To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki DC - SILNIKI DC 4KW - 6KW i 20KW
Jarek-LT - Sob 21 Kwi, 2012 Temat postu: SILNIKI DC 4KW - 6KW i 20KW WITAM
Znalazłem ofertę polskiego sprzedawcy i jednocześnie, jak zaznaczył PRODUCENTA owych silników i sterowników do nich.
Chodzi mi po głowie , gdyż silniki odpowiedniej mocy do moich oczekiwań, wstawić do ..........roweru - pozioma ale niestety nic więcej o nich nie wiem a prosząc o karty techniczne wspomnianych silników dostałem proste podstawowe wiadomości.
Może szanowni forumowicze zetknęli się z tymi silnikami.
Pytanie jest proste czy są godne uwagi o wspomnianej nominalnej mocy 50% ??? + regulatory ???
Do roweru oczywiście silnik 4-6KW....
http://www.into.pl/silniki/
Jarek-LT
tas - Sob 21 Kwi, 2012
20kw w rowerze. Brzmi kusząco.
Nie ma to jak startować spod świateł w chmurze dymu, pisku i ferworze zrywanego asfaltu
Pir-serwis - Sob 21 Kwi, 2012
Jak dla mnie ceny za wysokie.
20kw to szczytowa bo to Etek i 4tyś!
To ja sprzedam Ci nowe Lemco za 3.5tyś mocniejsze i na wyższe napięcie.
Notoco - Sob 21 Kwi, 2012
A mnie sie podoba ta strona
- ładna
- prosta
- przejrzysta
- wszystko podane jak na talerzu.
Ceny sa jak najbardziej rozsadne ....
Pir-serwis - Nie 22 Kwi, 2012
Opisane na koniec jest ładnie co i jak.
Ale nikt nie dodał,że akumulatory są drogie.
I koszt jazdy nie wychodzi wtedy tak różowo.
Ponadto koloryzują, a potem człowiek kupi i jest zażenowany.
Motocyklem z v-60 i aku 50kg nie przejedziemy tego co piszą,a piszą o ołowiowych.
Na litowych by się zmieścił.
Silnik jak i sterownik można kupić taniej w Polsce nowe tak jak tam.
A tym pseudo sterownikom co wszystko na wierzchu nie wierzę.
Zapewne nie ma ograniczeń i zabezpieczeń skoro-piszą nie podłączać obciążenia większego jak 300A,ale ruszając to od razu chwilowo chce popłynąć więcej.
Jarek-LT - Nie 13 Maj, 2012
Panowie
Na dzisiejszy dzień mam za małe doświadczenie z bateriami dlatego pytam.
Mam w swojej poziomce baterie zbudowaną z ogniw 18650 a przymierzam się do kupna silnika z linka - http://www.into.pl/silniki/ 4,8KW / 72V.
Zbudowana bateria daje 48V a silnik na stałym obciążeniu pobiera 35A przy 72V.
CZy ta bateria ma szanse przeżyć jakiekolwiek próby poboru takiego prądu czy od-razu szlak ją trafi ???
Silnik jest na 72V - bateria na 48V więc i pobór nominał będzie mniejszy.
Co o tym sądzicie ?
Jarek-LT
Nostusek - Nie 13 Maj, 2012
ktoś już podawał informacje że ten gosc to na allegro sprzedawał.. Jak dla mnie - ceny z kosmosu ma. Widać że to są profesjonalne wykonane samoróbki - podpatrzone poprostu jak to wygląda, zbudowane w identycznych wymiarach co "chińskie twory" i zapewne nie za wiele się ktoś wysilał by poobliczać wszystko. Jedno co mnie zastanawia - podaje że silnik np ma 6kW a w żeczywistości użytecznej mocy jest tylko 3 kW - reszta dla pracy przez czas 20 sekund. Po tym wnioskuję że konstruktor tego miał ogromne problemy z chłodzeniem silników i po to do każdego silnika dorzuca termometr aby się użytkownik pilnował sam. Ponaddto - u niego widzę też że jego sterowniki jak to napisał Pir-serwis, które mają wzystko na wierzchu to z tego co widzę zwykły generator bistabilny z stabilizatorem i tranzystorem sterującym jakimś dużym mosfetem lub IGBT - koszt wytworzenia identycznego zapewne nie przekracza tutaj 100 zł i to po dużym zaokrągleniu tej kwoty w górę wliczając w to wyjazd na jakąś giełde elektroniczną po podzespoły - a cena 500 zł wydaje mi się troszkę wyrwaną z kosmosu. Zauważyłem również że gość za 2000 zł ma w ofercie sterownik firmy Kelly Controller - identyko na stronie Kellego można kupić za ok 200 -230 dolarów ( są i tańsze!) co daje przyjmując kurs PLN/USD na poziomie 3,20 ok 750 zł plus przesyłka i opłaty celne ewentualnie które zapewne nie podbiją ceny więcej niż do 1000 zł... I to jest tanio?
Jarek-LT - Nie 13 Maj, 2012
Spostrzeżenia może i BARDZO TRAFNE ale ma się to nijak do mojego pytania........
Czy ogniwa 18650 wytrzymają prąd rzędu 35A ???
Szukam silnika do roweru w podobnych wymiarach i podobnej mocy.
Chińczyki na allegro są prawie w identycznych wymiarach i wadze z tym że moc podawana - 1KW a to w moim odczuciu gra nie warta świeczki......
Teraz mam silnik przewoltowany z 24V/450W na 50V/około 1000W
Gdyby więcej forumowiczów się wypowiedziało może uświadczymy informacji o innych silnikach o podobnych parametrach i budowie do zaadoptowania do pozioma....
Jarek-LT
Pir-serwis - Nie 13 Maj, 2012
A ile masz tych ogniw równolegle?
Szeregowo to zależy czy podajesz nominał czy po naladowaniu?
r2d2 - Pon 14 Maj, 2012
Jarek-LT napisał/a: | Czy ogniwa 18650 wytrzymają prąd rzędu 35A | Jeżeli będziesz miał bufory z 12szt. dobrze sparowanych i nowiutkich 18650 równolegle, to jak najbardziej taka bateria powinna przeżyć 35A i nie wybuchnąć
Ze swojego doświadczenia z 18650 mogę napisać że mam po 2 takie w szeregach do zasilania silników które potrafią łyknąć i 14A np. przy wierceniu z udarem i mogę zapewnić że takie chwilowe 'przeciążenia' bez problemu moje baterie wytrzymują i nie zauważyłem jakiejś szczególnej utraty pojemności. Więcej, nie próbowałem
Wydaje mi się że 1,5C to jest max. prąd ciągły dla 18650, producent pewnie wie coś więcej
Pozdro.
Jarek-LT - Pon 14 Maj, 2012
Bateria jest zbudowana w zestawie 12s12p.
Jak ewentualnie wyglądałby pobór chwilowy 70A z tej baterii ?
Producent silnika podaje pobór 70A przez 20s, jednak zasilanie ma 48V nie 72V.
---------------------------------------------------------------
W jednej z przejażdżek silnik przewoltowany 50V/1KW po półgodzinnej jeżdzie pod bardzo mocny wiatr z prędkością 50km/h jednak uszkodził jedną celę - 12ogniw.
Ale nadmieniam 30min gazu na maxa i bardzo duże opory....
---------------------------------------------------------------------
pozdrower
Jarek-LT
r2d2 - Pon 14 Maj, 2012
Jarek-LT napisał/a: | Producent silnika podaje pobór 70A przez 20s | Chodziło mi o producenta baterii
Ten producent silnika IMO to mocno podejrzany jest, bo kto podaje moc silników w szczycie? I jeszcze te termometry Takie parametry traktuje się raczej jako ciekawostkę, która można ew. wykorzystać, a nie jako konkretny parametr dla silnika, no chyba że ktoś go w basenie glikolu zamierza użytkować.
Co do zasilania silnika znacznie poniżej nominalnego napięcia, to jego moc spada zgodnie z prawem ochmana, możesz sobie to wyliczyć z 'rezystancji zastępczej' (czyli induktancji czy tam reaktancji indukcyjnej jak kto woli ) uzwojeń wirnika. U=IxR gdzie R podstawiasz z właściwego wzoru I=U/R przy nominalnym zasilaniu, czyli R=U/I Podstawisz do wzoru na moc P=UxI i 'coś' wyjdzie. Nie zdziw się jak będzie jakaś śmieszna wartość
Moc silnika na połowie nominalnego napięcia zasilania jest najzwyczajniej do d...y. Właściwie to bardziej jej nie ma niż jest
Pozdro.
tomson - Wto 15 Maj, 2012
zwykłe ogniwa laptopowe mają prąd ok 5A max .Są też ogniwa wysoko prądowe np SANYO o pojemności 1500mAh mogą oddać prąd 20A tylko ich się nie kupi z leżaków laptopowych a z nowych drożej wyjdzie niż stosować jakieś ogniwa cylindryczne o rozmiarze 38140.
Testowałem kiedyś ogniwa 38140 przy prądzie 54A to się robiły ciepłe tak na 40st i miały napięcie na obciążeniu ok 3.1V przy rozładowaniu ciągłym.
Nostusek - Wto 15 Maj, 2012
To może zamiast 18650 użyj kilku pakietów modelarskich. One nie boją się prądów nawet 20C - czyli np. pakiet http://allegro.pl/li-po-t...2344874121.html możesz katować do 44A ciągłym prądem. Zawsze by zwielokrotnić pojemność możesz spiąć kilka pakietów równolegle i na tym zbudować solidną baterię. Koszty porównywalne wyjdą ale z pakietów modelarskich wyjdą mocniejsze. Zależy ile chcesz tylko napięcia i jakiego prądu potrzebujesz...
Jarek-LT - Wto 15 Maj, 2012
Moja bateria zbudowana jest z PANASONIC CGR 18650H - niby 1500mAh , innych oznaczeń brak .
Teraz dokupiłem też PANASONICA z końcówką w opisie D - podobno 2400mAh.
|
|
|