To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - BOMBER 4800W

JeromeBaldino - Śro 28 Maj, 2014

Wydaje mi się, że aby być w 100% zgodny z prawem trzeba by ograniczyć napięcie zasilania do 48V i mieć zamontowany czujnik na pedałach.

Cytat:
47) rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h;

MixhaL - Śro 28 Maj, 2014

Dlatego napisałem że praktycznie a nie teoretycznie gdyż wiadomo teoria mówi co innego a praktyka co innego ale jeżeli się czepiamy to w teori nie ma nigdzie napisane o ile mi wiadomo że nie wolno korzystać z manetek gazu więc co nie zabronione to dozwolone.
Jeżeli chodzi o PAS to Cycle Analyst ma i na niego wyjście i można sobie ustawić jakieś tam opcję.

Kolejne filmiki
Ograniczenie mocy poprzez ampery
https://www.youtube.com/watch?v=JeO1MFtDwe8

Tempomat
https://www.youtube.com/watch?v=i0iHlptCVRI

Szybko i łatwo można sobie ustawić czas po jakim ma się włączać tempomat, wystarczy tylko przytrzymać odpowiednią ilość czasu manetkę nieruchomo.
Wyłączenie następuje po przekręceniu manetki lub użyciu hamulców( o ile są podłączone )

Cycle Analyst 3 ma jeszcze jedną bardzo genialną funkcję a mianowicie dozuję moc powoli ( możemy sobie ustawić jak szybko ma moc rosnąć) czyli np po przekręceniu manetki na maxa nie wyskoczy od razu 5 kW tylko moc będzie rosła powoli np. powiedzmy 600W na sekundę. Jest to najlepsza i najbardziej potrzebna funkcja o jakiej może marzyć właściciel mocnego ebika. Ci którzy mają mocne wiedzą jakie momentalne skoki mocy są niebezpieczne na skrętach, skrzyżowaniach itp
Niewiele brakuje aby ręka się opsneła i nagle rower dostał zamiast małej ilości energii kilka razy więcej i co i gleba. Mając wcześniej 1300W na silniku nie raz miałem w terenie niebezpieczne sytuacje czy na skrzyżowaniu gdy się ruszało i mocniej przekręciło manetkę a rower zamiast skręcać jechał prosto. Na obecną chwilę jeszcze nie wiem jak wyłączyć tą funkcje bo za dużo tych ustawień :razz: Chociaż i tak zawsze będę jeździł z tą funkcją włączoną ale z raz przydało by się sprawdzić jak przyśpiesza bez tej funkcji.
Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest płynność jazdy gdyż manetka jest mniej czuła na niechciane ruchy a także oszczędność energii, wiadomo nie ma takich pików energii.

Jest jeszcze funkcja odwrotna do tej którą opisałem wyżej tylko nie wiem po co jak na razie, chodzi o to że po puszczeniu manetki moc od razu nie spada do 0 tylko jak zauważyłem np z 4kW spada do 2kW później gdzieś tak do 700W i do zera. Ale po co i na co komu taka funkcja to nie wiem.

Jeszcze taki patent na torque arm, może się komuś przyda.





Dla pewności założyłem dwa takie ramiona po obu stronach, wykonałem je z płaskownika który znalazłem, trochę mi to zajeło gdyż robota była ręczna ale warto było.
Na początku ponadcinałem z grubsza gumówką miejsce na oś, później pilnik w rece i jechałem aż do znudzenia, na sam koniec bok który był wycinany zespawałem ze sobą aby się nie rozgiął.
Spasowanie jest takie że wszystko wchodzi ledwo na ścisk nie ma mowy o jakimkolwiek luzie. Jakośc wykonania lepsza niż ze sklepu :razz:
Trochę roboty zajeło ale polecam takie rozwiązanie.

tumich - Śro 28 Maj, 2014

A jak idą pracę z tym twoim drugim Specialized'em ? Big Hit czy Demo, bo juz nie pamietam. Na tym forum jeden fajnie przerobił Big Hita, robi wrażenie http://endless-sphere.com...php?f=6&t=37489
MixhaL - Pią 06 Cze, 2014

Big Hit, prace w sumie nie idą bo po kupnie złapałem bakcyla na jazdę grawitacyjną i tamten rowerek służy mi do freeridu itp

Parę dni temu sprawdzałem prędkość maksymalną w końcu.
Wyciągnąłem wg. GPS-u 75km\h na płaskim w bezwietrzną pogodę.
Nie jest źle gdyż opony które mam u siebie to Muddy Mary 2.5'
Ten kto widział je wie jak wyglądają, jaki mają balon i jaki opór stawiają.
2.5' Muddy Mary jest równe oponom 2.7' firmy MAXXIS
Mało tego z przodu miałem nabite poniżej 2 atmosfer a z tyłu poniżej 2.5, również aku nie ładuję na maxa, 4.15V ma celę.
Pewnie jakby naładować na maxa i założyć jakieś normalne opony 2.3' któe nie stwarzają dużych oporów toczenia to by wyciągnśł 77-78km\h
Myślę że po przepięciu instalacji na 24s realne jest wyciągnięcie ~90km\h :mrgreen:

Eryk1000 - Pią 06 Cze, 2014

Ale rakieta! aż strach myśleć co by się stało gdyby coś poszło nie tak i byś się przewrócił przy tej prędkości :shock: . Jaki prąd szedł na silnik przy maks prędkości?
Szymek - Sob 07 Cze, 2014

@Eryk1000
MixhaL napisał/a:
... bakcyla na jazdę grawitacyjną i tamten rowerek służy mi do freeridu itp
... :mrgreen:

Myślę, że kolega ma duże doświadzczenie w prowadzeniu jednośladu i jazda 90 km/h doda tylko lepszej frajdy, a i ryzyko zna, więc nie ma kogo straszyć.
Looos Eryk

Eryk1000 - Sob 07 Cze, 2014

Loos jest bo to nie ja jadę 90km/h na rowerze :P ale jak mówię zawsze może coś pójść nie tak, np :) https://www.youtube.com/watch?v=ROEHx36GglQ myślę że nawet super wprawa w prowadzeniu tutaj nic nie pomoże :) . Ale nie o to mi się rozchodzi :D Interesuje mnie prąd pobierany podczas max prędkości :)
MixhaL - Nie 08 Cze, 2014

Powiem szczerze że nie sprawdzałem podczas jazdy, natomiast po zatrzymaniu CA pokazał maxymalny prąd 49.99 tylko nie wiem czy tyle szło podczas jazdy czy tyle podczas przyśpieszenia.
Gdy będę przeprowadzał następną próbę sprawdzę ile idzie przy max prędkości.

Eryk1000 - Nie 08 Cze, 2014

OK, sprawdź prąd jak tylko będziesz mógł, bardzo mnie to interesuje :) Podaj max V i ile amper leciało :)
lkuc18 - Wto 17 Cze, 2014

Pykacz napisał/a:
[url=http://images63.foto...02m.jpg]Obrazek

Od jakiego motoroweru są te felgi i skąd masz odpowiednie szprychy?

Pykacz - Wto 17 Cze, 2014

lkuc18 napisał/a:
Pykacz napisał/a:
[url=http://images63.foto...02m.jpg]Obrazek

Od jakiego motoroweru są te felgi i skąd masz odpowiednie szprychy?

Tylna to obręcz od motoroweru komar 19cali naciągnięta na to opona 2,5cala co daje koło 24cale . Z przodu obręcz rowerowa i opona 2,25 cala co daje koło trochę ponad 24cale . Szprychy dorabiane Bartnik . Jakby co to mam jeszcze jedną taką nową nieużywaną obręcz , oponę z dętką i opaską .

MixhaL - Pią 20 Cze, 2014

Szybki przegląd funkcji CA3
https://www.youtube.com/watch?v=e-vXweGOAFA
Być może kogoś zainteresuje.

MixhaL - Czw 10 Lip, 2014

Dzisiejsza próba przejażdżki.



Niestety jak widać nie zakończyła się najlepiej, przynajmniej dla roweru, mi się prawie nic nie stało.







Założyłem kask FF, rękawice ochronne i sobie wyjechałem. Jechałem sobie tak do 60km\h, coś mnie podkusiło bo zazwyczaj jeżdżę nie szybciej jak 50km\h.
Przemknąłem bezproblemowo jakieś 1500m po czym nagle usłyszałem strzał w tylnym kole przy około 55km\h i nagły brak przyczepności z tyłu :???:
Zacząłem driftować to w lewo to w prawo i tak kilka razy. Próbowałem powoli opanować sytuację i wyhamować, niestety ze względu prawdopodobnie latającą oponę z dętką nie dałem rady i przypuszczalnie przy około 30km\h się wyłożyłem na lewy bok.
Przytarłem tylko delikatnie kolanem i przytarłem bluzkę na łokciu, w rowerze natomiast fela i dętka do wymiany.
Przypuszczalna przyczyna to wyskoczenie opony z rantu felgi. Niestety ale zakupiłem silnik u 7h7 i nie miałem możliwośći wyboru felgi chociaż chciałem. Felga poprostu nie nadawała się do takich opon co spowodowało jej wyskoczenie chociaż nie wiem czemu udało mi sie przejeździć na niej bez żadnych problemów blisko 3 lata i dopiero teraz dała o sobie znać.
Miałem bardzo duże szczęście bo poszlifowałem na lewy pas ruchu ale z naprzeciwka nie jechało żadne auto. Z boku chyba wyglądało to poważnie bo jak się podniosłem to ludzie krzyczeli żeby ktoś podbiegł i zobaczył czy nic mi nie jest.
W ogóle to ostatnio miałem pecha do tylnego koła, raz wjechałem na bardzo ostrego kamienia i dobiła mi opona do felgi przez co przeciąłem dętkę w 2 miejscach, później w lesie coś mi weszło pomiędzy tarczę hamulcową a silnik i pogieło tarczę tak że latałą 1cm w lewo i 1cm w prawo, nawet prawie przecieła mi kabel od silnika biegnący na wahaczu :???:
Jakies 5 dni temu złapałem kapcia znowu i nie mogłem nawet skleić koła bo nie wiedzieć czemu nie chciałą się przykeleic łata pomimo iż czekałem godzinę na zaschnięcie kleju przez co musiałem ściągać rower do domu, wczoraj wyjechałem i przejechałem zaledwie 1km i znowu kapeć a dzisiaj to :shock:

Pykacz - Pią 11 Lip, 2014

Dobrze że nic poważniejszego Ci się nie stało . Opona była z drutem czy bez ? Ja osobiście wolę kupować z drutem bo jakoś "gównolitowi" nie wieżę zwłaszcza że notorycznie przeładowuję tylne koło do nawet ponad 3,5bar zamiast do niecałych 2 .
Eryk1000 - Pią 11 Lip, 2014

niestety dopadła kolegę przygoda z gumą. Dobrze że nie był to ten wspomniany vmax :D . Ostatnio też parę razy złapałem gumę. Jest to bardzo wkurzająca sytuacja. Planuje założyć na tył oponę CST 2.35. Jest sprawdzona przez kolegę tas i daje radę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group