To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Przerobka Simsona (EV) - smieszny, ale jedzi

jw3417 - Sob 20 Sie, 2011
Temat postu: Przerobka Simsona (EV) - smieszny, ale jedzi
Slilnik od pralki 48 zlobkow, sterownik od kolegi "Tomsona" z forum.
Filmik z probnej jazdy.

http://w512.wrzuta.pl/film/5gqNPw41j5l/motor_ev
http://w271.wrzuta.pl/fil.../motor_ev_droga

mar56 - Sob 20 Sie, 2011

Jaki jest zasięg,sprawdziłeś?
Ten silnik to wyjęty z pralki bez przeróbki?

DIPOL - Sob 20 Sie, 2011

I tak trzymać.Ja też jestem na etapie budowy i kolejnej modernizacji hulajnogi zwykłej na elektryczną z kołami 12.5cali. Jak skończę to zapodam temat na forum.
jw3417 - Nie 21 Sie, 2011

Witam
Co do zasięgu nic jeszcze nie wiem ,wczoraj jeździłem jakieś 6-8 razy po po jakieś 5min.AKU 48V/40A na starcie 51V na koniec 48,8V.Jak naładuje ponownie aku to pokręcę się trochę w kółko tak jak na pierwszym filmiku bo na drogę strach tym wyjechać.

Silnik przezwojony drut fi 3x0,8mm (16 takich kompletów w żłobku) neodymy 6x8x20mm bieguny 8N+8S cewki 4na fazę

Zasięg to na razie małe zmartwienie gorzej z górkami aby dostać się na ten plac muszę pokonać podjazd dł. około100m.i różnicy wzniesienia do 10m.
Co najgorsze po 30-40 m podjazdu muszę z motorka z chodzić bo tak zwalnia że prawie staje.
Tu moje pytanie do kolegów znających bardziej temat gzie szukać przyczyny AKU nie wyrabia, silnik za słaby .

Anonymous - Nie 21 Sie, 2011

Raczej aku. Podłącz woltomierz i sprawdzaj w czasie jazdy.
jw3417 - Nie 21 Sie, 2011

Witam i dzięki za zainteresowani

Przydał by się jakis miernik co by pokazywał równocześnie V i A. 48v do50-60A jak byś mógł coś polecić .

Wczoraj sprawdzałem tylko napięcie bo amperomierza nie mam.
Wyszło coś takiego ale nie wiem czy to dobrze czy źle

Na postoju 48,7v na aku w czasie zdobywania górki przy max obciążeniu 46,1v poniżej tej wartości napięcie już nie spadło, motorek szedł już prawie na piechotę równym wojskowym krokiem przy tym napieciu.Waga całości ze mną okło 200kg może mniej.

Jeszcze jedno jaki może być max spadek napięcia bezpieczny dla aku żelowych pod max obciążeniem.

karpiozo - Nie 21 Sie, 2011

min napiecie to 10.5 V na akumulator, czyli w twoim przypadku dla połaczenia szeregowego 4 zestawów baterii będzie 42 V
tak mała predkosc moze byc spowodowana zle dobranym przełozeniem lub/i zbyt mała moca silnika

mar56 - Nie 21 Sie, 2011

Spróbuj postawić motor na stopce i jednocześnie dodając gazu hamować oponę jakimś drewnem sprawdzając siłę silnika czy łatwo go zatrzymać.Jakie ma obroty na jałowo?Ten silnik musi mieć dużą moc bo przełożenie między silnikiem a tylnym kołem jest małe.
jw3417 - Nie 21 Sie, 2011

Silnik ma 960 obr/min na jałowym chyba muszę przerobić go na wyższe obr. i dać większe przełożenie ,ale najpierw musze być pewny czy aku jest wystarczające.Ile amper w ciągu 1gdz. można brać bezkarnie z moich aku
mar56 - Pon 22 Sie, 2011

Jeśli masz 48V 40Ah,to powinno pociągnąć nawet 1,5 kW silnik,prąd pobierany ponad 30A i taki musi być sterownik.Też mi się wydaje ze ma za małe obroty,obrotami robisz moc,przy małych jest słaby.
Anonymous - Pon 22 Sie, 2011

Elektryczny?? Ma stałą moc w całym zakresie obrotów.
mar56 - Pon 22 Sie, 2011

Chodziło mi oto żeby przerobić silnik tak by miał większe obroty przy tym samym napięciu np. 48V.Jesteś elektrykiem to chyba wiesz ze przy tych samych gabarytach silnik wysokoobrotowy ma większą moc niż niskoobrotowy.
W przypadku kolegi jw3417 zamiast np.960obr/min na powiedzmy 3000 obr/min.

Zbyszek Kopeć - Pon 22 Sie, 2011

Silnik elektryczny ma prawie stały moment w całym zakresie obrotów przy danym prądzie (moc jest elementem wtórnym).
jw3417 - Pon 22 Sie, 2011

Sterownik powinien być OK z tego co wiem można ciągnąć 45A dopiero powyżej tej wartości zaczyna odcinać ,czy coś tam robić.

Odnośnie stałej mocy nie bardzo to rozumiem mógłbyś to rozwinąć .

Zrobiłem parę prądnic i w prądnicach było tak np.prądnica na bazie tego silnika 48 żłobkowego dawała;

przy 400obr/min -350W

przy 800obr/min -700W więc moc wzrosła 2 krotnie

Dlatego zakładam że jeśli teraz nawinę ten silnik na 2 cewki tą samą ilością i średnicą drutu w żłobku.To uzyskam wyższe obr. nie 960 ale 1920 obr/min a co za tym idzie wzrośnie też moc 2 krotnie.

Ale to tylko moje rozważania mogą być błędne.
jeśli możesz coś doradzić to z góry dzięki

Taki 2,5v spadek napięcia na aku pod obciążenie to normalne, czy oznacza że biorę z nich za duży prąd .

Anonymous - Pon 22 Sie, 2011

Pod obciążeniem każde napięcie spadnie. Nie ma idealnych źródeł prądu. Kwestia wykonania ogniwa i jego oporności wewnętrznej. Czy 2,5V to dużo? Jeśli nie spada poniżej 10,5V na baterię, to może być. Przy ruszaniu, czy jeździe pod górę, zawsze będzie szarpało dużo prądu i napięcia spadają. Przyznam się, że nie mierzyłem spadków u mnie, ale to były momenty. Raczej sprawdzałem pobór prądu i potrafiło szarpnąć do 30A, a podczas normalnej jazdy było kilka amperów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group