|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Przerobka Simsona (EV) - smieszny, ale jedzi |
Autor |
Wiadomość |
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2011
|
|
|
Jaki jest zasięg,sprawdziłeś?
Ten silnik to wyjęty z pralki bez przeróbki? |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
Ostatnio zmieniony przez mar56 Nie 21 Sie, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
DIPOL
początkujący
Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 10 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2011
|
|
|
I tak trzymać.Ja też jestem na etapie budowy i kolejnej modernizacji hulajnogi zwykłej na elektryczną z kołami 12.5cali. Jak skończę to zapodam temat na forum. |
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011
|
|
|
Witam
Co do zasięgu nic jeszcze nie wiem ,wczoraj jeździłem jakieś 6-8 razy po po jakieś 5min.AKU 48V/40A na starcie 51V na koniec 48,8V.Jak naładuje ponownie aku to pokręcę się trochę w kółko tak jak na pierwszym filmiku bo na drogę strach tym wyjechać.
Silnik przezwojony drut fi 3x0,8mm (16 takich kompletów w żłobku) neodymy 6x8x20mm bieguny 8N+8S cewki 4na fazę
Zasięg to na razie małe zmartwienie gorzej z górkami aby dostać się na ten plac muszę pokonać podjazd dł. około100m.i różnicy wzniesienia do 10m.
Co najgorsze po 30-40 m podjazdu muszę z motorka z chodzić bo tak zwalnia że prawie staje.
Tu moje pytanie do kolegów znających bardziej temat gzie szukać przyczyny AKU nie wyrabia, silnik za słaby . |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011
|
|
|
Raczej aku. Podłącz woltomierz i sprawdzaj w czasie jazdy. |
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011
|
|
|
Witam i dzięki za zainteresowani
Przydał by się jakis miernik co by pokazywał równocześnie V i A. 48v do50-60A jak byś mógł coś polecić .
Wczoraj sprawdzałem tylko napięcie bo amperomierza nie mam.
Wyszło coś takiego ale nie wiem czy to dobrze czy źle
Na postoju 48,7v na aku w czasie zdobywania górki przy max obciążeniu 46,1v poniżej tej wartości napięcie już nie spadło, motorek szedł już prawie na piechotę równym wojskowym krokiem przy tym napieciu.Waga całości ze mną okło 200kg może mniej.
Jeszcze jedno jaki może być max spadek napięcia bezpieczny dla aku żelowych pod max obciążeniem. |
|
|
|
|
karpiozo
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 32
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011
|
|
|
min napiecie to 10.5 V na akumulator, czyli w twoim przypadku dla połaczenia szeregowego 4 zestawów baterii będzie 42 V
tak mała predkosc moze byc spowodowana zle dobranym przełozeniem lub/i zbyt mała moca silnika |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011
|
|
|
Spróbuj postawić motor na stopce i jednocześnie dodając gazu hamować oponę jakimś drewnem sprawdzając siłę silnika czy łatwo go zatrzymać.Jakie ma obroty na jałowo?Ten silnik musi mieć dużą moc bo przełożenie między silnikiem a tylnym kołem jest małe. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011
|
|
|
Silnik ma 960 obr/min na jałowym chyba muszę przerobić go na wyższe obr. i dać większe przełożenie ,ale najpierw musze być pewny czy aku jest wystarczające.Ile amper w ciągu 1gdz. można brać bezkarnie z moich aku |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2011
|
|
|
Jeśli masz 48V 40Ah,to powinno pociągnąć nawet 1,5 kW silnik,prąd pobierany ponad 30A i taki musi być sterownik.Też mi się wydaje ze ma za małe obroty,obrotami robisz moc,przy małych jest słaby. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2011
|
|
|
Elektryczny?? Ma stałą moc w całym zakresie obrotów. |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2011
|
|
|
Chodziło mi oto żeby przerobić silnik tak by miał większe obroty przy tym samym napięciu np. 48V.Jesteś elektrykiem to chyba wiesz ze przy tych samych gabarytach silnik wysokoobrotowy ma większą moc niż niskoobrotowy.
W przypadku kolegi jw3417 zamiast np.960obr/min na powiedzmy 3000 obr/min. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2011
|
|
|
Silnik elektryczny ma prawie stały moment w całym zakresie obrotów przy danym prądzie (moc jest elementem wtórnym). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
jw3417
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2011
|
|
|
Sterownik powinien być OK z tego co wiem można ciągnąć 45A dopiero powyżej tej wartości zaczyna odcinać ,czy coś tam robić.
Odnośnie stałej mocy nie bardzo to rozumiem mógłbyś to rozwinąć .
Zrobiłem parę prądnic i w prądnicach było tak np.prądnica na bazie tego silnika 48 żłobkowego dawała;
przy 400obr/min -350W
przy 800obr/min -700W więc moc wzrosła 2 krotnie
Dlatego zakładam że jeśli teraz nawinę ten silnik na 2 cewki tą samą ilością i średnicą drutu w żłobku.To uzyskam wyższe obr. nie 960 ale 1920 obr/min a co za tym idzie wzrośnie też moc 2 krotnie.
Ale to tylko moje rozważania mogą być błędne.
jeśli możesz coś doradzić to z góry dzięki
Taki 2,5v spadek napięcia na aku pod obciążenie to normalne, czy oznacza że biorę z nich za duży prąd . |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2011
|
|
|
Pod obciążeniem każde napięcie spadnie. Nie ma idealnych źródeł prądu. Kwestia wykonania ogniwa i jego oporności wewnętrznej. Czy 2,5V to dużo? Jeśli nie spada poniżej 10,5V na baterię, to może być. Przy ruszaniu, czy jeździe pod górę, zawsze będzie szarpało dużo prądu i napięcia spadają. Przyznam się, że nie mierzyłem spadków u mnie, ale to były momenty. Raczej sprawdzałem pobór prądu i potrafiło szarpnąć do 30A, a podczas normalnej jazdy było kilka amperów. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|