|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Przejściówka z nakrętki M8 lewostronnej na M8 prawostronną |
Autor |
Wiadomość |
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 18 Sty, 2012 Przejściówka z nakrętki M8 lewostronnej na M8 prawostronną
|
|
|
Witam,
Jestem w trakcie budowy rolkowca 500w. Po zakupie silnika (nie mając jeszcze rolki) postanowiłem odkręcić zębatkę. Po długim siłowaniu z gwintem ku mojemu zdziwienieniu okazało się,ze na osi silnika jest lewy gwint... I teraz mam problem gdyż zamierzam przykręci rolkę zwyczajnie do silnika ale uniemożliwia mi to lewy gwint. Szukałem już tulejek (przejściówek) z lewostronnego gwintu na prawostronny ale niestety nie udało mi się to... Więc jeśli ktoś z was ma jakieś info gdzie można dostać taką "przejściówkę" w warszawie lub Piasecznie to był bym wdzięczny
Pozdrawiam
Buckowina |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 18 Sty, 2012
|
|
|
Tylko utoczone na zamówienie podpasują ale musisz znać poskok gwintu. Nigdzie raczej nie kupisz....Może Asmet w Regułach k/Warszawy ma nakrętki z lewym gwintem? |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 18 Sty, 2012
|
|
|
Zaspawaj dziurę i przegwintuj na lewy gwint. |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 18 Sty, 2012
|
|
|
Chyba rzeczywiście oddam gdzieś do tokarza... Niestety jakakolwiek przedłużka zwiększy odległość rolki od silnika, co spowoduje większe obciążenie łożysk i silnik będzie bardziej wystawał poza obrys silnika. Jeśli macie jakieś pomysły aby w silniku 500w (MY1020) zrobić gwint pod śrubę 8mm to proszę o rady. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012
|
|
|
Nie musisz się odsuwać od rolki adapterem... Toczysz adapter na silnik z gwintem jaki tam masz a na jego zewnętrznej części toczysz gwint jaki chcesz i roztaczasz rolkę na średnicę jaką zrobisz adapter i nacinasz na adapterze gwint jaki chcesz i na rolce odpowiadający. Potem całość skręcasz przy pomocy Loctite do gwintów by się nie rozkręciło, czekasz aż zaschnie i już.... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012
|
|
|
Tylko wtedy będę miał minimalnie gwint M10. W związku z tym, że rolka na 80% wykonam z kółek od rolek to mogę mieć problem z zamocowaniem ich gdyż kółka mają łożyska o średnicy wewnętrznej 8mm nie jestem tego pewien gdyż nigdzie niema o tym informacji. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012
|
|
|
No dobrze średnica wewnętrzna łożyska 8 mm a zewnętrzna? Nie mów że chcesz osadzić kółko na wale silnika poprzez łożysko? Przecież to metra nie pojedzie bo silnik będzie wirował podparty w łożysku rolki a sama rolka będzie stała oparta o oponę... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012
|
|
|
Lozyska chcialem zastosowac aby wycentrowac rolke. Chcialem dac podkladki wiekszej srednicy niz lozyska i wszystko bardzo mocno skrecilvi ewentualnie jak by sie obracalo to przyspawac nakretke do konca sruby. Lozyska abec5 maja chyba wieksza srednice zewnetrzna niz 10mm wiec kolejna tulejke trzeba by wytoczyc. Nigdy nie korzystalem z uslug tokarza wiec niemam pojecia jakie koszty poniose za wykonanie czesci. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012
|
|
|
Heh... najgorsze że tokarze dla takiego małego detalu wezmą sporo za wykonanie w ilości 1 sztuki. Wiesz - po mojemu jak chcesz wycentrować rolkę na silniku to tylko poprzez wykonanie adapteraMożesz spróbować zrobić coś takiego jeszcze - zdobyć nakrętkę M8 z takim gwintem jakim chcesz i spróbować ją albo na gorąco wpuścić w otwór po łożysku albo podebrać odrobinkę żeby wlazła na ścisk w rolkę.... Skręcanie tutaj raczej nie pomoże jedyne co byś mógł jeszcze zrobić to poprostu zaspawać łożysko w rolce i dopiero skręcić całość - będziesz mieć gwarancję że się obracać nie będzie w łożysku. Wystarczy wyjąć pierścień uszczelniający łożysko i tam obspawać obie bieżnie ze sobą poczym zapolerować spaw i masz temat rozwiązany bo uzyskasz tulejkę którą potem przykręcisz... Tylko martwi mnie jedno - łożyska są wbijane na wcisk - to rozwiązanie zadziała ale po jakimś czasie obróci ci się w gnieździe rolki to zaspawane łożysko i wyrobi rolkę i przestanie działać... Musiałbyś to kleić albo robić tarczę w postaci pokładki z kłami którą przykręcisz albo przyspawasz do rolki i zaprzesz o rolkę.... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012
|
|
|
W międzyczasie okazało się, że mam znajomego z dostępem do tokarki więc od razu wykonam tulejkę z lewym gwintem, takiej średnicy aby wchodziła na styk w kółka, na tulejce ponacinam rowki i wkleję całość w gniazdo po łożysku w kółkach i następnie skręcę kółka śrubą z odpowiedniej wielkości nakrętkami. Tera tylko na przeszkodzie stoi materiał kółek gdyż mam do wyboru kauczuk vs poliuretan i nie wiem co będzie lepsze. |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 21 Sty, 2012
|
|
|
Spróbuj oba |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 21 Sty, 2012
|
|
|
buckowina napisał/a: | mam do wyboru kauczuk vs poliuretan i nie wiem co będzie lepsze. |
Mówimy rozumiem o tej części która się będzie stykała z oponą czy o całym kółku? Jeżeli o całym kółku to lepszy byłby kauczuk bo bardziej miękki będzie i zapewni lepszy styk. Poliuretan jest twardszy i mniej spręzysty. Ponaddto jeżeli by chodziło o to że całe kółkaa nie tylko ich powierzchnie toczne są z poliuretanu to powiem ci że cięzko Ci będzie cokolwiek wkleić.
buckowina napisał/a: | takiej średnicy aby wchodziła na styk w kółka, na tulejce ponacinam rowki i wkleję całość w gniazdo po łożysku |
Raczej musisz zrobić odrobinkę większą tuleję np. +0,1 mm niż masz otwór w rolce i lekko nagrzać rolkę i wcisnąć szybko adapter - nie do momentu żeby była miękka tylko zdecydowanie ciepła - zwiększy ona wtedy swój rozmiar i średnica po łożysku się powiększy przez co będziesz mógł wsunąć łatwiej wytoczony adapter który po ostygnięciu rolki zostanie zaciśnięty poprzez skurczenie się spowrotem rolki... Dla pewności możesz poprosić znajomego żeby nie robił na gładko powierzchni która będzie wchodzić w rolkę tylko żeby naciął Ci delikatny gwint w adapterze - jak najbardziej delikatny... Zwiększysz w ten sposób powierzchnię przylegania rolki do adaptera i po skurczeniu się materiału zapobiegnie to przesuwaniu się po obwodzie jednego elementu względem drugiego... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 21 Sty, 2012
|
|
|
Najlepiej daj kółeczka tokarzowi on roztoczy otwór w środku kółek i wciśnie tokarką, miałem wciskane i nie obracały się, często tokarze mają specjalistyczne kleje do naprawy wałków, jak na taki ci wciśnie będzie ok., jak ci się kółka zużyją to zetniesz nożem i dasz następne do wciśnięcia |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 21 Sty, 2012
|
|
|
Ok dzieki za pomoc postaram sie wcielic te pomysly w zycie jak tylko przyjda koleczka i dam znacno postepie prac |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|