaczego nie lifepo4 ?
|
|
|
Z.ciekawosci - znalazłem jakieś ogniwa lifepo4 o prądzie do 200a chwilowym i 70a ciągłym. Pojemność 2500mah , do 7000 cykli ładowania.
Czemu ich nie używamy w ebajkach ? Nie sa jakies śmiertelnie drogie ale i tak budujemy na lionach...
Screenshot_20180730-220601_Allegro.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 509 raz(y) 154,14 KB |
Screenshot_20180730-220538_Allegro.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 441 raz(y) 292,92 KB |
|
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
pxl666
stażysta pxl666
Dołączył: 19 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Wto 31 Lip, 2018
|
|
|
Podałeś skrajny przykład. Te co ja podałem kosztują owszem niemało ale pojemność w normie a prądy oraz żywotność to inna klasa wobec liion |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Wto 31 Lip, 2018
|
|
|
pxl666 napisał/a: | Podałeś skrajny przykład. Te co ja podałem kosztują owszem niemało ale pojemność w normie a prądy oraz żywotność to inna klasa wobec liion |
Większe, cięższe i droższe. Rynek zdecydował o ich zniknięciu |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
wesmar
stażysta wesmar
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 114 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2018 Re: Dlaczego nie lifepo4 ?
|
|
|
pxl666 napisał/a: | Z.ciekawosci - znalazłem jakieś ogniwa lifepo4 o prądzie do 200a chwilowym i 70a ciągłym. Pojemność 2500mah , do 7000 cykli ładowania.
Czemu ich nie używamy w ebajkach ? Nie sa jakies śmiertelnie drogie ale i tak budujemy na lionach... |
Korzystam mam 40152 SE ok. 100 szt i A123 M1B 26650 - 400 szt. Chodzą i mają cały czas 100 % pojemności. Jedyne issue w headwayach to wstrząsy i odspajanie alu od stalowego terminala na śruby. Naprawiam to zespajając punktowo zgrzewem 8 punktowym w atmosferze argonu z dodatkiem srebra+strontu jako materiału pośredniego. Ale co do jakości są 1000% lepsze niż lipo bo dają pełne cykle przy ekstremalnej trwałości, a wagowo wychodzi zaledwie 40 % gorzej. No i czas ładowania 15 do 30 minut bezcenny, nazwałbym to pompowanie energii zwłaszcza w A123. Na Orlenie nawet nie chcą za prąd, a ładowarka 2000 W na CoolMOS™-ach 1200 gram |
|
|
|
|
wesmar
stażysta wesmar
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 114 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2018
|
|
|
Może jeszcze zdjęcie..
Lutowane terminale, obłożone mało estetycznie, ale skutecznie polimerem MX |
|
|
|
|
ozzy_123
początkujący
Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 34 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 07 Gru, 2018
|
|
|
wesmar podane przez Ciebie posiadane ilości to na sprzedaż?
Chętnie odkupię. |
|
|
|
|
oper11
młodzik
Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 14 Lut, 2019
|
|
|
wesmar napisał/a: | Obrazek
Może jeszcze zdjęcie..
Lutowane terminale, obłożone mało estetycznie, ale skutecznie polimerem MX |
Jeżdzę od dwóch lat na baterii Li-Fe-Po4 48V/10Ah ale od początku chyba coś jest z nią nie tak.Pierwsze kilka ładowań wyglądało tak że ładowała się z przerwami.Napięcie nie dochodziło do nominalnych 58,4V a ładowanie się przerywało.Po kilku minutach ładowanie włączało się ponownie i tak kilka razy.Na końcu mimo że napięcie dochodzi do maksymalnych 58,4V to po kilku godzinach od naładowania napięcie spada o jakieś 2V.Również gdybym odłączył ładowarkę od razu po naładowaniu to napięcie szybko spada o ponad 2V.Potrzymanie na podłączonej ładowarce (pomimo że świeci się już na zielono) trochę poprawia sytuację ale i tak po kilku godzinach napięcie spada.I tak od dwóch lat.Bateria ma niecałe 400 ładowań.Jaka może być przyczyna takiego stanu? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2019
|
|
|
Za wysoki prąd ładowania ładowarki w końcowej fazie napięć pakietu. No i/lub nierówne sekcje, których BMS nie moze wyrównać. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
angawe
początkujący
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 49 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Śro 17 Kwi, 2019
|
|
|
oper11 wszystko ok! 3,65vx16=58,4v po naładowaniu -2v=56,4v/16=3,5v . Nominalne napięcie pojedynczej baterii 3,2-3,3v. Mam lifepo4 - przerwa w ładowaniu wynika z charakterystyki tej baterii. Co do trwałości to miałem rozładowane 14 z 16tu do 0,5v i wyszystkie udało się uratować! odziwo działają! Baterie poza wagą ok. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2019
|
|
|
do usuniecia |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|