ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Przejściówka z nakrętki M8 lewostronnej na M8 prawostronną
Autor Wiadomość
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
  Wysłany: Śro 18 Sty, 2012   Przejściówka z nakrętki M8 lewostronnej na M8 prawostronną

Witam,

Jestem w trakcie budowy rolkowca 500w. Po zakupie silnika (nie mając jeszcze rolki) postanowiłem odkręcić zębatkę. Po długim siłowaniu z gwintem ku mojemu zdziwienieniu okazało się,ze na osi silnika jest lewy gwint... I teraz mam problem gdyż zamierzam przykręci rolkę zwyczajnie do silnika ale uniemożliwia mi to lewy gwint. Szukałem już tulejek (przejściówek) z lewostronnego gwintu na prawostronny ale niestety nie udało mi się to... Więc jeśli ktoś z was ma jakieś info gdzie można dostać taką "przejściówkę" w warszawie lub Piasecznie to był bym wdzięczny

Pozdrawiam
Buckowina
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 18 Sty, 2012   

Tylko utoczone na zamówienie podpasują ale musisz znać poskok gwintu. Nigdzie raczej nie kupisz....Może Asmet w Regułach k/Warszawy ma nakrętki z lewym gwintem?
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 18 Sty, 2012   

Zaspawaj dziurę i przegwintuj na lewy gwint.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 18 Sty, 2012   

Chyba rzeczywiście oddam gdzieś do tokarza... Niestety jakakolwiek przedłużka zwiększy odległość rolki od silnika, co spowoduje większe obciążenie łożysk i silnik będzie bardziej wystawał poza obrys silnika. Jeśli macie jakieś pomysły aby w silniku 500w (MY1020) zrobić gwint pod śrubę 8mm to proszę o rady.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

Nie musisz się odsuwać od rolki adapterem... Toczysz adapter na silnik z gwintem jaki tam masz a na jego zewnętrznej części toczysz gwint jaki chcesz i roztaczasz rolkę na średnicę jaką zrobisz adapter i nacinasz na adapterze gwint jaki chcesz i na rolce odpowiadający. Potem całość skręcasz przy pomocy Loctite do gwintów by się nie rozkręciło, czekasz aż zaschnie i już....
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

Tylko wtedy będę miał minimalnie gwint M10. W związku z tym, że rolka na 80% wykonam z kółek od rolek to mogę mieć problem z zamocowaniem ich gdyż kółka mają łożyska o średnicy wewnętrznej 8mm nie jestem tego pewien gdyż nigdzie niema o tym informacji.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 19 Sty, 2012   

No dobrze średnica wewnętrzna łożyska 8 mm a zewnętrzna? Nie mów że chcesz osadzić kółko na wale silnika poprzez łożysko? Przecież to metra nie pojedzie bo silnik będzie wirował podparty w łożysku rolki a sama rolka będzie stała oparta o oponę...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

Lozyska chcialem zastosowac aby wycentrowac rolke. Chcialem dac podkladki wiekszej srednicy niz lozyska i wszystko bardzo mocno skrecilvi ewentualnie jak by sie obracalo to przyspawac nakretke do konca sruby. Lozyska abec5 maja chyba wieksza srednice zewnetrzna niz 10mm wiec kolejna tulejke trzeba by wytoczyc. Nigdy nie korzystalem z uslug tokarza wiec niemam pojecia jakie koszty poniose za wykonanie czesci.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

Heh... najgorsze że tokarze dla takiego małego detalu wezmą sporo za wykonanie w ilości 1 sztuki. Wiesz - po mojemu jak chcesz wycentrować rolkę na silniku to tylko poprzez wykonanie adapteraMożesz spróbować zrobić coś takiego jeszcze - zdobyć nakrętkę M8 z takim gwintem jakim chcesz i spróbować ją albo na gorąco wpuścić w otwór po łożysku albo podebrać odrobinkę żeby wlazła na ścisk w rolkę.... Skręcanie tutaj raczej nie pomoże jedyne co byś mógł jeszcze zrobić to poprostu zaspawać łożysko w rolce i dopiero skręcić całość - będziesz mieć gwarancję że się obracać nie będzie w łożysku. Wystarczy wyjąć pierścień uszczelniający łożysko i tam obspawać obie bieżnie ze sobą poczym zapolerować spaw i masz temat rozwiązany bo uzyskasz tulejkę którą potem przykręcisz... Tylko martwi mnie jedno - łożyska są wbijane na wcisk - to rozwiązanie zadziała ale po jakimś czasie obróci ci się w gnieździe rolki to zaspawane łożysko i wyrobi rolkę i przestanie działać... Musiałbyś to kleić albo robić tarczę w postaci pokładki z kłami którą przykręcisz albo przyspawasz do rolki i zaprzesz o rolkę....
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 20 Sty, 2012   

W międzyczasie okazało się, że mam znajomego z dostępem do tokarki więc od razu wykonam tulejkę z lewym gwintem, takiej średnicy aby wchodziła na styk w kółka, na tulejce ponacinam rowki i wkleję całość w gniazdo po łożysku w kółkach i następnie skręcę kółka śrubą z odpowiedniej wielkości nakrętkami. Tera tylko na przeszkodzie stoi materiał kółek gdyż mam do wyboru kauczuk vs poliuretan i nie wiem co będzie lepsze.
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Sty, 2012   

Spróbuj oba :)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 21 Sty, 2012   

buckowina napisał/a:
mam do wyboru kauczuk vs poliuretan i nie wiem co będzie lepsze.


Mówimy rozumiem o tej części która się będzie stykała z oponą czy o całym kółku? Jeżeli o całym kółku to lepszy byłby kauczuk bo bardziej miękki będzie i zapewni lepszy styk. Poliuretan jest twardszy i mniej spręzysty. Ponaddto jeżeli by chodziło o to że całe kółkaa nie tylko ich powierzchnie toczne są z poliuretanu to powiem ci że cięzko Ci będzie cokolwiek wkleić.

buckowina napisał/a:
takiej średnicy aby wchodziła na styk w kółka, na tulejce ponacinam rowki i wkleję całość w gniazdo po łożysku


Raczej musisz zrobić odrobinkę większą tuleję np. +0,1 mm niż masz otwór w rolce i lekko nagrzać rolkę i wcisnąć szybko adapter - nie do momentu żeby była miękka tylko zdecydowanie ciepła - zwiększy ona wtedy swój rozmiar i średnica po łożysku się powiększy przez co będziesz mógł wsunąć łatwiej wytoczony adapter który po ostygnięciu rolki zostanie zaciśnięty poprzez skurczenie się spowrotem rolki... Dla pewności możesz poprosić znajomego żeby nie robił na gładko powierzchni która będzie wchodzić w rolkę tylko żeby naciął Ci delikatny gwint w adapterze - jak najbardziej delikatny... Zwiększysz w ten sposób powierzchnię przylegania rolki do adaptera i po skurczeniu się materiału zapobiegnie to przesuwaniu się po obwodzie jednego elementu względem drugiego...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 21 Sty, 2012   

Najlepiej daj kółeczka tokarzowi on roztoczy otwór w środku kółek i wciśnie tokarką, miałem wciskane i nie obracały się, często tokarze mają specjalistyczne kleje do naprawy wałków, jak na taki ci wciśnie będzie ok., jak ci się kółka zużyją to zetniesz nożem i dasz następne do wciśnięcia
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 21 Sty, 2012   

Ok dzieki za pomoc postaram sie wcielic te pomysly w zycie jak tylko przyjda koleczka i dam znacno postepie prac ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group