To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Inne pojazdy, mechanika pojazdów - Budowa elektrycznego quada

Zbyszek Kopeć - Wto 17 Kwi, 2012

Taki quad wyleci w powietrze przy aż tak wielkim silniku, chociaż AC ma gorsze sprawności, to może tu pochodzi taki mocny (w poborze energii).

Ten człowiek ma elektryczne quady:
http://www.into.pl/pojazdy/
Wrato skorzystać z jego porad.

DeeX - Nie 22 Kwi, 2012

Dobrze ale jeżeli chce otrzymać podobne osiągi to muszę zapewnić skrzyni biegów takie same obroty jakie dawał silnik spalinowy czyli 7tys obrotów a silnik elektryczny najlepsze osiągi osiąga przy 2 tys obrotów więc muszę zmienić przełożenie między silnikiem a skrzynią biegów tak żeby z powrotem osiągnąć te 7tys... czyli silnik musi mieć większy moment obrotowy?

Albo ja za bardzo kombinuje albo ktoś z Was się myli?

drgrin - Pon 23 Kwi, 2012

Witam!

Kluczowy jest moment obrotowy. W skrócie jeśli twój silnik elektryczny zapewni moment porównywalny z silnikiem spalinowym to nawet przy troche mniejszej mocy bedzie dobrze, bo silnik elektryczny odda pełen moment od zerowej prędkości obrotowej.

Poniżej linik do ATV Komelu (od ok 1:30):

http://www.youtube.com/watch?v=spltMqavXmE

Tam jest silnik połączony 1:1 z oryginalną skrzynią Polarisa. Silnik jest ustawiony na 20 kW i ok 70 Nm i całość naprawde daje radę.

Po więcej szczegółów zapraszam na priv.

Pozdrawiam

Zbyszek Kopeć - Wto 24 Kwi, 2012

Tak naprawdę, to nie da się porównać zwykłego silnika spalinowego i porządnego silnika elektrycznego, dwa różne światy i inne obliczenia wartości max.; to widać nawet po moich samochodach elektrycznych, które są o wiele większe od quada (na moich stronach w necie).
Ważny jest tylko moment napędowy i to od zera obrotów, moc tu jest tylko elementem wtórnym.

DeeX - Wto 24 Kwi, 2012

Oczywiście że charakterystyka silników spalinowych i elektrycznych jest inna ale Nm to Nm a Km to Km... nieważne czy to silnik spalinowy czy elektryczny.

Ok ale dalej nie otrzymałem odpowiedzi czy stosować się do tego wzoru czy nie?

Na logikę biorąc:
potrzebuję napędzić skrzynie biegów takimi samymi obrotami jak napędzał ją silnik spalinowy. czyli załóżmy te 10 tys obrotów. aby otrzymać takie obroty muszę zmienić fabryczne przełożenie między silnikiem a skrzynią na takie aby z tych 2 tysięcy otrzymać te 10tys... więc moment obrotowy musi być większy?

Panowie pomóżcie no!

Anonymous - Wto 24 Kwi, 2012

Przy 2000 jaką masz prędkość na 4 biegu normalnie?
Pir-serwis - Wto 24 Kwi, 2012

Większa prędkość=mniejszy moment, moment spadnie ci 5x.
DeeX - Wto 24 Kwi, 2012

No tak dla tego wyliczyłem zarówno z silnika elektrycznego jak i spalinowego kW w zależności od obrotów i momentu obrotowego. Myślę że wzór, do którego się stosuję jest dobry ale co Wy na to?
henio - Śro 14 Lut, 2018

Wieść niesie, że Tas pracuje nad BUGGY - lepsze od kłada, bo bezpieczniejsze :cool:
Rugorlos27 - Śro 14 Lut, 2018

Ale kotlet :grin:
Ostatni wpis z przed 6 lat.

henio - Śro 14 Lut, 2018

Rugorlos27 napisał/a:
Ale kotlet :grin:
Ostatni wpis z przed 6 lat.


No nie chciałem zakładać nowego tematu :)
Czytam wszystkie tematy po kolei, wiedzę tajemną zdobywam :mrgreen:

ptrq - Pią 27 Wrz, 2019

Jaki bym potrzebował silnik, do crossa w miejsce spalinowego.

Standardowo spalinowy 250cmm2 4t, 27 kW przy 11200 obrotach i 26 Nm przy 7800 obrotach,

Jaką musiało by to mieć baterię, żeby godzinę jechało na pełnej mocy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group