To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Przejściówka z nakrętki M8 lewostronnej na M8 prawostronną

buckowina - Śro 18 Sty, 2012
Temat postu: Przejściówka z nakrętki M8 lewostronnej na M8 prawostronną
Witam,

Jestem w trakcie budowy rolkowca 500w. Po zakupie silnika (nie mając jeszcze rolki) postanowiłem odkręcić zębatkę. Po długim siłowaniu z gwintem ku mojemu zdziwienieniu okazało się,ze na osi silnika jest lewy gwint... I teraz mam problem gdyż zamierzam przykręci rolkę zwyczajnie do silnika ale uniemożliwia mi to lewy gwint. Szukałem już tulejek (przejściówek) z lewostronnego gwintu na prawostronny ale niestety nie udało mi się to... Więc jeśli ktoś z was ma jakieś info gdzie można dostać taką "przejściówkę" w warszawie lub Piasecznie to był bym wdzięczny

Pozdrawiam
Buckowina

Nostusek - Śro 18 Sty, 2012

Tylko utoczone na zamówienie podpasują ale musisz znać poskok gwintu. Nigdzie raczej nie kupisz....Może Asmet w Regułach k/Warszawy ma nakrętki z lewym gwintem?
Anonymous - Śro 18 Sty, 2012

Zaspawaj dziurę i przegwintuj na lewy gwint.
buckowina - Śro 18 Sty, 2012

Chyba rzeczywiście oddam gdzieś do tokarza... Niestety jakakolwiek przedłużka zwiększy odległość rolki od silnika, co spowoduje większe obciążenie łożysk i silnik będzie bardziej wystawał poza obrys silnika. Jeśli macie jakieś pomysły aby w silniku 500w (MY1020) zrobić gwint pod śrubę 8mm to proszę o rady.
Nostusek - Czw 19 Sty, 2012

Nie musisz się odsuwać od rolki adapterem... Toczysz adapter na silnik z gwintem jaki tam masz a na jego zewnętrznej części toczysz gwint jaki chcesz i roztaczasz rolkę na średnicę jaką zrobisz adapter i nacinasz na adapterze gwint jaki chcesz i na rolce odpowiadający. Potem całość skręcasz przy pomocy Loctite do gwintów by się nie rozkręciło, czekasz aż zaschnie i już....
buckowina - Czw 19 Sty, 2012

Tylko wtedy będę miał minimalnie gwint M10. W związku z tym, że rolka na 80% wykonam z kółek od rolek to mogę mieć problem z zamocowaniem ich gdyż kółka mają łożyska o średnicy wewnętrznej 8mm nie jestem tego pewien gdyż nigdzie niema o tym informacji.
Nostusek - Czw 19 Sty, 2012

No dobrze średnica wewnętrzna łożyska 8 mm a zewnętrzna? Nie mów że chcesz osadzić kółko na wale silnika poprzez łożysko? Przecież to metra nie pojedzie bo silnik będzie wirował podparty w łożysku rolki a sama rolka będzie stała oparta o oponę...
buckowina - Pią 20 Sty, 2012

Lozyska chcialem zastosowac aby wycentrowac rolke. Chcialem dac podkladki wiekszej srednicy niz lozyska i wszystko bardzo mocno skrecilvi ewentualnie jak by sie obracalo to przyspawac nakretke do konca sruby. Lozyska abec5 maja chyba wieksza srednice zewnetrzna niz 10mm wiec kolejna tulejke trzeba by wytoczyc. Nigdy nie korzystalem z uslug tokarza wiec niemam pojecia jakie koszty poniose za wykonanie czesci.
Nostusek - Pią 20 Sty, 2012

Heh... najgorsze że tokarze dla takiego małego detalu wezmą sporo za wykonanie w ilości 1 sztuki. Wiesz - po mojemu jak chcesz wycentrować rolkę na silniku to tylko poprzez wykonanie adapteraMożesz spróbować zrobić coś takiego jeszcze - zdobyć nakrętkę M8 z takim gwintem jakim chcesz i spróbować ją albo na gorąco wpuścić w otwór po łożysku albo podebrać odrobinkę żeby wlazła na ścisk w rolkę.... Skręcanie tutaj raczej nie pomoże jedyne co byś mógł jeszcze zrobić to poprostu zaspawać łożysko w rolce i dopiero skręcić całość - będziesz mieć gwarancję że się obracać nie będzie w łożysku. Wystarczy wyjąć pierścień uszczelniający łożysko i tam obspawać obie bieżnie ze sobą poczym zapolerować spaw i masz temat rozwiązany bo uzyskasz tulejkę którą potem przykręcisz... Tylko martwi mnie jedno - łożyska są wbijane na wcisk - to rozwiązanie zadziała ale po jakimś czasie obróci ci się w gnieździe rolki to zaspawane łożysko i wyrobi rolkę i przestanie działać... Musiałbyś to kleić albo robić tarczę w postaci pokładki z kłami którą przykręcisz albo przyspawasz do rolki i zaprzesz o rolkę....
buckowina - Pią 20 Sty, 2012

W międzyczasie okazało się, że mam znajomego z dostępem do tokarki więc od razu wykonam tulejkę z lewym gwintem, takiej średnicy aby wchodziła na styk w kółka, na tulejce ponacinam rowki i wkleję całość w gniazdo po łożysku w kółkach i następnie skręcę kółka śrubą z odpowiedniej wielkości nakrętkami. Tera tylko na przeszkodzie stoi materiał kółek gdyż mam do wyboru kauczuk vs poliuretan i nie wiem co będzie lepsze.
Anonymous - Sob 21 Sty, 2012

Spróbuj oba :)
Nostusek - Sob 21 Sty, 2012

buckowina napisał/a:
mam do wyboru kauczuk vs poliuretan i nie wiem co będzie lepsze.


Mówimy rozumiem o tej części która się będzie stykała z oponą czy o całym kółku? Jeżeli o całym kółku to lepszy byłby kauczuk bo bardziej miękki będzie i zapewni lepszy styk. Poliuretan jest twardszy i mniej spręzysty. Ponaddto jeżeli by chodziło o to że całe kółkaa nie tylko ich powierzchnie toczne są z poliuretanu to powiem ci że cięzko Ci będzie cokolwiek wkleić.

buckowina napisał/a:
takiej średnicy aby wchodziła na styk w kółka, na tulejce ponacinam rowki i wkleję całość w gniazdo po łożysku


Raczej musisz zrobić odrobinkę większą tuleję np. +0,1 mm niż masz otwór w rolce i lekko nagrzać rolkę i wcisnąć szybko adapter - nie do momentu żeby była miękka tylko zdecydowanie ciepła - zwiększy ona wtedy swój rozmiar i średnica po łożysku się powiększy przez co będziesz mógł wsunąć łatwiej wytoczony adapter który po ostygnięciu rolki zostanie zaciśnięty poprzez skurczenie się spowrotem rolki... Dla pewności możesz poprosić znajomego żeby nie robił na gładko powierzchni która będzie wchodzić w rolkę tylko żeby naciął Ci delikatny gwint w adapterze - jak najbardziej delikatny... Zwiększysz w ten sposób powierzchnię przylegania rolki do adaptera i po skurczeniu się materiału zapobiegnie to przesuwaniu się po obwodzie jednego elementu względem drugiego...

mmoto - Sob 21 Sty, 2012

Najlepiej daj kółeczka tokarzowi on roztoczy otwór w środku kółek i wciśnie tokarką, miałem wciskane i nie obracały się, często tokarze mają specjalistyczne kleje do naprawy wałków, jak na taki ci wciśnie będzie ok., jak ci się kółka zużyją to zetniesz nożem i dasz następne do wciśnięcia
buckowina - Sob 21 Sty, 2012

Ok dzieki za pomoc postaram sie wcielic te pomysly w zycie jak tylko przyjda koleczka i dam znacno postepie prac ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group