To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Potrzebna ładowarka do Panasonic 46,8V/8,8Ah

planeta - Sob 24 Maj, 2014
Temat postu: Potrzebna ładowarka do Panasonic 46,8V/8,8Ah
Witam Wszystkich
potrzebuję pilnie ładowarki do aku Sanyo Li-Ion Technologie 46,8V/8,8Ah - 412Wh.
Rower zakupiłem , ale niestety bez ładowarki .Rower to KTM .Dzwoniłem do przedstawiciela , ale dostępne będą dopiero w połowie sierpnia.Rower już o 2 tygodni stoi.Bateria prawie całkowicie wyczerpana.

MixhaL - Sob 24 Maj, 2014

Odłącz dla pewności BMS bo jak jest prawie wyczerpana całkowicie to zepsuje BMS ogniwa, może jeszcze nie zaczął drenować ogniw.
planeta - Sob 24 Maj, 2014

MixhaL napisał/a:
Odłącz dla pewności BMS bo jak jest prawie wyczerpana całkowicie to zepsuje BMS ogniwa, może jeszcze nie zaczął drenować ogniw.

W takim razie muszę jutro otworzyć obudowę baterii.
Znalazłem ładowarkę o odpowiednich parametrach.Porównywałem do danych oryginału.
Akku möglich; Maximaler Ladestrom: 2A
Eingang: AC 220-240V 50/60Hz 1.1A
Ausgangsspannung: DC 54,6V 2A
Leistung: ~210 Watt maximal
Problem jest z wtykiem.Nigdzie nie ma takiego jak potrzebuje.Czy ta ładowarka będzie dobra
http://allegro.pl/7etapow...4259196307.html
http://allegro.pl/ladowar...4266911700.html

MixhaL - Sob 24 Maj, 2014

Z tego co domyślam się po opisie masz baterię złożoną z 13 ogniw w szeregu o nominale napięcia 3.6V i pełnym naładowaniu 4.1V na ogniwo.
Jeżeli się nie mylę musisz szukać ładowarki która ładuje do max 53.3V
Zwykłe ładowarki 48V ładują zazwyczaj do 58.4V

qaz33 - Nie 25 Maj, 2014

Baterie li-ion ładuje sie do 4.2V na ogniwo czyli 54.6V na całość.
Mam taką ładowarke a wtyk moge ci przerobić. Pokaż tylko jak wygląda to gniazdo w rowerze.

planeta - Nie 25 Maj, 2014

qaz33 napisał/a:
Baterie li-ion ładuje sie do 4.2V na ogniwo czyli 54.6V na całość.
Mam taką ładowarke a wtyk moge ci przerobić. Pokaż tylko jak wygląda to gniazdo w rowerze.

Wstawiam zdjęcia

planeta - Nie 25 Maj, 2014

Koledzy mam problem z wstawieniem zdjęcia jpg.
Zdjęcia wstawiam do prywatnej galerii tam nie ma problemu z wstawieniem.

Anonymous - Nie 25 Maj, 2014

Jest jakiś problem z naszym serwerem. Wstawiaj gdzieś indziej i linkuj.
planeta - Nie 25 Maj, 2014

zeeltom napisał/a:
Jest jakiś problem z naszym serwerem. Wstawiaj gdzieś indziej i linkuj.

Zdjęcia udostępniam tutaj:
https://plus.google.com/116737367463562822710/posts/7vvGNbhFURx

MixhaL - Pon 26 Maj, 2014

qaz33 napisał/a:
Baterie li-ion ładuje sie do 4.2V na ogniwo czyli 54.6V na całość.
Mam taką ładowarke a wtyk moge ci przerobić. Pokaż tylko jak wygląda to gniazdo w rowerze.

Niektóre litowce mają nominał 3.6V i max 4.1V
Są też takie które mają nominał 3.8V i max 4.3V dlatego trzeba zwracać na to uwagę.
46,8V\13= 3.6V

Ale to tylko domysły, trzeba się przyjrzeć dokładniej baterii.

qaz33 - Pon 26 Maj, 2014

Racja ale ogniwa li-ion o nominale 3.6V sa juz przestarzale i wychodzą z użycia, zresztą kolega napisał więc co tu dyskutować:
Cytat:
Ausgangsspannung: DC 54,6V 2A

Czyli stadart.

Dziwny jest tylko ten wtyk do ładowarki, nie mam takiego na stanie niestety. Po drugie ciekawi mnie ten czwarty kabel wychodzący z baterii, do czego on może być?

Anyway, jakbyś był zainteresowany nową mikroprocesorową ładowarką o tych parametrach która poprostu ładuje baterie i kosztuje 170zł a nie 350 czy wiecej i chciał sie pobawić w przerobienie wtyczki to zapraszam. Te 2 ładowarki z allego są do zupełnie innych baterii - jedna do akumulatorów żelowych a druga do baterii lifepo4..

planeta - Pon 26 Maj, 2014

Kolego qaz33 napisz coś więcej o ładowarce jaki ma wtyk , czy reszta parametrów które podałem wcześniej się zgadza.Wolałbym nic nie przerabiać. Po prostu na końcówkach zamontuje jakieś pasujące końcówki.Czy jeżeli dam tylko + i - to nic się nie stanie.Pozostaną dwa przewodu , które do czegoś pewnie służą.Z drugiej strony bateria powoli "umiera".Nie chcę odłaczć BMS-a , to zbyt duża ingerencja.Tak czy inaczej skłaniam się do zakupu oryginalnej ładowarki 980zł.
qaz33 - Wto 27 Maj, 2014

Kolego planeta, wysyłam ci opis i zdjęcia ładowarki:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/46463328/allegro%20zdjecia/Ladowarki%20LiPo%20i%20LiFe%20do%20ebike/ladowarka%2054.6V%202A%20wtyczka%202.1DC/ladowarka%2054.6V%202A%20wtyczka%202.1DC.html
Ładowarka to nie jest jakaś wielka filozofia, parametry są dokładnie takie same a jedyne co musiisz zrobić to podłączyć plus i minus w odpowiednie miejsce. No ale zrobisz jak chcesz, chcesz kupic ładowarke oryginalną za 1000zł to już Twoja sprawa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group