To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Moja konstrukcja - 1500W "Electra A2"

tas - Śro 14 Lis, 2012

Tu nie ma się co czarować. 350W a 2000W raczej nie da się porównać.
Weź pod uwagę, że z silnikiem 350 i 1kw czy więcej masz TAKI SAM ZASIĘG jadąc na obu np 30km/h. Z ta jednak różnicą, że na mocniejszym prędkość zachowasz też po górkę, pod wiatr, a jak ci się spieszy to pojedziesz 2x szybciej. A tego niewiele tańszy (albo w tej samej cenie) 350W już ci nie da.
Bez pedałowania 60km/h to 10km.
Ale jadąc 35km/h to już 20km, może troszkę więcej. A to też jest fajna i zadowalająca prędkość - najczęściej używana.

Mój rekord to 33km przy spokojnej jeździe ~28km/h na 300Wh (60V 5Ah)

Sterownik który posiadam ma przełącznik "low" i "high" trybie powolnym silnik ma ograniczenie do 2kw czyli do napięcia tak jakby był zasilany z aku 48V... ALE nie jest zasilany z 48V tylko z 60V więc z aku o pojemności 300Wh. Rozumiesz. Masz nadal tak samo pojemny aku więc zwiększa się dystans względem 3 pakietów i sterownika bez przełączania.

Ja byłem, jestem i będę zdania, że zasięg głównie zależy od sposobu jazdy, nie od posiadanego silnika czy pojemności aku.

kondzio927 - Śro 14 Lis, 2012

...jaka jest max/h w trybie low
tas - Śro 14 Lis, 2012

50km/h
Anonymous - Śro 21 Lis, 2012

Tas, spodobało mi się Twoje podejście do tematu lipoli. Sam jestem modelarzem i doceniam piękno tego rozwiązania ;-)

Mam ładowarkę Accucell-6, bo kupowałem ją z myślą o pakietach 3S. Wydaje się, że wystarczy na początek do ładowania większych 4S, chociaż może to trochę trwać.

1) Chciałbym dojeżdżać w sezonie 2-3 razy w tygodniu do pracy, dystans ok 20-25km w jedną stronę. Przy czym do pracy mam minimalnie z górki prze większość trasy. Tak więc spokojnie prędkość średnia to 20-25km/h bez większego zmęczenia. Za to droga do domu jest bardzo męcząca. Łącznie ok. 250m różnicy wysokości. Planuję wykorzystywać głównie wspomaganie pedałowania.

2) Rower jest solidny i do cięższych zastosowań, chociaż nie do DH/FR, bo to hard-tail. Konwersja ma być odwracalna i zakładam kupno silnika wplecionego w tylne koło.

3) Na początek zacznę z 3-4 szeregowo połączonymi pakietami 4S Turnigy 5000 mAh, co da ok 45-60V. W razie potrzeby dokupię więcej, bo zdaję sobie sprawę, że to mała pojemność. Na razie chcę przetestować rozwiązanie.

Jaką moc polecacie drodzy forumowicze? Łączna waga roweru z bikerem to ok 100kg. Moc może przekroczyć dozwolone 250W, innymi słowy może być równa lub trochę większa ;-)

Czy silniki o różnych mocach mocno różnią się wagą? Bo na MAXEV waga jest bardzo zbliżona, cena również.


Pozdrawiam!

tas - Śro 21 Lis, 2012

Weź załóż osobny wątek bo te pytania tu się zgubią i za 2 posty nikt ich nie znajdzie.
A i wtedy fajnie, bo będzie można dyskutować o tym twoim projekcie, same zalety :)

mar56 - Śro 21 Lis, 2012

Trochę się rozpędziłeś Tas pisząc"Ja byłem, jestem i będę zdania, że zasięg głównie zależy od sposobu jazdy, nie od posiadanego silnika czy pojemności aku."
Zasięg zależy od tych czynników, jak masz większe aku to dalej zajedziesz to oczywiste.Sposób jazdy ma znaczenie ale nie przesadzajmy że aż tak bardzo możesz zaoszczędzisz ,no chyba ze będziesz pedałował,fizyki nie oszukasz.

tas - Śro 21 Lis, 2012

Musze się nie zgodzić, a przynajmniej przedstawić jak ja to widzę:

Na 10Ah zajadę dalej niż na 20Ah wyłącznie przy pomocy siły umysłu :razz: .

Stanie obok siebie 2 rajderów - jeden ma 10Ah, drugi 20Ah.
Z tym, że pierwszy zadecyduje (użyje sposobu jazdy) i nie będzie przekraczał 30km/h, płynnie przyśpieszał, omijał dziury jadąc po prostym. A drugi rajder zadecyduje, że nie będzie się ograniczał i pojedzie tyle, na ile pozwala jego pojazd.

I co wtedy? ten z 10Ah zajedzie tyle samo albo i dalej.

Moim zdaniem sposób jazdy jest kluczowy i gra 1rzedną rolę. A ile się ma Ah do dyspozycji to już kwestia mniej ważna. :)

MixhaL - Śro 21 Lis, 2012

Dokładnie, dzięki ekonomicznej jezdzie można zasięg wydłużyć blisko 3x.
mar56 - Śro 21 Lis, 2012

Niestety muszę się z wami nie zgodzić bo falandyzujecie ,ujmę to w ten sposób im więcej piję to mniej piję (bo więcej mi się rozlewa,trzęsą się ręce).
W poprzednim poście napisałem że sposób jazdy ma wpływ na zużycie,ale to nie argument że zasięg nie zależy od pojemności baterii.Porównujmy dwa pojazdy z różnymi bateriami,przy podobnych warunkach jazdy, a nie że ten z mniejszą baterią i pedałując to dalej zajedzie od tego z większą jak będzie odkręcał na maxa pod górkę.
Ta sama zasada obowiązuje samochody spalinowe,skoda tdi 1,9 też ponoć spalić może 2,99l/100km,ale czy tak mamy jeździć,nie przesadzajmy z ekodrivingiem bo to niebezpieczne.
Żeby się nauczyć jeździć oszczędnie nie trzeba zgłębiać tajemnej wiedzy,wystarcza 2,3 jazdy z amperomierzem i tyle,później można go spokojnie zdemontować.
Moja vectra 170KM,też na autostradzie spali 6,5l/100km jak będę jechał 80-90km/h.Ale średnio spala11l-12l/100km,i niestety dużo więcej niż corsa,to odnośnie większych silników co tyle samo palą co mniejsze.

tas - Śro 21 Lis, 2012

Zauważ, że podałeś jako kontr argument wyjątkowo laboratoryjny przykład. Sterylny nieomal, a przez to nie rzeczywisty.

Jadąc do pracy nie jadę równolegle z innym rajderem.
Czytam na forum: "Na 5Ah przejechałem 25km" i myślę, kuf..a jakim cudem ten koleś jedzie na 5Ah taki dystans, jak ja na 10Ah jadę tylko 20...
A tu się okazuje, że nie sprzęt był powodem małego zasięgu tylko sposób jazdy i twarda stopa/kciuk.

Ja też użyję kontrargumentu na kontrargument.
Wsiadasz do auta i potrafisz przejechać 100km
A inny wsiądzie i na tej samej trasie przejedzie 70.. i co, przydałoby się ze 30% Ah więcej?
Nie, bo to to samo auto, tylko inny styl jazdy :)

Przynajmniej ja to tak widzę.
Uznajmy, że styl jazdy oraz większa pojemność aku są na równi, jeśli poszukujemy sposobu na zwiększenie zasięgu. To chyba najbliższe prawdy :)
No i to pierwsze jest zdecydowanie tańsze :P

Anonymous - Śro 21 Lis, 2012

Ok, tak też zrobię. Nie chciałem zakładać kolejnego nowego wątku z pytaniem o silnik ;-) Ale faktycznie może wynikną z tego jakieś korzyści i nowe pomysły.
dezmol - Śro 21 Lis, 2012

Tas, powiedz mi czy te 65 km/h to jak się położysz na kierownicy ?? Ile w tedy bierze silnik A?? Przymierzam się do kupna tego sterownika co ty. Widziałem też takie wersje:

http://www.ebay.com/itm/6...=item3f1d8b7e40

http://www.ebay.com/itm/7...=item3f14effc7f

http://www.ebay.com/itm/7...=item4163e14791

http://www.ebay.com/itm/7...=item416d24e400

Co o nich sądzisz??
Czy jak mają miej A w Maximum Current to będą się bardziej grzać ?? Czy będą mniej dawać na silnik ??

tas - Śro 21 Lis, 2012

Dokładnie jest to 64km/h w pozycji klasycznej bez kombinowania po prostej drodze bez wiatru. Mój całkowity rekord to 72km/h za autobusem PKS (tunel powietrzny) :twisted:
Ograniczenie nie wynika z braku mocy, tylko z napięcia i RPM silnika - rozwinięcie prędkości maksymalnej zajmuje hmmm 5-7sek może (ile dokładnie - nigdy nie mierzyłem - ale bardzo szybko). Pobiera wtedy 3600-3800W. Ta wartość skacze wiec to tak mniej więcej w tych granicach się zamyka.

To 72V... musisz je mieć? ;)
60V działa super - do tego idealnie pasuje na 4 pakiety LiPoli 16s :D
72V to już ryzyko nieprzewidzianych komplikacji i trudniej wpasować się napięciem bo trzeba jakieś dziwne 18s montować. :P

Ja mam 60V 1500W, ma 18 tranzystorów. Normalnie się nie grzeje nic. Raz tylko udało mi się go przygrzać do 80st :shock: po naprawdę trudnym górskim terenie.
Dziwna rzecz, jak się jedzie pod maksymalnym obciążeniem - to ten klocek (sterownik) się nie grzeje (jazda taka szosowa), ale jeśli jedzie się w trudnym terenie, ale powoli bo wertepy - wtedy dopiero da się wyczuć odkładaną moc. Nie wiem jeszcze czemu się tak dzieje :)

Anonymous - Śro 21 Lis, 2012

Mniejsze chłodzenie?
tas - Śro 21 Lis, 2012

No właśnie nie bo sterownik i aku są zamknięte w torbie i nie ma tam żadnego przepływu powietrza :)
Ponoć mosfety grzeją się najmniej wtedy, jak są całkiem zamknięte lub całkiem otwarte. A wszelakie cięcie przebiegu pomiędzy powoduje wzrost temperatury. Ile w tym prawdy, nie mam pojęcia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group