To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - BMS_4S-24S_TLC6803_LCD_PC
tomson - Pon 22 Paź, 2012
kolega kupował w elife-bike gotowy pakiet i miał z nim problemy bo ogniwa nie były od początku zbalansowane. po wyrównaniu pakiet znowu się rozjechał po pół roku.
Plus ze układ działa prawidłowo i wyłącza rozładowanie baterii jak napięcie spadnie na najbardziej rozładowanej celi do 2V.
Pojemność nominalna baterii to 12Ah a przed balansowaniem udało się wyciągnąć tylko 8Ah.
Jedyna rada to było ładowanie każdej celi osobno ładowarką modelarską.
BMS tak wygląda na złożonym fabrycznie pakiecie
+BAT nie jest podłączony do BMS'a wszystko dzieje się w minusie zasilania
tomson - Śro 31 Paź, 2012
Kolejność pinów w złączce do balasowania ogniw
Zależnie od ilości ogniw można sprzętowo ustawić czy ma pracować jeden układ kontrolujący czy dwa i odpowiednia ilość wyjść w danym układzie od 4 do 24 ogniw.
Załączam tabelkę z zakresami konfiguracji układu BMS'a
Robsonik20 - Czw 01 Lis, 2012
Kolego ja bym Ci swoją bateryjkę podesłał do zbalansowania, jest po 2 sezonie, przejechałem ok 9 tys km, 36V 16Ah LiFePO4
tomson - Czw 01 Lis, 2012
Jak się nie wyłącza to widać akumulatory równo się rozładowują .
A i trzeba było wyjąć z foli termokurczliwej .Znalazłem jednego człowieka na ebay'u co ma taką folię to koszt ok 60zł za 1mb folii.
A tak wygląda wyposażenie BMS'a
Był brak w zestawie schematu podłączenia ogniw i oprogramowanie nieaktualne ale bezproblemowo otrzymałem na pocztę po napisaniu maila.
Pierwsze testy układu na pakiecie A123_2.3Ah _12 ogniw
|
|
|