To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - cele o dużej gęstości poszukiwane

Szczygiel - Pią 03 Sie, 2012

Dzięki za info,

gratulacje z okazji świetnego tegorocznego wyniku w DONG Energy Solar Challenge 2012. Sukcesów w przygotowywaniu następnych łódek-maszyn.

To raczej my skorzystamy z Waszych doświadczeń, bo większość fanów EV to hobbyści, pasjonaci stawiający na ekonomizowanie rozwiązań a nie wyczyn i nieograniczanie budżetów.

Ja osobiście wcale nie jestem przekonany czy już obecnie warto inwestować w akumulatory litowe. Dostępna cenowo chińska oferta pakietów często nie spełnia obiecanych parametrów. Ryzyko takiej inwestycji jest stosunkowo duże. Na pokładzie roweru powinien docelowo znaleźć się pakiet około 1 kWh (w Waszym przypadku to ok. 9 kg). Spokojnie pozwoliłoby to na pokonanie dystansu 100 km nawet w zróżnicowanym terenie. Jeżeli możesz to napisz jakie aku zastosowałeś, o jakiej pojemności i ile to mniej więcej kosztuje.

Anonymous - Pią 03 Sie, 2012

Trzeba by się dogadać z policją. Mają duże cele ;)
Szczygiel - Pią 03 Sie, 2012

Politycy i rządzący również!
bpuchowski - Wto 07 Sie, 2012

ja kupiłem chińskie B&K , dzień lutowania i wszystko działo do soboty, moja żona - sternik na solarze dała troszkę za mocno w palnik i spaliła BMS-a, celle ok
Szczygiel - Wto 07 Sie, 2012

Szczere wyrazy współczucia. Moja obserwacja tego co dzieje się w obszarze nadzoru nad pracą pakietu wydajnych ogniw skłania do wielu refleksji. Jest to ciągle etap eksperymentowania przy doborze możliwie niezawodnej elektroniki i oczywiście ponoszenia w związku z jej zawodnością dużych kosztów.
Ciekawym jest to, że pojawiło się w Polsce wielu potencjalnych odbiorców tego typu rozwiązań. W dziedzinie rowerowego EV wypada zwrócić uwagę na amatora pasjonata przeróbek - pana Adama Griffina, który dzięki stosunkowo prostym przeróbkom silnika i zestawienia pakietu akumulatorowego z li-poli zajął drugie miejsce w prestiżowym wspinaniu się na Pikes Peak wyprzedzając zawodowe ekipy.
http://www.electricbike.com/hub-motor-pikes-peak/

Warto poczytać.

bpuchowski - Śro 08 Sie, 2012

moje rozwiazanie działa bez problemów.
Spaliliśmy bmsa gdyz sternik zapomniał włączyć zasilania z Paneli i cała energia szła z aku.
bms był zrobiony na 50A a dała mu 75A, teraz ładuje i działa do 40A a później odcina cele.
napiecie sprawdzone pod obciążeniem na wszystkich celach i jest wszystko dobrze.

Cały detal to prądy balansujące i czas balansowania.

Standardowe bmsy mają 70mA prądu balansującego więc tyle co nic dla celi 40Ah. Dla tego też bms trzeba dobierać do pojemności aku, prądów łądowania i rozładowania.

Ja robie bardzo długie balansowanie i nie mam problemów.

Szczygiel - Śro 08 Sie, 2012

O.k. dzięki za info. Jak będę montował lipole u siebie pozwolę sobie uczynić zapytanie na priva.
bpuchowski - Czw 09 Sie, 2012

nie wiem jaki jest stosunek cykli do ceny ale filepo4 chyba naj taniej wychodzą a są 20% cięższe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group