To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki DC - PROBLEMY Z SILNIKIEM DC 24V 350W

kondzio927 - Pon 27 Sie, 2012
Temat postu: PROBLEMY Z SILNIKIEM DC 24V 350W
Witam
potrzebuję upewnić się że mój silnik kończy żywot tzn.
odkurzyłem rower zakładając nowe żele, przykręciłem silnik w miejsce hamulca tarczowego tylniego i poleciałem do pracy. Na miejscu zobaczyłem dym z silnika i swoisty zapach :shock:
W zeszłym roku śmigał bez nadmiernego grzania (bez dymu) nawet w upałyz różnicą,że zamontowany był z przodu i obracał się w prawo oraz trochę mniejsza pojemność żeli
Obroty prawo,lewo robią jakąś różnicę?
podpowiem tylko,że nie używam żadnego sterownika tylko włącznik

mar56 - Pon 27 Sie, 2012

Charakterystyczny smrodek spalonej izolacji świadczy o śmierci silnika,szkoda katować akumulatory.Można to sprawdzić miernikiem izolacji,nawet jak wyniki dobre to nie ma gwarancji że za chwilę nie zrobi się zwarcie,przed załączeniem daj dobry bezpiecznik.
Lepiej włączać silnik przez układ łagodnego startu i zabezpieczenie.

kondzio927 - Wto 28 Sie, 2012

bezpiecznik jest między akumulatorami?
zapomniałem dodać,że zmniejszyła mi się prędkość maksymalna.
więc generalnie załączanie silnika przełącznikiem to nie najlepszy pomysł?

WojtekErnest - Wto 28 Sie, 2012

kondzio927 napisał/a:
....
więc generalnie załączanie silnika przełącznikiem to nie najlepszy pomysł?

Kontrolery odcinaja zasilanie po przekroczeniu n A pradu lub spadku napięcia na akumulatorze . Bez kontrolera b. latwo o trudno do nadzorowania duzy , nawet chwilowy pobór pradu. To i silnik jest powaznie zagrożony.
Zainstaluj sobie mały monitor WOLt/Amper np. z Hobby King zeby wiedziec co sie dzieje w drodze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group