To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - Holowanie hulajnogi - e-scootera
Anonymous - Czw 13 Wrz, 2012 Temat postu: Holowanie hulajnogi - e-scootera Posiadam hulajnoge elektryczną (e-scooter), silnik 350 W, instalacja 24 V (2 x aku 12 V kwasowy).
Co się stanie, gdy hulajnodze braknie energii i zacznie być holowana przez dłuższy czas?
Zarówno na włączonym "zapłonie" (przekręcony kluczyk w stacyjce) jak i przy wyjętym kluczyku.
Czy jest to szkodliwe dla elektroniki?
Czy jest możliwość ładowania akumulatorów przez napędzany holem silnik?
tomeczekokok - Czw 13 Wrz, 2012
Nic się nie stanie bo hulajnoga ma wolnobieg który nie pozwala napedzać silnika podczas obracania koła ale obraca je przez zasilany silnik. Jeżeli chodzi o odzysk energii to temat na dłuższą rozmowę.
Anonymous - Czw 13 Wrz, 2012
Czy aby na pewno ma ten wolnobieg? W układzie prowadzenia łąńcucha nic takiego nie zauważyłem, musiałoby to być w obudowie silnika.
Ponadto holowanie hulajnogi jest znacznie lżejsze, gdy kable od zasilania silnika odepnę od instalacji. Stąd zresztą moje pytania, boję się że przy awaryjnym holowaniu coś się usmaży.
Co do ładowania - gdy holuję hulajnogę, na wyjściu przewodów silnika będzie się generowało napięcie, tak?
r2d2 - Czw 13 Wrz, 2012
zendar napisał/a: | Ponadto holowanie hulajnogi jest znacznie lżejsze, gdy kable od zasilania silnika odepnę od instalacji. | Dlaczego więc chcesz koniecznie holować na podłączonym sterowniku, skoro możesz go odpiąć jeśli masz wątpliwości
Pozdro.:
Anonymous - Czw 13 Wrz, 2012
Choćby dlatego, że aby odpiąć silnik od instalacji muszę odkręcić 8 nakrętek z nie najszczęśliwszym dostępem. Razy dwa, bo potem trzeba to spiąć.
Być może dla Was są to prymitywne pytania, jednak bardzo proszę o wytłumaczenie mi tych zagadnień.
Dopowiem jeszcze, że sterownik mam taki: sterownik (org. wyzionął ducha przy ostrym podjeździe)
r2d2 - Czw 13 Wrz, 2012
Spoko tak tylko z ciekawości pytałem
Może masz po prostu zablokowany ten wolnobieg, co do jego lokalizacji to jest on nakręcony na felgę i jest do niego przykręcona za pomocą czterech śrub zębatka koła.
Wygląda m/w tak
Pozdro.
tomeczekokok - Czw 13 Wrz, 2012
Kup sterownik w sklepie magmy. Mój wytrzymał prąd zwarcia i chodzi przy dużych prądach nawet się nie grzejąc. Proponuje wyprowadzić przewody na zewnątrz i założyć włącznik. 25A włącznik wystarczy a cena jego to 5 zł:).
Zapraszam do obejrzenia:)
tomeczekokok - Czw 13 Wrz, 2012
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1512
Anonymous - Pią 14 Wrz, 2012
Sterownik mam obecnie dobry.
Co do napędu, to skuter ma dwa koła z tyłu i napęd jest poprzez łańcuch przełożony przez zębatkę na ośce, więc chyba nie ma wolnobiegu.
Radzisz założyć wyłącznik, czyli jednak jest ryzyko uszkodzenia elektroniki przez holowanie?
Jeżeli odetnę wyłącznikiem silnik, to mogę go od przy okazji podpiąć do jakiegoś regulatora ładowania i ładować nim aku?
tomeczekokok - Pią 14 Wrz, 2012
Powiem tak. Odzysk energii to jest bardzo praco chłonna i umysłowo sprawa. Dla laika praktycznie nie wykonalna. Trzeba stosować regulatory napięcia i prądu poza tym czas ładowania np akumulatorów kwasowych to 6 godzin minimum wiec nie wiem czy chciał bys być cholowany tyle czasu:). Opór jest normalny. Podłączony masz odbiornik do silnika wiec on robi opór. Uszkodzić raczej nie ale nie potrzebnie masz tarcie i straty.
Pir-serwis - Czw 08 Lis, 2012
Jeśli tam masz silnik szczotkowy i przekroczysz obroty silnika przy których dostarcza on napięcie większe od baterii to po prostu rozpocznie się praca prądnicowa i ładowanie poprzez diody wsteczne.Ale przekroczenie określonych obrotów wyżej i wyżej spowoduje bardzo duży przyrost napięcia a co za tym idzie prądu do zniszczenia sterownika (rozerwanie tranzystorów-jeśli są z diodami) bądz akumulatorów włącznie.Najlepiej mieć amperomierz w szeregu-wtedy widzisz jakim prądem jest ładowanie i możesz krzyknąć do holującego by zwolnił.
|
|
|