To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - BMS_4S-24S_TLC6803_LCD_PC

tomson - Pon 22 Paź, 2012

kolega kupował w elife-bike gotowy pakiet i miał z nim problemy bo ogniwa nie były od początku zbalansowane. po wyrównaniu pakiet znowu się rozjechał po pół roku.
Plus ze układ działa prawidłowo i wyłącza rozładowanie baterii jak napięcie spadnie na najbardziej rozładowanej celi do 2V.
Pojemność nominalna baterii to 12Ah a przed balansowaniem udało się wyciągnąć tylko 8Ah.
Jedyna rada to było ładowanie każdej celi osobno ładowarką modelarską.

BMS tak wygląda na złożonym fabrycznie pakiecie



+BAT nie jest podłączony do BMS'a wszystko dzieje się w minusie zasilania

tomson - Śro 31 Paź, 2012

Kolejność pinów w złączce do balasowania ogniw



Zależnie od ilości ogniw można sprzętowo ustawić czy ma pracować jeden układ kontrolujący czy dwa i odpowiednia ilość wyjść w danym układzie od 4 do 24 ogniw.





Załączam tabelkę z zakresami konfiguracji układu BMS'a


Robsonik20 - Czw 01 Lis, 2012

Kolego ja bym Ci swoją bateryjkę podesłał do zbalansowania, jest po 2 sezonie, przejechałem ok 9 tys km, 36V 16Ah LiFePO4 :razz:
tomson - Czw 01 Lis, 2012

Jak się nie wyłącza to widać akumulatory równo się rozładowują .
A i trzeba było wyjąć z foli termokurczliwej .Znalazłem jednego człowieka na ebay'u co ma taką folię to koszt ok 60zł za 1mb folii.

A tak wygląda wyposażenie BMS'a



Był brak w zestawie schematu podłączenia ogniw i oprogramowanie nieaktualne ale bezproblemowo otrzymałem na pocztę po napisaniu maila.

Pierwsze testy układu na pakiecie A123_2.3Ah _12 ogniw




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group