To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - cele o dużej gęstości poszukiwane
Szczygiel - Pią 03 Sie, 2012
Dzięki za info,
gratulacje z okazji świetnego tegorocznego wyniku w DONG Energy Solar Challenge 2012. Sukcesów w przygotowywaniu następnych łódek-maszyn.
To raczej my skorzystamy z Waszych doświadczeń, bo większość fanów EV to hobbyści, pasjonaci stawiający na ekonomizowanie rozwiązań a nie wyczyn i nieograniczanie budżetów.
Ja osobiście wcale nie jestem przekonany czy już obecnie warto inwestować w akumulatory litowe. Dostępna cenowo chińska oferta pakietów często nie spełnia obiecanych parametrów. Ryzyko takiej inwestycji jest stosunkowo duże. Na pokładzie roweru powinien docelowo znaleźć się pakiet około 1 kWh (w Waszym przypadku to ok. 9 kg). Spokojnie pozwoliłoby to na pokonanie dystansu 100 km nawet w zróżnicowanym terenie. Jeżeli możesz to napisz jakie aku zastosowałeś, o jakiej pojemności i ile to mniej więcej kosztuje.
Anonymous - Pią 03 Sie, 2012
Trzeba by się dogadać z policją. Mają duże cele
Szczygiel - Pią 03 Sie, 2012
Politycy i rządzący również!
bpuchowski - Wto 07 Sie, 2012
ja kupiłem chińskie B&K , dzień lutowania i wszystko działo do soboty, moja żona - sternik na solarze dała troszkę za mocno w palnik i spaliła BMS-a, celle ok
Szczygiel - Wto 07 Sie, 2012
Szczere wyrazy współczucia. Moja obserwacja tego co dzieje się w obszarze nadzoru nad pracą pakietu wydajnych ogniw skłania do wielu refleksji. Jest to ciągle etap eksperymentowania przy doborze możliwie niezawodnej elektroniki i oczywiście ponoszenia w związku z jej zawodnością dużych kosztów.
Ciekawym jest to, że pojawiło się w Polsce wielu potencjalnych odbiorców tego typu rozwiązań. W dziedzinie rowerowego EV wypada zwrócić uwagę na amatora pasjonata przeróbek - pana Adama Griffina, który dzięki stosunkowo prostym przeróbkom silnika i zestawienia pakietu akumulatorowego z li-poli zajął drugie miejsce w prestiżowym wspinaniu się na Pikes Peak wyprzedzając zawodowe ekipy.
http://www.electricbike.com/hub-motor-pikes-peak/
Warto poczytać.
bpuchowski - Śro 08 Sie, 2012
moje rozwiazanie działa bez problemów.
Spaliliśmy bmsa gdyz sternik zapomniał włączyć zasilania z Paneli i cała energia szła z aku.
bms był zrobiony na 50A a dała mu 75A, teraz ładuje i działa do 40A a później odcina cele.
napiecie sprawdzone pod obciążeniem na wszystkich celach i jest wszystko dobrze.
Cały detal to prądy balansujące i czas balansowania.
Standardowe bmsy mają 70mA prądu balansującego więc tyle co nic dla celi 40Ah. Dla tego też bms trzeba dobierać do pojemności aku, prądów łądowania i rozładowania.
Ja robie bardzo długie balansowanie i nie mam problemów.
Szczygiel - Śro 08 Sie, 2012
O.k. dzięki za info. Jak będę montował lipole u siebie pozwolę sobie uczynić zapytanie na priva.
bpuchowski - Czw 09 Sie, 2012
nie wiem jaki jest stosunek cykli do ceny ale filepo4 chyba naj taniej wychodzą a są 20% cięższe
|
|
|