To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - Ile Wh/km zużywa Twój rower (pojazd)?
JerzyZ - Pon 19 Mar, 2012 Temat postu: Ile Wh/km zużywa Twój rower (pojazd)? Przy wciąż niedoskonałych akumulatorach ten problem jest, jak sądzę, najważniejszy.
Zapraszam forumowiczów do podzielenia się swoimi osiągnięciami (wiem, że to było, ale chyba nie w jednym miejscu).
A jeśli ktoś chce zapoznać się trochę z teorią - polecam:
http://www.inference.phy..../polish/R_A.pdf
(inne rozdziały http://www.inference.phy....anslate/polish/ też są ciekawe!
rs232 - Pon 19 Mar, 2012
Coż tylko empirycznie do przejechania pojazdem z napedem elektrycznym (samoróbka) o masie 1600kg z predkoscia 80km/h dystansu na poziomie 100km wymaga zmagazynowania energii na poziomie 17-20kWh (kultura jazdy, przejazd mieszany miasto/trasa), pomijam oczywiscie ogrzewanie i klimatyzacje. Prosze jeszcze raz przeanalizować opublikowane wyliczenia bo nie pokrywaja sie aktualnymi osigami pojazdów elektrycznych.
przyklad mitsubishi imiev
pojmenosc zaspołu akumulatorów 16kWh
masa wlasna/masa dopuszczalna 1110/1450kg
zasieg gwarantowany 150km
zuzycie energii 135Wh/km
zrodło: http://www.mitsubishi.pl/dane-techniczne/i-MiEV
Pawiel - Wto 20 Mar, 2012
TREK 3900 750W, 10Ah/36V, całość 27kg + kierowca (75kg) - 15-17Wh/km
Szczygiel - Wto 20 Mar, 2012
Rower elektryczny "Ergodrive" silnik Crystalyte 407/4012 55oW - 48V/20Ah próba w cyklu miejskim ok. 20 startów/zatrzymań (odzysk energii przy hamowaniu)
- 15Wh/km
Masa całkowita (rowerzysta+rower) 120 kg, przeciętna prędkość w próbie - 18 km/h
Przejazd 565 km na trasie Siedlce-Gdynia 2009 rok - 11,5W/km. Próba na trzech takich samych maszynach, ja praktycznie nie pedałowałem z uwagi na zdrowotne problemy z nogami. Po drodze lekko pagórkowate Mazury. Tu szczegółowe informacje: https://sites.google.com/site/szczyglant/Home/rajd-ntc---ii-zlot-pojazdow-ev---gdynia-2009/technikalia
Dobraku - Wto 20 Mar, 2012
Trotter 48V 1500W zasilanie li-ion 14s12p - jazda raczej agresywna 35-40km/h 15-18 Wh/km
MY1020 24v 350W zasilanie li-ion 8s6p - prędkości 20-25km/h złużycie 10-12Wh/km
Pawiel - Śro 21 Mar, 2012
Zapomniałem dodać, TREK 3900 z vsr = 32kmh
Nostusek - Śro 21 Mar, 2012
Z moich obliczeń mi wychodzi ok 36 Wh/km na mój rowerek - ale ja jestem dość ciężki
JerzyZ - Śro 21 Mar, 2012
Mój pomiar jest mało miarodajny, bo Z KRĘCENIEM PEDAŁAMI:
Ja + rower = 100kg, prędkość 25 km/h, lato, asfalt, zasięg 30km bez wiatru. Aku Pb 36V/8Ah, dość stare.
8Ah * 0,7 * 36V = 200Wh ==> ok. 7 Wh/km
maniakev2 - Czw 22 Mar, 2012
Sparta Pharos
aku 24V 5Ah teraz już mniej ~120Wh przejeżdżam w lecie 26km przy prędkości około 20km/h ( tylko wspomaganie - pedelec ) wychodzi poniżej 5Wh/km bo resztę robię ja
Pir-serwis - Pon 02 Kwi, 2012 Temat postu: Pomiar wpompowanej energii z licznika-Citroen BX Samochód Citroen BX.
Konwersja z 1.4 na LEM 200 14kW
Masa przed 1 tona po 1.24 t
Miasto 230 Wh/km
Trasa 160 Wh/km
Predkości miejskie do 50km/h
Trasa do 60km/h
Zmierzone na dystansie 4tyś km.
Wartości średnie wpompowanej energii-pobranej z sieci na przejechanie 1 km.
victor89 - Pon 30 Gru, 2013
Kiedyś z ciekawości robiłem ręcznie obliczenia dla roweru z kierowcą o masie 110kg przy założeniu w miarę realnej powierzchni czołowej, z wiatrem czołowym o prędkości 25km/h.
Prędkość stała w granicach 20km/h po płaskim, 25% udział człowieka w ruchu pojazdu..
I wyszło 8,5 Wh/km.
Od roku przybyło dużo fajnych konstrukcji na forum, pochwalcie się swoim zużyciem prądu
tas - Pon 30 Gru, 2013
Mój bajk - Opony kostka terenowe 2x 2.35, optymalnie, oszczędnie i powtarzalnie do 10Wh/km na asfalcie.
Do 180Wh/km w terenie
Jazda bez wspomagania.
Przy okazji - Pikacz v1 potrafi symulować maksymalne zasięgi podczas jazdy na żywo więc bardzo łatwo się wywiedzieć jak to jest przy dowolnych prędkościach i stylach jazdy. Nie trzeba nawet doładowywać aku. Wystarczy 200m prostego odcinka drogi. Ładnie widać jak mały wpływ na zużycie ma rodzaj zastosowanych opon czy stan ich napompowania, a jak duży wpływ ma styl jazdy czy obecność nawet minimalnego wiatru z naprzeciwka.
Anonymous - Pon 30 Gru, 2013
Mały wpływ napompowania opon? Nie powiedział bym.
Na 2 atm jechałem na tym samym sprzęcie, po tej samej drodze 25 km, a na 3 atm 40 km. To mały wpływ?
tas - Pon 30 Gru, 2013
Mam klasyczny rower, nie taki jak Twój skutero-podobny. Więc moje zdanie dotyczy tylko takich rowerów.
W klasycznym zwyczajnym rowerze między 3.5, a 4.5 bar nie ma mierzalnej różnicy. Pomiędzy poszczególnymi oponami jest minimalna różnica (nie więcej niż 15%).
gienek333 - Pon 30 Gru, 2013
Między 2 a 3,5 atm dla opony rowerowej to duża różnica szczególnie jak woźnica waży powyżej 100. Ja pompuję przód 3,5 a tył 4,5 bo przy dwóch już czuję nawet malutkie krawężniki. Im opona (balon) większa tym ciśnienie ma mniejszy wpływ.
|
|
|