ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile Wh/km zużywa Twój rower (pojazd)?
Autor Wiadomość
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pon 19 Mar, 2012   Ile Wh/km zużywa Twój rower (pojazd)?

Przy wciąż niedoskonałych akumulatorach ten problem jest, jak sądzę, najważniejszy.
Zapraszam forumowiczów do podzielenia się swoimi osiągnięciami (wiem, że to było, ale chyba nie w jednym miejscu).

A jeśli ktoś chce zapoznać się trochę z teorią - polecam:
http://www.inference.phy..../polish/R_A.pdf

(inne rozdziały http://www.inference.phy....anslate/polish/ też są ciekawe!
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 19 Mar, 2012   

Coż tylko empirycznie do przejechania pojazdem z napedem elektrycznym (samoróbka) o masie 1600kg z predkoscia 80km/h dystansu na poziomie 100km wymaga zmagazynowania energii na poziomie 17-20kWh (kultura jazdy, przejazd mieszany miasto/trasa), pomijam oczywiscie ogrzewanie i klimatyzacje. Prosze jeszcze raz przeanalizować opublikowane wyliczenia bo nie pokrywaja sie aktualnymi osigami pojazdów elektrycznych.

przyklad mitsubishi imiev

pojmenosc zaspołu akumulatorów 16kWh
masa wlasna/masa dopuszczalna 1110/1450kg
zasieg gwarantowany 150km
zuzycie energii 135Wh/km


zrodło: http://www.mitsubishi.pl/dane-techniczne/i-MiEV
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

TREK 3900 750W, 10Ah/36V, całość 27kg + kierowca (75kg) - 15-17Wh/km
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

Rower elektryczny "Ergodrive" silnik Crystalyte 407/4012 55oW - 48V/20Ah próba w cyklu miejskim ok. 20 startów/zatrzymań (odzysk energii przy hamowaniu)
- 15Wh/km

Masa całkowita (rowerzysta+rower) 120 kg, przeciętna prędkość w próbie - 18 km/h

Przejazd 565 km na trasie Siedlce-Gdynia 2009 rok - 11,5W/km. Próba na trzech takich samych maszynach, ja praktycznie nie pedałowałem z uwagi na zdrowotne problemy z nogami. Po drodze lekko pagórkowate Mazury. Tu szczegółowe informacje: https://sites.google.com/site/szczyglant/Home/rajd-ntc---ii-zlot-pojazdow-ev---gdynia-2009/technikalia
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
Ostatnio zmieniony przez Szczygiel Śro 21 Mar, 2012, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

Trotter 48V 1500W zasilanie li-ion 14s12p - jazda raczej agresywna 35-40km/h 15-18 Wh/km

MY1020 24v 350W zasilanie li-ion 8s6p - prędkości 20-25km/h złużycie 10-12Wh/km
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 21 Mar, 2012   

Zapomniałem dodać, TREK 3900 z vsr = 32kmh
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 21 Mar, 2012   

Z moich obliczeń mi wychodzi ok 36 Wh/km na mój rowerek - ale ja jestem dość ciężki :)
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Śro 21 Mar, 2012   

Mój pomiar jest mało miarodajny, bo Z KRĘCENIEM PEDAŁAMI:
Ja + rower = 100kg, prędkość 25 km/h, lato, asfalt, zasięg 30km bez wiatru. Aku Pb 36V/8Ah, dość stare.
8Ah * 0,7 * 36V = 200Wh ==> ok. 7 Wh/km
 
 
maniakev2 
młodzik


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 22 Mar, 2012   

Sparta Pharos

aku 24V 5Ah teraz już mniej ~120Wh przejeżdżam w lecie 26km przy prędkości około 20km/h ( tylko wspomaganie - pedelec ) wychodzi poniżej 5Wh/km bo resztę robię ja :)
Ostatnio zmieniony przez Czw 22 Mar, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012   Pomiar wpompowanej energii z licznika-Citroen BX

Samochód Citroen BX.
Konwersja z 1.4 na LEM 200 14kW
Masa przed 1 tona po 1.24 t
Miasto 230 Wh/km
Trasa 160 Wh/km

Predkości miejskie do 50km/h
Trasa do 60km/h
Zmierzone na dystansie 4tyś km.
Wartości średnie wpompowanej energii-pobranej z sieci na przejechanie 1 km.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
victor89 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 30 Gru, 2013   

Kiedyś z ciekawości robiłem ręcznie obliczenia dla roweru z kierowcą o masie 110kg przy założeniu w miarę realnej powierzchni czołowej, z wiatrem czołowym o prędkości 25km/h.
Prędkość stała w granicach 20km/h po płaskim, 25% udział człowieka w ruchu pojazdu..
I wyszło 8,5 Wh/km.
Od roku przybyło dużo fajnych konstrukcji na forum, pochwalcie się swoim zużyciem prądu :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 30 Gru, 2013   

Mój bajk - Opony kostka terenowe 2x 2.35, optymalnie, oszczędnie i powtarzalnie do 10Wh/km na asfalcie.
Do 180Wh/km w terenie :mrgreen:
Jazda bez wspomagania.

Przy okazji - Pikacz v1 potrafi symulować maksymalne zasięgi podczas jazdy na żywo więc bardzo łatwo się wywiedzieć jak to jest przy dowolnych prędkościach i stylach jazdy. Nie trzeba nawet doładowywać aku. Wystarczy 200m prostego odcinka drogi. Ładnie widać jak mały wpływ na zużycie ma rodzaj zastosowanych opon czy stan ich napompowania, a jak duży wpływ ma styl jazdy czy obecność nawet minimalnego wiatru z naprzeciwka.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 30 Gru, 2013   

Mały wpływ napompowania opon? Nie powiedział bym.
Na 2 atm jechałem na tym samym sprzęcie, po tej samej drodze 25 km, a na 3 atm 40 km. To mały wpływ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 30 Gru, 2013   

Mam klasyczny rower, nie taki jak Twój skutero-podobny. Więc moje zdanie dotyczy tylko takich rowerów.
W klasycznym zwyczajnym rowerze między 3.5, a 4.5 bar nie ma mierzalnej różnicy. Pomiędzy poszczególnymi oponami jest minimalna różnica (nie więcej niż 15%).
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 30 Gru, 2013   

Między 2 a 3,5 atm dla opony rowerowej to duża różnica szczególnie jak woźnica waży powyżej 100. Ja pompuję przód 3,5 a tył 4,5 bo przy dwóch już czuję nawet malutkie krawężniki. Im opona (balon) większa tym ciśnienie ma mniejszy wpływ.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group