To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - ładowarka
starszy - Pon 21 Lut, 2022 Temat postu: ładowarka Witam kolegów pakiet 10S6P na 60 ogniwach 36V, 20,7Ah
, ładowany na maksa osiąga 41,14V Przez trzy lata ładowarka dawała radę obecnie taki wynik ładowarką 42V -3A jest niemożliwy Co jest przyczyną ? ładowarka siada ? Proszę o sugestie.
slow - Pon 21 Lut, 2022
Pewnie rozjechane sekcje.
Co to znaczy wynik niemozliwy?? że ładowarka ciągle łąduje (świeci na czerwono) i nie naładuje czy kończy ładować (swieci na zielono) a pakiet nienaładowany?
starszy - Pon 21 Lut, 2022
kończy ładować (swieci na zielono) a pakiet nienaładowany ( 41,14 )
zeeltom - Wto 22 Lut, 2022
Ładowarka nie kończy ładowania po zapaleniu zielonej diody. Trzeba przytrzymać jeszcze przynajmniej ze 2-3 godziny do wyrównania pakietu przez BMS. Jeśli się tego nie zrobi, to pakiet się nie wyrówna, co może skutkować niedoładowaniem całości i wynikiem, jak wyżej. Rozładuj trochę pakiet i włącz ładowarkę na dłużej. Zrób tak ze 3 razy i wtedy zmierz napięcie całości. Jak to nie pomoże, to musisz pomierzyć napięcia na wszystkich piętrach i spróbować ręcznie wyrównać piętra.
borsuk - Wto 22 Lut, 2022
zeeltom napisał/a: | Ładowarka nie kończy ładowania po zapaleniu zielonej diody. ... |
Jedne ładowarki nie kończą, a inne kończą (były już o tym liczne dyskusje). Próbować można , ale cudów po trzech latach esploatacji baterii nie należy oczekiwać. Przy większym rozjeździe balansowanie BMSem już nie pomoże. W dodatku Chińczycy już masowo produkują BMSy bez balanserów. Np. większość BMSów z wyłącznikiem nie posiada funkcji balansowania.
zeeltom - Wto 22 Lut, 2022
Wszystkie ładowarki, z którymi miałem do czynienia zapalały zieloną diodę po osiągnięciu napięcia, a nie skończeniu balansowania. Piszę tu o typowych ładowarkach dostępnych ogólnie w sieci. Bo skąd zwykła ładowarka wie, czy jest balansowanie, czy się skończyło? Dla pewności od lat nie wyłączam ładowarki od razu po zielonej lampce, tylko czekam kilka godzin dłużej, a najczęściej do rana i jeszcze nigdy nie miałem z tego powodu problemu a moje pakiety od kilku lat trzymają prawidłowe parametry.
Każdy robi jak uważa
starszy - Wto 22 Lut, 2022
zgoda wezmę to pod uwagę Ładowarkę i baterie mam od glebora Nigdy nie trzymałem dłużej ładowania miałem podpięty Voltomierz i on wskazywał napięcie 42 V Sprawdziłem napięcie na wyjściu ładowarki i ono wskazuje 41,6 czyli nie daje 42V
starszy - Wto 22 Lut, 2022
Bms jest też na zapas dany 36V 35A, z balansowaniem 60mA, zabezpiecza ogniwa przed przeładowanie, nadmiernym rozładowaniem, równa ogniwa zględem siebie.
cytat z inf od glebora
zeeltom - Wto 22 Lut, 2022
To zależy od BMS. Są takie, które wyrównują przy 4,2V do napięcia rzędu 4,17V (lub podobne) i wtedy wystarcza ładowarka, dla 10S, o napięciu 42V, ale są takie BMS, które wyrównują dopiero po przekroczeniu 4,2V i wtedy potrzebna jest ładowarka np. 42,5V
Napięcie balansowania najlepiej sprawdzić podłączając regulowany zasilacz z amperomierzem. Podpinamy go do dwóch sąsiadujących przewodów w BMS i podnosząc napięcie sprawdzamy, w którym momencie popłynie prąd balansowania. Miałem takie BMS, gdy działały już od 4,21V ale i takie, gdzie balansowanie zaczynało się przy 4,25V. I w drugą stronę. Obniżając napięcie zauważymy przy jakim napięciu kończy się balansowanie. Jest to przydatne do określenia jakie napięcie na pakiecie uzyskamy po wyrównaniu pakietu i zakończeniu balansowania.
borsuk - Wto 22 Lut, 2022
zeeltom napisał/a: | Dla pewności od lat nie wyłączam ładowarki od razu po zielonej lampce, tylko czekam kilka godzin dłużej, a najczęściej do rana i jeszcze nigdy nie miałem z tego powodu problemu a moje pakiety od kilku lat trzymają prawidłowe parametry.
Każdy robi jak uważa |
Dla pewności to sobie możesz zmierzyć prąd zamiast czekać do rana
Mam 4 ładowarki, z których tylko w jednej płynie prąd po zapaleniu diody, jest to 10 mA i po ok.30 min spada do zera. Miałem kiedyś taką chyba z magmy, gdzie rzeczywiście zielona dioda zapalała się przy prądzie 100mA i wyłączała prad po kilku godzinach.
Poza tym BMSy skutecznie wyrównują rozjazdy kilku milivoltów.
zeeltom - Wto 22 Lut, 2022
To, że nie płynie prąd z ładowarki, nie oznacza, że balansowanie się skończyło. Oznacza to jedynie, że przynajmniej jedno z pięter naładowało się do pełna i wyłączyło ładowanie z ładowarki. Po wyrównaniu sumaryczne napięcie może być niższe, niż napięcie ładowarki i może wystąpić doładowanie niskim prądem pozostałych pięter. Wtedy następuje ładowanie i wyrównywanie nawet przy zapalonej zielonej diodzie. Ale, jak napisałem, każdy zrobi, jak pozwala mu na to jego wiedza i doświadczenie
starszy - Wto 22 Lut, 2022
kupiłem od glebora nową baterię o takich samych parametrach jak poprzednia w zamiarze wykorzystania do drugiego roweru i podładowałem ją tą ładowarką Zapaliła się zielona przy 39,6V. Odłączyłem i dzisiaj sprawdziłem miała 40,8V co to oznacza?
Cytat: | To, że nie płynie prąd z ładowarki, nie oznacza, że balansowanie się skończyło. Oznacza to jedynie, że przynajmniej jedno z pięter naładowało się do pełna i wyłączyło ładowanie z ładowarki. Po wyrównaniu sumaryczne napięcie może być niższe, niż napięcie ładowarki i może wystąpić doładowanie niskim prądem pozostałych pięter. Wtedy następuje ładowanie i wyrównywanie nawet przy zapalonej zielonej diodzie. |
zeeltom - Wto 22 Lut, 2022
To znaczy, że zaczyna działać wyrównywanie pięter.
Dobrze to widać na BMS, gdzie zapalają się diodki przy wyrównywaniu.
Kilka razy oglądałem ich działanie i widać, że z każdym ładowaniem zapala się ich coraz więcej i po kilku, a czasem po kilkunastu ładowaniach zapalają się w końcu równo wszystkie. Co oznacza, że piętra się wyrównały.
borsuk - Śro 23 Lut, 2022
starszy napisał/a: | kupiłem od glebora nową baterię o takich samych parametrach jak poprzednia w zamiarze wykorzystania do drugiego roweru i podładowałem ją tą ładowarką Zapaliła się zielona przy 39,6V. Odłączyłem i dzisiaj sprawdziłem miała 40,8V co to oznacza? |
To oznacza, ze masz baterię z mocno rozjechanymi sekcjami, albo ładowarkę ze zbyt niskim napięciem.
zeeltom - Śro 23 Lut, 2022
A jakie napięcie na wyjściu ma ta nowa ładowarka?
|
|
|