To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - Wybór osprzętu do e-roweru-50km zasięgu oraz prędkość 50km/h

mmoto - Śro 16 Maj, 2012

Możesz u magmy kupić też mocny silnik z przekładnią i pobawić się w łańcuch, nie będziesz niczym ograniczony
buckowina - Śro 16 Maj, 2012

@Mmoto
Niechce sie juz bawic w samorobki gdyz posiadam juz rower z napedem na rolke i silnikiem 500w 24v lrzewoltowanym na 36v i spokojnie smigam na nim w granisach 50km/h tylko niestety deszcz=brak napedu. I dlatego chce miec 2 rower, niezawodny do dojazdow do szkoly.


@mar56

Czy jak bym kupil silnik 500w na 48v to na samym silniku osiagnol bym 40km/h ?

mar56 - Śro 16 Maj, 2012

buckowina napisał/a:
Czy eutaki zestaw, przewoltowany na 48v bedzie w stanie osiagnac te 40km/h?

Ten zestaw ma obroty 201/min a więc trochę mało,wybierz ten o którym pisał Kremir 328/min będzie OK!,nie radziłbym przewoltowywać ,wiadomo obroty wzrosną ale tam są tryby plastikowe i jak silnik będzie się grzał to mogą się uszkodzić,spadnie też sprawność.
Nie chcę się powtarzać ale Lens Armstrong daje max ciągłej 370W dokladając swoją energię każdego kolarza powinieneś wyprzedzić. :grin: Tylko zbuduj lekki rower a nie kobyłę, mój waży 21 kg.Bateria najlepiej LiFePO4 do 5kg.Jak jesteś lekki to 350W Ci wystarczy,do tego lekki rower i bateria ,nie musisz mieć dużego zasięgu,mój jak się skończy bateria to i tak się lekko pedałuje i zawsze do chaty dojadę bez problemu.

buckowina - Śro 16 Maj, 2012

Chyba kupie silnik 500w i baterie lifepo4 48v 10Ah. Moj rower wazy ok 13 kg wiec jaki powinienem osiagnac zasieg na tej beterii? Mysle, ze 1200zl powinno starczyc na taki zestaw + ladowarka?
MixhaL - Śro 16 Maj, 2012

Nie wystarczy Ci nawet na baterię z ładowarką.
buckowina - Śro 16 Maj, 2012

Myslalem o takiej baterii + silnik 500w z tej strony.
mar56 - Śro 16 Maj, 2012

Zapomniałeś doliczyć przesyłkę plus ewentualny Vat 23% plus cło i odprawę.
buckowina - Śro 16 Maj, 2012

Ehh... w takim razie jakie potrzebowal bym zelki, aby miec 50km zasiegu z silnikiem 1000w (zakladajac ze kupie w pl)? Myslalem nad 4x 14ah ale niewiem czy to wystarczy.
kremir - Śro 16 Maj, 2012

buckowina napisał/a:
Czy taki zestaw, przewoltowany na 48v bedzie w stanie osiagnac te 40km/h?


Jeśli chodzi już o przewoltowanie to możesz to zrobić ewentualnie w stosunku do silnika. Sterownik musiałbyś kupić osobno. Praktycznie nie da się przewoltować "zestawu".
Poza tym silnik, taka jak pisał mar56, będzie się bardziej grzał a więc jego żywotnośc może dość znacznie spaść więc to nie jest zbyt dobry pomysł chyba że masz duże możlwości finansowe.

Poszukaj sobie w necie trochę informacji n.t. żeli. Przy poborze dużych prądów rzeczywista pojemnośc spada znacznie, a więc spada czas jazdy na silniku.
W sytuacji gdy chcesz koniecznie mieć 1000W silnik (chociaż skoro jesteś lekki to nie wiem po co) to z żeli musiałbyś zastosować 4XChilwee 12/20Ah. Ale jeden waży ok 7 kg więc dokładasz 28 kg aku do roweru. Te żele naprawdę są dobre bo zastosowałem je i testuję w samochodzie mojego synka z silnikiem 500W/24V czyli analogia do Twojego pomysłu -> 1000W/48V. Uważam jednak że mnieszy silnik wystarczyłby Ci zupełnie. Np. mar56 waży ponad 90kg a śmiga na 350W... Zeeltom tez nie jest lekki a nawet na 250W zasuwa...
Rozważ to dokładnie.

buckowina - Śro 16 Maj, 2012

Być może aż taka moc nie jest mi potrzebna, ale oczekuje od napędu do roweru trochę więcej niż po prostu jazdy. Następną przeczą która przekonuje do kupna silnika 1000w jest cena w stosunku do słabszych wersji- 1000w kosztuje 767zł a 250w 689zł, co ciekawe silnik 36v 500w kosztuje 900zł :P więc jak by nie patrzeć aż się prosi kupić ten o mocy 1000w. Mógł bym prosić o jakiś link, gdzie okazyjnie sprzedają te akumulatory chilwee?
kremir - Śro 16 Maj, 2012

w tym temacie jest link do sklepu gdzie kupowałem.
tomson - Sob 19 Maj, 2012

Tu masz silnik w dobrej cenie co prawda na przednie koło bez możliwości mocowania tarczy.Ma nominalnie 500W i jest wysokoobrotowy.Żeby przejechać 50km z dużą prędkością to nie wiem czy LiFEPO4 16Ah na 36V tobie wystarczą.Na przejechanie 28km ze średnią 32km(27 do 37km/h) masa ze mną 105kg potrzeba 8.5Aha silnik mam Crystalyte HT2425 zasilany był z LiFePO4 12Ah 48V.Jazda odbywała się bardziej z wiatrem.
buckowina - Sob 19 Maj, 2012

Brak montażu tarczy, czyli dla mnie odpada, gdyż mam hydrauliczne tarcze. :P Cały czas oglądam się za fajna ofertą silnika, i coraz bardziej zaczynam mieć ochotę przerobienie aktualnie posiadanego roweru 500w 24 przewoltowane na 36v na pasek zębaty.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group