To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Budowa bateri z Hobby King
toft - Śro 28 Lis, 2012
Link który podałes jest do global raczej niz do NL
dagor200 - Śro 12 Gru, 2012
Mam zamiar kupić 2 szt. aku 4S http://www.hobbyking.com/...dcase_pack.html Mam silnik 24V i przy połączeniu szeregowym może być o jedno ogniwo za dużo. Może ktoś miał już taki aku i wie czy mogę mieć problem z usunięciem jednego ogniwa i podłączeniem na nowo przewodów. Ze zdjęcia wynika że obudowa to raczej nie folia tylko plastik.
tas - Śro 12 Gru, 2012
Ja bym się nie bawił w wyjmowanie ogniw bo i po co.
Przekraczam napięcie maksymalne sterownika prawie 9V i jakoś to tajemniczo w niczym nie przeszkadza, a wręcz pomaga.
Masz większą ilość Wh w aku więc dalej zajedziesz...
r2d2 - Śro 12 Gru, 2012
Dokładnie tak jak pisze kolega wyżej, ja też mam sterownik chinola 24V/500W i spokojnie wytrzymuje napięcia do 34V, więc raczej nie będzie potrzeby przerabiania tych baterii.
Pozdro.
Perszing1800 - Czw 13 Gru, 2012
Potwierdzam że można zasilać wyższym napięciem,ja mój dedykowany na 48V zasilam pakietem Li-Ion 14S ale ładowane ogniwa do 4,1V czyli 57,4V bo przy wyższym się wyłączał ;)Aha i jest wskazane żeby sterownik był owiewany powietrzem bo może się mocniej grzać.
dagor200 - Czw 13 Gru, 2012
Perszing trochę mnie zaniepokoiłeś. Ja mam 24V 8S to 32V czyli różnica podobnie jak u ciebie 8V. ale u mnie procentowo jest dwa razy większa.
Gdybym miał pewność, że ogniwa w środku nie są sklejone na stałe to można kupować, w razie czego lutownica chwila strachu i jest 7S a tak zamiast zaoszczędzić może być spora strata.
dezmol - Czw 13 Gru, 2012
Cytat: | Potwierdzam że można zasilać wyższym napięciem,ja mój dedykowany na 48V zasilam pakietem Li-Ion 14S ale ładowane ogniwa do 4,1V czyli 57,4V bo przy wyższym się wyłączał |
Pewnie sterownik się wyłączał. Silnik spokojnie pociągnie taką różnicę.
Perszing1800 - Pią 14 Gru, 2012
Zawsze można ładować pakiet do niższego napięcia tak jak ja,w niczym to nie przeszkadza a niektórzy twierdza że wydłuża życie ogniw a co do postu cytowanego przez kolegę dezmol-to oczywiście chodziło mi o sterownik.
Silnikowi to nie przeszkadza a wręcz pomaga,jest trochę szybszy i mocniejszy ale po jakiś 15km już nie bo napięcie trochę spada i różnica przestaje być zauważalna
tomson - Pon 17 Gru, 2012
Przy jednej celi więcej masz niższe napięcie końcowe na ogniwie bo sterownik ma stałe napięcie odcięcia zasilania dla silnika
Perszing1800 - Pon 17 Gru, 2012
Tak tak oczywiście ale w moim przypadku nie spada ono poniżej 3V na ogniwo czyli jest jak najbardziej ok a wyłączał się przy świeżo naładowanym aku do 4.2 na cele.
MixhaL - Śro 03 Kwi, 2013
Niech ktoś mi wytłumaczy czym się różnią dwa europejskie magazyny HK.
Np bateria:
http://www.hobbyking.com/...Warehouse_.html
http://www.hobbyking.com/...Warehouse_.html
Obie baterie takie same ale skąd aż taka różnica w cenie
Jako że oba państwa są w unii więc nie powinniśmy zapłacić ani cła ani podatku.
Więc o co chodzi
tas - Śro 03 Kwi, 2013
Być może temu:
- All products sold within Germany are CE Certified and comply fully with European/German environmental regulations!
Takie papierki kosztują
kondzio927 - Czw 04 Kwi, 2013
...dodatkowo przesyłka z Holand-i jest tańsza !!
dezmol - Czw 04 Kwi, 2013
Te zippy baterie podobne nie są zbytnio dore.
tas - Czw 04 Kwi, 2013
MixhaL chyba sobie z tego zdaje sprawe, że to jest najgorszy typ baterii
Gorsze są tylko B-Grade.
Wyjaśnienie z HK:
TURNIGY® Batteries explained
Zippy: Great value for money. Average Cycle Life* (100+) and minimal voltage sag under load.
TURNIGY Standard: Excellent value, Longer Cycle life* (160+) and very low voltage sag under load.
TUNIGY nano-tech: Unbeatable performance, Longest Cycle Life* (250+) and almost 0 voltage sag under load.
*Cycle Life results from discharging at full C rate to 3v. End of life when battery has 80% capacity.
|
|
|